امیدی مقدم؛

ماجرای اهانت به کودک زباله‌گرد

چند روز پیش در فضای مجازی کلیپی پخش شد که یک جوان، کودکی را به سطل زباله شهری می اندازد و آن کودک در میان خنده های اطرافیان و ناظران بیرون می آید.


راه شلمچه- مهدی امیدی مقدم؛
دست به دست شدن این کلیپ در فضای مجازی باعث ورود دادستانی به ماجرا شد و اهانت کننده به کودک مورد پیگرد قضایی قرار گرفت.
جالبتر آنکه رئیس سازمان بهزیستی در نطقی اعلام کرد؛ اگر فرد اهانت کننده به کودک زباله‌گرد شناسایی شود، حتما از وی شکایت می‌کند و با هرگونه مورد خاصی که هنجارشکنی باشد و برخلاف ارزش‌ها و هنجاری جامعه  انجام می‌شود، باید برخورد شود!
اما اینکه در این ماجرا عده‌ای انسان‌نما رفتاری وحشیانه و بی شرمانه با یک کودک مظلوم کارتن خواب برای خنده و سرگرمی خود میکنند، جای هیچ شک و شبه ای نیست و اینکه توهین کنندگان به این کودک‌ مظلوم باید به اشد مجازات برسند تا دیگر شاهد چنین رفتارهای وقیحی در جامعه نباشیم به جای خود، اما این سینه هایی که سپر شد و حنجره هایی که پاره شد و مسئولین و سازمانهایی که ورود کردند در رفتار وقیحانه آن شخص خاطی، ای کاش برای «علت» حضور این کودک مظلوم در کنار سطل زباله شهری فریادی می‌زدند . همه داد وا مصبتا سر دادند در رفتار وقیحانه آن شخص، ولی هیچ کس نگفت چرا یک کودکی که باید الان در پشت میز کلاس درس در یک محیط آرام و به دور از دغدغه معیشت به کسب علم و دانش بپردازد ، در هوایی سرد با لباس هایی کهنه و کثیف در کنار سطل زباله به دنبال لقمه نانی است! هیچ کس مسئولیت این فلاکت را گردن نگرفت ! هیچ کس خود را مسئول ندانست! هیچ کس نگفت چرا مدتی است که شاهد صحنه هایی هستیم از حضور قشر ضعیف و محروم و نیازمند در کنار سطل های زباله شهری که دل هر بیننده ای را به درد می آورد.  هیچ کس مسئولیت این نابسامانی طبقاتی را گردن نگرفت . هیچ کس دستی از آن کودک مظلوم نگرفت. هیچ کس دلش برای آن کودک نسوخت. هیچ کس به دنبال کمک بر نیامد. همه فقط به دنبال مجازات شخص خاطی بودند و .... از این دست بی عدالتی ها و تبعیض ها که هر روز دامن‌گیرتر از روز قبل می شود هیچ کس سخن به میان نیاورد....و باز هم باید هر روز شاهد چنین صحنه های دردناکی از حضور عده ای نیازمند باشیم که برای لقمه نانی همه نوع اهانت و بی حرمتی را تحمل می کنند و دم نمی زنند . سوال اینجاست، جناب آقای قبادی دانا ؛ آیا حضور یک کودک معصوم در کنار سطل زباله شهری برای لقمه نانی هنجارشکنی نیست؟ آیا برخلاف ارزش‌ها و هنجارهای جامعه  نیست؟  این بود حفظ کرامت انسانی که سالهاست شعارش را می دهیم ؟

اگر خوشت اومد لایک کن
5
2
۱۵ آذر ۱۳۹۸
با عرض سلام و خسته نباشید
بسیار تحلیل زیبایی بود از آقای امیدی مقدم سپاسگزاریم
پاسخ
آخرین اخبار