ماجرای انتقال اساتید به دانشگاه علامه طباطبایی چیست؟

 انتظار می‌رود نهاد‌های مسئول از جمله کمیسیون آموزش مجلس، وزارت علوم و حتی نهاد‌های امنیتی به این ماجرا ورود کنند و با مفاسد موجود در چنین اقداماتی مقابله نمایند.

به گزارش راه شلمچه، طی چند هفته گذشته اخباری مبنی بر اینکه برخی از اعضای هیئت علمی از دانشگاه‌های دیگر در حال انتقال به دانشگاه علامه طباطبایی هستند، در فضای مجازی منتشر شده است. افرادی که فارغ از شائبه صلاحیتشان، ادعا‌هایی پیرامون سازوکار انتقال آن‌ها به دانشگاه وجود دارد. عده‌ای معتقدند که از یکسو وزارت علوم پاسخگوی افکار عمومی تشکل‌ها و دانشجویان نیست و از سوی دیگر عده‌ای انگشت اتهام را سمت دولت برده اند.

درپی حواشی بوجود آمده، حسین صداقتی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی در گفتگویی گفت: افرادی در حال انتقال به دانشگاه هستند که شائبه‌ها و شبهات بسیار جدی پیرامون صلاحیت آن‌ها و نیز سازوکار انتقال آن‌ها وجود دارد. در ماه‌های گذشته سه مورد از اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های دیگر به دانشگاه علامه انتقال پیدا کرده‌اند.

وی در ادامه گفت: با وجود چنین مسائلی وزارت علوم و دانشگاه به هیچ وجه پاسخ‌گوی افکار عمومی دانشگاه نیست. دانشگاه با جذب چنین اساتیدی اعتبار علمی خود دانشگاه را پایین می‌آورد.

صداقتی مدعی شد: متاسفانه اخباری مبنی بر فشار‌های بیرون از دانشگاه و از بدنه دولتی برای انتقال اساتید شنیده شده است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی در خصوص انتقال ابهام‌انگیز فردی از دانشگاه ایلام مجددا مدعی شد: اخیراً نیز معاون استانداری یکی از استان‌ها بدون هرگونه ضوابط و تشریفاتی از یکی از دانشگاه‌ها به یکی از دانشکده‌ها انتقال یافته است.

وی درخصوص نظارت نهاد‌های مربوطه نسبت به این اتفاق در دانشگاه گفت: انتظار می‌رود نهاد‌های مسئول از جمله کمیسیون آموزش مجلس، وزارت علوم و حتی نهاد‌های امنیتی به این ماجرا ورود کنند و با مفاسد موجود در چنین اقداماتی مقابله نمایند.

* پشت‌پرده عجیب انتقال اساتید به دانشگاه علامه طباطبایی چیست؟ / نهاد‌های مسئول هرچه سریع‌تر باید دخالت کنند

این فعال دانشجویی تصریح کرد: مجموعه بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی این نقد‌ها را قبلاً دلسوزانه به هیئت رئیسه دانشگاه منتقل کرده است. از رئیس دانشگاه انتظار می‌رود هر چه سریع‌تر به این موضوع ورود کنند و روند انتقال‌های دیگرِ این‌چنینی را متوقف نمایند.

صداقتی در پایان گفت: پیشنهاد بسیج دانشجویی این است که فارغ التحصیلان توان‌مند دانشگاه علامه در گروه‌های آموزشی مورد استفاده قرار گیرند. مشخص نیست دانشگاه علامه با چه منطقی عناصری بیرون از دانشگاه آن هم صاحبان مسئولیت و مدیریت ناکارآمد را به گروه‌های آموزشی توان‌مند دانشگاه تحمیل می‌کنند؟



منبع؛ دانشجو

اگر خوشت اومد لایک کن
0
نامه بیش از هزار استاد دانشگاه به روحانی؛آقای رئیس‌جمهور! تاریخ‌خوانی را به اهلش بسپارید
آخرین اخبار