حسینی در آیین بازگشایی مدارس در مشهد:

ضرورت ارتقای بینش سیاسی دانش آموزان برای مقابله با جنگ رسانه‌ای

معاون رییس جمهور با بیان اینکه در حوادث پاییز سال گذشته، جنگ جهانی رسانه‌ای علیه ایران اسلامی به راه انداخته شد، گفت: برای مقابله با این جنگ جهانی ضرورت دارد در کنار یادگیری علم و دانش، ارتقای سطح بینش سیاسی و سواد رسانه ای دانش آموزان و نسل جوان مورد توجه جدی قرار بگیرد تا براحتی تحت تاثیر شایعات و دروغ پردازی‌ها قرار نگیرند.

به گزارش راه شلمچه، سیدمحمد حسینی روز شنبه در آیین نواختن زنگ آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۳- ۱۴۰۲ استان خراسان رضوی در هنرستان فنی و حرفه‌ای فاطمه الزهرا (س) مشهد مقدس،که در آن استاندار ، مسئولان ارشد استان، خانواده های شهدا و خیرین حضور داشتند، اظهار داشت:  سال گذشته دشمنان جنگ جهانی رسانه‌ای علیه ملت ایران راه انداختند، فقط در ۵ رسانه و بنگاه خبرپراکنی خود، ظرف ۴۶ روز بیش از ۳ هزار و ۸۰۰ دروغ علیه نظام اسلامی منتشر کردند.

معاون پارلمانی رییس جمهور توجه به اخلاق و معنویت در کنار آموزش و تحصیل و نیز کسب سواد رسانه‌ای برای نسل جوان را حائز اهمیت دانست و گفت: دانش آموزان آینده سازان کشور هستند و همه باید تلاش کنیم تا ایران عزیز بیش از پیش به قله‌های عظمت و افتخار دست یابد.معاون رئیس جمهور با تبریک آغاز بهار علم و دانش با بیان اینکه شعار "مدرسه قوی، ایران قوی" برای آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۳- ۱۴۰۲ انتخاب شده است، اظهار داشت:  این شعار در اصل حقیقتی برای بیان جایگاه مدرسه در پیشرفت و توسعه کشور است و در دوران  دفاع مقدس شاهد بودیم که با دم گرم معلمان متدین و انقلابی، دانش آموزان وارد عرصه دفاع از تمامیت ارضی کشور، انقلاب و نظام اسلامی شدند و ۳۶ هزار نفر از آنان به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

 حسینی تاکید کرد: جوانان و نوجوانان با فداکاری، ایثار، گذشت، رشادت، شجاعت و شهادت طلبی، عزت و سرافرازی را برای ملت ایران به ارمغان آوردند و اگر این رشادت‌ها نبود چه بسا همچون دوران قاجار و پهلوی، دشمنان بخشی از کشور را جدا و مردم این سرزمین را تحت سیطره ظالمانه خود در می‌آوردند.معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: امروز در مقابل ایثارگری‌های بزرگ نسل اول و دوم انقلاب، مسوولیت خطیری بر عهده تک تک  دانش آموزان برای صیانت از ارزشها و دستاوردهای نظام و پیشرفت کشور و اعتلای جایگاه ایران عزیز است.

معاون رییس جمهور  با بیان اینکه کشورمان پس از ۸ سال جنگ تحمیلی به رغم تحریم‌ها و فشارهای سلطه‌گران با اقتدار در مسیر آبادانی پیشرفت و عدالت حرکت می‌کند، اظهار داشت: امروز مسوولیت شما دانش آموزان برای ارتقای سطح کشور در حوزه علم و دانش بسیار سنگین است تا روز به روز بر توانمندی‌های خود بیافزاییم و  پرچم پرافتخار ایران اسلامی را با قوت در اهتزاز نگه داریم.

 حسینی با اشاره به تحریم های ظالمانه سلطه‌گران گفت: ج.ا.ا به رغم همه فشارهای بیگانگان، در عرصه‌های مختلف در حال پیشرفت است و دانش‌آموختگان دانشگاهی در ۸ هزار و ۵۰۰ شرکت دانش بنیان در سطح کشور با حمایت دولت از ایده های نو وخلاقانه، تلاش می کنند، نیازهای کشور و  مردم را تامین کنند.

