شیخان: مافیا در صنعت دخانیات پیچیده‌تر از صنعت خودرو است

مدیرعامل شرکت دخانیات ایران گفت: بدهی پنج هزار میلیارد تومانی شرکت دخانیات در دولت گذشته را در سه ماه اول امسال به سوددهی رساندیم.


 به گزارش راه شلمچه، محمد شیخان در مراسم تودیع و معارفه مدیر سابق و جدید مجتمع دخانیات استان تهران، اظهار داشت: در سه ماهه ابتدای امسال، طبق صورت مالی، شرکت به سود رسید و اگر محکم پای‌کار باشیم در ماه‌های آینده این سوددهی بیشتر خواهد شد.

   

وی با بیان اینکه هر وقت در شرکت دخانیات با فساد مبارزه می‌کنیم، داد عده‌ای در می‌آید، گفت: وقتی ما جلوی یکی از منافذ هدررفت بیت‌المال را می‌گیریم، عده‌ای فریاد می‌زنند و مشخص می‌شود که چه کسانی پشت این صحنه‌ها منفعت‌هایی دارند.

   

شیخان با بیان اینکه قدیمی‌ترین، سنتی‌ترین و پیچیده‌ترین مافیا در صنعت دخانیات وجود دارد، تاکید کرد: حتی در صنعت خودرو نیز شاهد چنین مافیای نیستیم.

   

وی با تاکید بر اینکه ما مخالف زدوبند دلالان داخلی و خارجی که منافع شرکت را به جیب می‌زنند، هستیم، تصریح کرد: آنها با این زدوبندها منافع شرکت را به یغما می‌بردند اما وقتی ما جلوی یکی از منافذ هدررفت بیت‌المال را می‌گیریم، داد عده‌ای در می‌آید و مشخص می‌شود که چه کسانی پشت این صحنه‌ها منفعت‌هایی دارند.

   

نایب رئیس هیئت مدیره شرکت دخانیات ایران افزود: باید در یک فضای صمیمی جریان زلال و پاکی همه آلودگی‌ها را بشوید و کنار بگذارد.  این شدنی است چرا که قاطبه کارکنان شرکت دخانیات صالح و سالم هستند.

   

مدیرعامل شرکت دخانیات ایران با اشاره به پیچیدگی کار در شرکت دخانیات و با بیان اینکه ما با افزایش مصرف سیگار و همچنین کاهش سن مصرف سیگار به شدت مخالفیم، تاکید کرد: واقعاً تعجب برانگیز و نگران کننده است که سن مصرف سیگار در کشور ما از ۲۰ سال به ۱۳ سال رسیده است.

   

شیخان تاکید کرد: این نشان می‌دهد که دست‌های پنهانی، سلامت جامعه ما را به‌خاطر منفعت‌طلبی و کسب ثروت نشانه گرفته است و باید در این مساله نهادهای مسئول دست چپاولگران را قطع کنند.

   

وی به نقش شرکت‌های خارجی چندملیتی در این زمینه اشاره کرد و گفت: ما خودمان باید دلسوز مردم و سلامت جامعه باشیم. اینها فرزندان ما هستند و غیرت اجازه نمی‌دهد که نسبت به‌سلامتی آنها بی‌تفاوت باشیم. این در حالی است که شرکت‌های خارجی چندملیتی تولیدکننده سیگار فقط به فکر منافع خود و سود سرشار از سیگار هستند.

   

مدیرعامل شرکت دخانیات ایران  تاکید کرد: این شرکت‌های خارجی چندملیتی دنبال این هستند که حتی بچه‌های مهد کودکی ما را معتاد و سیگاری کنند.

   

شیخان گفت: هیچ ایرانی با غیرتی دوست ندارد سرمایه کشور از سوی این شرکت‌های خارجی چندملیتی از کشور خارج شود. هیچ ایرانی با غیرتی دوست ندارد که با سلامت مردم این‌گونه رفتار شود.

   

وی با اشاره به ظرفیت‌ها و استعدادهای موجود در شرکت دخانیات ایران، گفت: نباید بگذاریم شرکت دخانیات دچار روزمرگی شود. همه مجتمع‌های تولیدی شرکت دخانیات باید در دل خود کارگروه تحول داشته باشند و در قالب آن در مسیر رشد، تعالی و تحول حرکت کنند.

   

مدیرعامل شرکت دخانیات ایران با بیان اینکه همه باید برای ایجاد تحول در مسیر تولید و پیشرفت کمک کنند، گفت: در مسیر تحول شرکت دخانیات هرکس مقاومت کند، حذف می‌شود. چرا که هدف مهم‌تر است.

   

شیخان افزود: باید در مسیر تحول با سرعت و انگیزه مضاعف مبتنی بر دانش روز حرکت کرد.

   

وی با تاکید بر تغییر ساختار مجتمع‌های تولیدی، تصریح کرد: ساختار مجتمع‌های تولیدی شرکت دخانیات باید مبتنی بر استانداردهای روز دنیا برای حوزه‌های تولید باشد.

   

مدیرعامل شرکت دخانیات ایران با تاکید بر اینکه در راستای اصلاح ساختارها باید تعارض منافع از بین برود، افزود: یکی از راه‌های علمی مبارزه با فساد اصلاح فرآیندهای نادرست است.

   

شیخان افزود: بنگاه‌های تولیدی و اقتصادی که مسیر پیشرفت را با سرعت طی می‌کنند و مسائل فساد انگیز در داخل شان نیست و یا کمتر است، در همین مسیر حرکت کردند و حذف تعارض منافع و اصلاح ساختارها را بدرستی انجام دادند.

   

وی با بیان اینکه یکی از ماموریت‌های ویژه مدیران مجتمع تولیدی همین موضوع است، تصریح کرد: باید به همدیگر کمک کنیم و از همدیگر نحوه کار کردن را یاد بگیریم.

   

مدیرعامل شرکت دخانیات ایران تاکید کرد: باید روندی که برای اصلاح رویه‌ها، فرایندها و ساختارها در ستاد شرکت دخانیات شکل گرفته، در مجتمع‌های تولیدی هم شکل بگیرد.

   

شیخان تاکید کرد: باید فرهنگ توجه به خلق ایده‌ها و ایده‌های نو به وجود بیاوریم و ظرفیتی ایجاد شود تا افرادی که خلاق هستند و ایده دارند، در صحنه حضور بیشتر داشته باشند.

   

در پایان این مراسم از زحمات محمدعلی جمالی تقدیر و محمود اقبالی به عنوان مدیر جدید مجتمع دخانیات تهران معرفی شد.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار