فصل جدید خستگی و ناتوانی حسن روحانی!

انتظار میرفت پس از این توصیه رهبرانقلاب حسن روحانی برای یکبار هم که شده در شرایط بحرانی صحبت های ولی فقیه را می‌پذیرفت و با عزمی راسخ کشور را از این بحران خارج میکرد.

به گزارش راه شلمچه، اگر قرار بود برجامی به تصویب برسد یا FATF و 2030 به کشور تحمیل شود حسن روحانی هر روز در رسانه و جلسات متعدد حاضر میشد تا شخصا راه را باز کند. اما حالا که مردم درگیر بیماری و ویروس کرونا شده اند حسن روحانی نه تنها کمتر دیده میشود که با افتخار اعلام میکند فقط هفته ای یکبار در جلسات ستاد مبارزه با کرونا حاضر میگردد و اگر همان هم نشد جهانگیری به این جلسات میرود! این درحالی است که به گفته نائب رئیس اصلاح طلب مجلس، رهبرانقلاب خواستار ریاست شخص روحانی بر ستاد مبارزه با کرونا شده اند!

 

به گزارش رجانیوز:  نایب رییس مجلس شورای اسلامی از نامه رییس مجلس به رهبری برای تغییر ریاست ستاد مقابله با کرونا خبر داد و گفت که رهبری خواستار این شدند که خود رییس جمهور مسئولیت را برعهده بگیرند.

 

مسعود پزشکیان درگفت‌وگوی ویژه خبری امشب (سه‌شنبه) با اشاره به جلسه فوق‌العاده کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با وزیر بهداشت که با حضور علی لاریجانی، گفت: «در این جلسه سه ساعت و نیمه وزیر بهداشت اقدامات و مشکلات را مطرح کرد و نمایندگان دغدغه‌هایشان را مطرح کردند و جمع‌بندی‌هایی صورت گرفت.»


وی افزود: «همچنین رییس مجلس نامه‌ای خدمت مقام معظم رهبری نوشتند، محتوای نامه تا جایی که خبر دارم برای این بود که مسئولیت ریاست مقابله با کرونا را از دوش وزارت بهداشت بردارند و به عهده دولت بگذارند، در جلسه مذکور هم پیشنهاد این بود که ریاست ستاد به معاون اول رییس‌جمهور یا فردی دیگر واگذار شود. آنطور که شنیدم رهبری (در پاسخ این نامه) نوشته‌اند که رییس‌جمهور باید خودشان مسوولیت را برعهده بگیرند و عملیات مقابله با این بیماری را راهبری کنند.»

 

مطالب فوق نشان میدهد در جلسه فوق العاده ای که با حضور رئیس مجلس و رئیس ستاد مبارزه با کرونا یعنی دکترنمکی صورت گرفته، همه اعضا به این نتیجه رسیده اند که وزارت بهداشت به تنهایی نمیتواند این دغدغه مهم را برطرف کند.

 

چنانچه پزشکیان میگوید: «در شرایط کنونی دولت باید با تمام وجود در صحنه حاضر شود و نباید تنها یک وزیر اندر خم تأمین مالی برای تهیه ماسک و دستکش باقی بماند.»

پزشکیان.mp4 |   دانلود فیلم 

آنگونه که نائب رئیس مجلس میگوید این وضعیت و گزارشات باعث میشود تا رهبرانقلاب حتی با ریاست جهانگیری بر ستاد مبارزه با کرونا موافقت نکرده  و خواستار آن شوند که شخص اول اجرایی کشور این مسئولیت را برعهده بگیرد.

 

انتظار میرفت پس از این توصیه رهبرانقلاب حسن روحانی برای یکبار هم که شده در شرایط بحرانی صحبت های ولی فقیه را میپذیرفت و با عزمی راسخ کشور را از این بحران خارج میکرد.

 

اما در کمال تعجب حسن روحانی اعلام کرد که هفته ای یکبار خودش ریاست جلسات را برعهده میگرد و اگر قادر به حضور نبود(!) جهانگیری این جلسه را مدیریت میکند. وی همچنین گفت مابقی جلسات با ریاست دکتر نمکی پیگیری میشود.


وحانی.mp4 |   دانلود فیلم  

ادبیات رئیس دولت نیز آتشی به دل مردم و دلسوزان است. او در حالی به حضور هفتگی خود در جلسات ستاد مبارزه با کرونا اذعان دارد که وزیر بهداشت هفته گذشته به وی در خصوص ناهماهنگی ها و احتکارها گلایه کرده بود.صحبت های وی که همچون ادبیات او فردای بحران بنزینی در کشور است که مدعی بود صبح جمعه متوجه گرانی بنزین شده، باعث دلسردی بسیاری از مردم و مجاهدان سلامت خواهد بود. 