معاون پارلمانی رییس جمهور دستاوردهای کشور در حوزه دفاعی که بخشی از آن در رژه نیروهای مسلح به نمایش درآمد را غرورانگیز توصیف کرد و گفت: بی تردید اگر در عرصه‌های مختلف قدرتمندتر و توانمندتر باشیم دیگر قدرتی جرات تهدید ملت ایران را  نخواهد داشت.

معاون رئیس جمهور در امور مجلس خاطرنشان کرد: ایران اسلامی به حدی  از عزت برخوردار است که آیت الله رئیسی با اقتدار در مجمع عمومی سازمان ملل، نظام سلطه و یک جانبه‌گرایی غرب را محکوم کرده و به چالش می کشد.

وی خطاب به دانش آموزان با بیان اینکه نسل قبل از شما زحمات و مرارت‌های فراوانی کشیده و امروز نیز برای اعتلای کشور همچنان در صحنه هستند، گفت: باید روز به روز بهتر از دیروز باشیم و با بهره‌گیری از تجربیات گذشتگان در کنار آموزش علم و دانش، کشورمان را در عرصه های مختلف به قله‌های پیشرفت برسانیم.

 حسینی با اشاره به اینکه دولت بر مهارت آموزی دانش آموزان و دانشجویان تاکید دارد اظهار داشت: امروز برخی از واحدهای صنعتی و تولیدی کشور با کمبود نیروی کار متخصص و توانمند مواجه هستند لذا دولت مصمم است هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای را در کنار شهرک‌های صنعتی و پارک‌های علم و فناوری دایر کند و با مهارت آموزی به جوانان و نوجوانان زمینه اشتغال و نیز برطرف کردن نیازهای کشور را فراهم سازد.

معاون رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه در دوران پس از انقلاب اسلامی شایسته سالاری حاکم شده، دانش آموزان را به تلاش و کوشش برای رسیدن به اهداف بلند، توصیه کرد و گفت: امثال سردار دل‌ها شهید سلیمانی با اینکه در منطقه روستایی و در فقر و محرومیت بزرگ شده بود با تلاش و پشتکار توانست پس از انقلاب اسلامی به شخصیتی تاثیرگذار و مهم در داخل کشور و نیز در عرصه جهانی تبدیل شود و امروز این شرایط فراهم است که هر کدام از شما با تلاش و مجاهدت بتوانید در آینده عالم و دانشمند و مدیر توانمندی شوید م منشأ اثر در سطح کشور و جهان باشید. 

معاون رئیس جمهور در امور مجلس در ادامه سخنان خود با بیان اینکه در دولت سیزدهم در دو سال گذشته هزاران کلاس و مدرسه  در مناطق مختلف کشور احداث شده است، گفت: در یکسال اخیر نیز هزار و ۱۰۰ کلاس جدید در خراسان رضوی با کمک خیران و حمایت دولت احداث شده است و علاوه بر آن با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) توافق شده تا ۵ همت با ساخت مدرسه اختصاص یابد و نیز با خیرین مدرسه ساز استان تفاهم نامه به میزان ۵۰۰ میلیارد تومان امضا شده است.استاندار خراسان رضوی نیز 

در این مراسم در سخنانی افزایش سرانه فضای آموزشی را از دغدغه های جدی دولت دانست و گفت: امیدواریم با همتی که وجود دارد تا پایان کار دولت سیزدهم بخش جدی عقب ماندگی‌های خراسان رضوی از نظر سرانه فضای آموزشی جبران شود.

در این مراسم، گروه مرشد خوانی فاتح خیبر و نیز گروه سرودفراملیتی با ترکیب نوجوانانی از کشور‌های نیجریه، هند و پاکستان برنامه‌ای در وصف امام علی (ع) و اقتدار ایران اسلامی اجرا کردند.

همچنین با حضور دکتر حسینی از خانواده شهدا زینال‌زاده و رضازاده و نیز از دکتر محمد باقر مدقق خیر مدرسه ساز و بانی احداث هنرستان فنی حرفه‌ای فاطمه الزهرا سلام الله علیها تقدیر شد.

معاون رئیس جمهور همچنین از نمایشگاه محصولات و تولیدات دانش آموزان هنرستان فنی و حرفه‌ای ناحیه یک شهر مشهد بازدید کرد.



اگر خوشت اومد لایک کن
1
آخرین اخبار