عزاداری هیئت مسلمیه سرچشمه تهران برای حضرت قاسم‌بن حسن +تصاویر

هیئت عزاداری مسلیمه برای گرامی‌داشت نام حضرت قاسم‌بن حسن(ع) عزاداری ویژه‌ای را در محله سرچشمه تهران برگزار کرد.

به گزارش راه شلمچه، در ششمین روز محرم، به نام قاسم بن حسن معروف است و هیئت عزاداری مسلیمه سرچشمه تهران عزاداری ویژه‌ای همراه با گل و شیرینی برگزار کردند.

قاسم بن حسن از فرزندان امام حسن(ع) است که در واقعۀ کربلا به شهادت رسید. او در شب عاشورا در پاسخ امام حسین(ع) که نظر او را در مورد مرگ پرسید، مرگ را شیرین‌تر از عسل دانست. در محافل عزاداری و روضه‌خوانی از ازدواج وی با یکی از دختران امام حسین(ع) تحت عنوان عروسی قاسم یاد می‌شود. 

ابوالفرج اصفهانی قاتل قاسم بن حسن را عمرو بن سعید بن نفیل ازدی معرفی کرده است. بنا بر آنچه که ابومخنف از حمید بن مسلم نقل کرده، نوجوانی که چهره‌اش همانند نیمه‌ی ماه می‌درخشید، شمشیری در دست داشت و پیراهنی بلند پوشیده بود، وارد میدان شد و ایستاد تا بند کفش خود را ببندد.
افراد زیادی او را محاصره کرده بودند، اما او به همه چیز بی‌اعتنا بود. در این هنگام ابن نفیل ازدی گفت: بر این نوجوان سخت حمله می‌کنم. حمید گفت: «آن‌هایی که او را محاصره کردند کفایت می‌کند، به خدا سوگند! اگر او بر من حمله کند به سوی او دست دراز نخواهم کرد.» اما ابن نفیل گفت: «اما من بر این نوجوان سخت حمله می‌کنم.»
 قاسم بن حسن با آن جماعت درگیر شد و ابن نفیل ازدی که در کمین قاسم بود، با شمشیر بر سر وی زد و سرش شکافته شد. 




اگر خوشت اومد لایک کن
2
آخرین اخبار