 

این اولین بار نیست که حسن روحانی با مدیریت نادرست و مشورت ناپذیری از بزرگان نارضایتی مردم را ایجاد میکند. برجام، پاتک بنزینی دولت به مردم و مدیریت نادرست اقتصادی در سال‌های اخیر این اتفاق را بارها نشان داده است.

 

واضح است که در شرایطی که بحران کرونا تمام کشور را فراگرفته و نیازمند هماهنگی همه دستگاه ها، وزارت خانه و ادارات و تصمیمات قاطع باشد یک وزیر به تنهایی نمیتواند همه امور را انجام دهد و نیازمند آن است تا شخص اول اجرایی کشور مسئولیت مستقیم مشکل اول این روزهای کشور یعنی کرونا را برعهده بگیرد اما آنچه توسط روحانی رخ میدهد امری دردناک و غیرقابل توصیف است.

 

سابقه انتقاد اصلاح طلبان از خستگی و ناتوانی روحانی

کم کاری و خستگی حسن روحانی قبلا هم مورد انتقاد اصلاح طلبان و نزدیکان روحانی قرار گرفته بود. عبدالله ناصری 15 مرداد 97 در گفت‌وگو با مهر در پاسخ به این سوال که «شما در گفت‌وگویی عنوان کردید آقای روحانی ساعت ۱۰ صبح در محل کارش حاضر می‌شود؛ این حقیقت دارد؟»، گفت: بله، واقعیت دارد.

 

ناصری در ادامه در پاسخ به این سوال که «از کجا این مساله را شنیدید؟» تصریح کرد: نیازی به شنیدن ندارد. وقتی می‌بینم نه یک روز، نه 2 روز بلکه روزهای متعدد، «اسکورت» آقای روحانی، چه ساعتی دم در خانه ایشان حضور پیدا می‌کند تا ایشان را به نهاد ریاست‌جمهوری ببرد، دیگر شنیدن نمی‌خواهد! آقای روحانی قبل از اینکه به پاستور برود، در نیاوران و در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام بود. بازه زمانی 2 ماهه، قبل از استقرار رسمی دولت، برای فرد انتخاب شده بسیار مهم است که باید وقت بگذارد و کار کند. اصل سازه دولت در همان 2 ماه گذاشته می‌شود. آقای روحانی در این 2 ماه (از زمان انتخاب ‌شدن در خرداد ۹۲ تا استقرار رسمی دولت در مرداد ۹۲) اکثر روزها وقتی هوا روشن بود، به خانه بازمی‌گشت. این نخستین باری نیست که میزان کار روزانه حسن روحانی در کسوت ریاست‌جمهوری در محافل سیاسی و رسانه‌ای کشور مطرح می‌شود. سال گذشته نیز برخی سیاسیون از کم‌تحرکی روحانی ابراز گلایه کرده بودند به‌گونه‌ای که حتی ادعا شد علی‌اکبر ناطق‌نوری نیز از کم‌تحرکی روحانی ابراز گلایه کرده است. 

 

عبدالله ناصری  دی‌ماه سال گذشته در این‌باره به فرهیختگان گفت: «روحانی در مقایسه با همه رؤسای جمهور پیشین، برای دولت وقت نمی‌گذارد. می‌گویند او از ساعت ۹:۳۰ صبح تا ۱۹ سر کار است! این را تردید ندارم و یکی از اعتراضات و انتقاداتی است که دوستان روحانی به او دارند. ناطق‌نوری در همین زمینه به روحانی اعتراض کرده و گفته: من که الان فقط یک حوزه علمیه در لواسان دارم از ساعت ۶:۳۰ صبح آنجا حاضر می‌شوم و شما باید کمی زودتر بروید و به سخن وزرای‌تان گوش کنید».

 

این در حالی است که برخی نزدیکان روحانی همان زمان در انتقاد از این اظهارات گفتند همین روزی 10 ساعت کار برای روحانی نیز خوب و قابل قبول است. سیدرضا اکرمی از روحانیون نزدیک به روحانی در این‌باره به فرارو گفت: من در دفتر رئیس‌جمهور نیستم که بدانم آقای روحانی چند ساعت در روز کار می‌کند اما فرضا اگر از 5/9 صبح تا 7 شب کار کند می‌شود حدود 10 ساعت در روز. مگر روزی 10 ساعت کار کم است؟ اکرمی با اشاره به سوابق روحانی پیش از ریاست‌جمهوری او می‌گوید: کارنامه آقای روحانی نشان می‌دهد او هم پرکار است و هم کارها را خوب انجام می‌دهد. اینکه فردی از صبح ساعت 6 تا 12 شب کار کند دلیلی بر درایت نیست. ما باید کیفیت کار را ببینیم نه کمیت آن را. باید ببینیم نتیجه کار یک فرد چگونه است».





اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار