طالب‌زاده درگذشت

نادر طالب‌زاده مجری و برنامه‌ساز با سابقه تلویزیون در بیمارستان‌ دی تهران درگذشت.

به گزارش راه شلمچه، نادر طالب‌زاده مجری و برنامه‌ساز با سابقه تلویزیون که در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان دی تهران بستری بود، امروز جمعه( 9 اردیبهشت) درگذشت.              

وی سال 1332 در تهران به دنیا آمد. او دانشجوی فیلم دانشگاه کلمبیا بود که پس از انقلاب به ایران آمده بود تا از آن فیلمبرداری کند و فیلمی ۳۵ دقیقه‌ای دربارهٔ گروگانگیری سفارت آمریکا ساخت. او در ایران برای سی بی اس کار می‌کرد و به دلیل تسلطش به انگلیسی به هماهنگ‌کردن امور برای آن شبکه در ایران می‌پرداخت.

طالب‌زاده تهیه‌کننده، کارگردان و مجری تلویزیون بود. او دبیر کنفرانس بین‌المللی افق نو، دبیر جشنواره فیلم عمار و عضو هیئت اندیشه‌ورز این شبکه بود.

نادر طالب‌زاده دارای مدارک تحصیلی کارشناسی ادبیات انگلیسی از دانشگاه راندولف میکن و کارشناسی ارشد کارگردانی سینما از دانشگاه کلمبیا است. 

وی فعالیت هنری را از ۱۳۵۹ در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران با ساخت فیلم‌های مستند آغاز کرد. از دیگر فعالیت‌های او می‌توان به تدریس در مرکز اسلامی آموزش فیلمسازی و مدیریت مرکز تحقیقات و مطالعات سینمایی در معاونت سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد.

طالب‌زاده خرداد سال ۱۳۹۵ در مصاحبه‌ای گفت هدف ترور بیولوژیکی قرار گرفته‌است. او به خبرگزاری فارس گفت: «یک سال و نیم پیش به گروهی از لبنان برای راهپیمایی اربعین به عراق رفتم؛ که چمدان من را از هتلی که در نجف بودم از میان صدها چمدان برداشتند و ۵ الی ۶ روز بعد در کربلا نصفه شب تحویلم دادند. لپ تاپ من را خالی و بررسی‌های کامل را انجام داده بودند. از همان روز که چمدان را تحویل گرفتم حالم بد شد اما متوجه این ماجرا نبودم.»

 وی در پاسخ به این سؤال که داخل لپ‌تاپ‌تان چه چیزی بود، گفت: «لیست مهمان‌های افق نو بود. کنفرانسی که یک سال و نیم پیش در تهران برگزار شد. کنفرانسی که انجمن «ADL» آمریکا با آن مخالفت می‌کرد که متخصصین و متفکرین‌شان به ایران نیایند و صحبت نکنند. درست بعد از آن بود که این اتفاقات افتاد اما فکر می‌کردم آن‌ها محتویات لپ‌تاپ را می‌خواهند و گمان نمی‌کردم با خودم کاری داشته باشند. از همان روز به بعد سرفه‌های خونی داشتم.»

طالب زاده که در لیست شخصیت‌های تحریم شده از سوی آمریکا قرار دارد.




اگر خوشت اومد لایک کن
1
آخرین اخبار