ظهره وند:

طرح ریزی دشمنان در برخی از کشورهای منطقه، دلیل اصلی بی ثباتی ارز در کشور است

دیپلمات سابق ایران گفت: دشمنان با شبکه سازی و نشست هایی که در امارات ، اقلیم کردستان و افغانسان ترتیب می دهند، چندان بی ربط با تشنج بازار ارز نیستند و در آنجا قیمت را برای دلار و طلا در کانالهای اجتماعی بارگذاری می کنند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی راه شلمچه: "ابوالفظل ظهروند"، کاندید دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم ، دیپلمات و سفیر سابق ایران در ایتالیا و افغانستان، به پس لرزهای اقتصادی کشور  و بالا رفتن ارز خارجی اشاره کرد و نسخه علاج آن را نیز تجویز کرد.

او در مصاحبه ای ، تنها راه برطرف کردن این معضل را مشارکت بخش خصوصی در اقتصاد کلان کشور عنوان کرده و گفته است: ما شاهد وقوع یک نوعی از آربیتراژ در اقتصاد ایران هستیم و حجم عظیمی از کالا قاچاق  می شود و سرانجام دشمن نیز شبکه سازی میکند. این شبکه سازی ها در کردستان عراق، یا افغانستان و یا در امارات تشکیل و تصمیم گیری می شود، که نرخ ارز یا نرخ طلا در  چه پایه ای تعیین شود.

وی، یکی دیگر از دلایل بی ثباتی بازار ارز را نامحسوس بودن بخش خصوصی در مشارکت اقتصادی توصیف نمود و تصریح کرد:  متاسفانه این بخش نقش محدود و غیرقابل توجهی دارد و حتی برخی از آنها  مستظهر و متکی به بانک مرکزی هستتد که خود به ضرر اقتصاد کشور است و اغلب مفاسد اقتصادی نیز از  این نقطه شکل میگیرد. به هر دلیل با استفاده از یک خبر، نرخ برابری دلار یا طلا تغییر میکند، بدون آنکه دولت جویا شود. حالا طلای جهانی رو هم‌باید به این موضع اضافه کرد.

دیپلمات سابق ایران تاکید کرد: وقتی وضعیت اقتصادی را جابجا  و بی ثبات کردید، مسلماً تاثیرات خود را بر روی  معیشت و  برنامه های مردم  میگذارد، که در نهایت تمایل سطح رضایت مندی جامعه به دولت منفی می شود.

ظهره وند گفت : ناکارمد سازی ساختار اجرایی و اقتصادی  کشور مهمترین موئله های دشمن برای بکار گیری آنها علیه ایران است. دشمن از این مسئله سوء استفاده می

کند، چون واضح و آشکارا می داند، تاثیر آن مستقیم  روی سفره ها مردم است و در صورت تحقق این ترفنداز سوی دشمن، رفتار مصرفی، رفتار تصمیم گیری و نوع کنش و واکنش سیاسی و اجتماعی مردم هم با آن تغییر میکند.

انتهای پیام//


مشاهده ویدئو

 


اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار