عبور نفتکش‌ها در بغل گوش آمریکا و با پرچم‌های برافراشته ایران

در حالی که آمریکا حرکت نفتکشهای حامل سوخت ایرانی به سوی ونزوئلا را بشدت تهدید کرده بود اولین نفتکش ایرانی در سواحل ونزوئلا پهلو گرفت.

به گزارش راه شلمچه، اقدام نفتکشهای ایرانی در حرکت به سمت ونزوئلا به عنوان کشوری که بشدت مشمول تحریمهای آمریکاست یعنی اثبات بی اثری تحریمهای آمریکایی بر ایران، ونزوئلا و حتی دیگر کشورها این اقدام و در بغل گوش آمریکا و با پرچم های برافراشته ایرانی یعنی باور آمریکا به اقتدار جمهوری اسلامی ایران. 

پیشتر از این ایران رسما اعلام کرده بود هرگونه مزاحمتی با جدیت پاسخ داده خواهد شد.
این اقدام یعنی آنکه در عمل تهدیدات آمریکا در تحریم ایران فراتر از حرف و ادعا نیست.
 این اقدام و موفقیت حضور کشتیهای ایرانی در سواحل ونزوئلا یعنی شروع سلسه اقداماتی عملی در مسیر عدم اعتنا به دیگر تحریمهای دوساله آمریکایی .
حالا نه تنها سد تحریمهای آمریکایی علیه ایران ترک خورده، بلکه اقدامات جدیدی نظیر تمدید تحریمهای تسلیحاتی ایران توسط آمریکا در پاییز پیش رو بنظر امری ممتنع مینماید و اینها جملگی یعنی سبد دستاوردهای سیاست خارجی ترامپ در آستانه انتخابات ریاست جمهوری پیش رو روز بروز خالی تر میشود.
آمریکا در خصوص ایران به این باور رسیده است که تحریمهای بین الملیاش ناکاآرامدتر از هرزمانی است و لذاست که از سویی گزینه سکوت و رضایت را در مواردی چون نفتکشهای عازم ونزوئلا و معاف کردن عراق از تحریم ایران در پیش گرفته و در مقابل بر مواردی چون تکثیر و توسعه تحریمهای داخلی ایران متمرکز شده است. تحریم  چند روز پیش وزیر کشور و نیروی انتظامی ایران شاهد این مدعاست.


منبع؛ العالم

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار