ماجرای تلخ «سیلی» به یک «سرباز» دیگر!

انتشار فیلم برخورد یک نماینده مجلس با مامور پلیس راهور ناجا در فضای مجازی حاشیه‌ساز شد.

به گزارش راه شلمچه، انتشار فیلم برخورد یک نماینده مجلس با مامور پلیس راهور ناجا که از ورود خودروی وی به خط ویژه اتوبوس جلوگیری کرده بود حاشیه‌ساز شد.  این اتفاق روز گذشته در خیابان انقلاب اسلامی تهران، محدوده دروازه دولت رخ داد و نماینده مجلس (علی‌اصغر عنابستانی، نماینده سبزوار در مجلس شورای اسلامی) پس از آنکه از ورودش به خط ویژه ممانعت شد، طبق گفته مامور راهور، به او سیلی ‌زد. این سرباز وظیفه به نام حامد اکبری در صحنه‌ این واقعه و در حضور مردم و نماینده مجلس گفت: «من مأمور شیفت در تقاطع دروازه دولت هستم که راننده یک نماینده مجلس که بدون مجوز تردد در مسیر ویژه، قصد ورود به این مسیر را داشت به من اهانت کرد و خود نماینده هم از خودرو پیاده شد و یک سیلی به صورت من نواخت».

وی افزود: «من برای  این اقدام نماینده مجلس چندین شاهد دارم و دوربین شهری هم از این صحنه فیلمبرداری کرده است».

پس از این اقدام، تعداد زیادی از مردم حاضر در محل، دور خودروی نماینده مجلس را گرفته و بشدت به حرکت زشت او واکنش نشان دادند. پخش فیلم این ماجرا در شبکه‌های اجتماعی بازتاب گسترده‌ای داشته و با واکنش‌های جالبی در میان کاربران رو‌به‌رو شده است. 

 سردار حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی نیز دستور ویژه‌ای برای حمایت از حقوق سرباز وظیفه راهور و پیگیری موضوع از طریق معاونت حقوقی و بازرسی نیروی انتظامی صادر کرده است. محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس هم در توئیتی به این مسأله واکنش نشان داد و نوشت: در حادثه اخیر به محض شنیدن اولین گزارش‌ها دستور بررسی دقیق ماوقع صادر شد، در صورت احراز تخلف، بدون مسامحه برخورد قانونی خواهد شد. 

همچنین  علی‌اصغر عنابستانی، نماینده سبزوار  در واکنش به حواشی به وجود آمده، از بیخ و بن موضوع سیلی زدن به صورت سرباز را تکذیب و در گفت‌وگو با خبرگزاری صداوسیما اعلام کرد اصلا از خودرو پیاده نشده که به صورت سرباز سیلی بزند.  

وی گفت: سرباز مذکور به راننده خودروی ما توهین کرد، بعد از این توهین آنها از پشت و جلو راه را به روی ما بستند و این باعث شد تا محل شلوغ شده و با حضور جمعیت، التهاب ایجاد شود. ما حتی از ماشین هم پیاده نشدیم، لذا اینکه گفته می‌شود عنابستانی به صورت سرباز پلیس راهور سیلی ‌زده است، اصلا صحت ندارد.  

سیدامیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی، رئیس هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس هم گفت: پس از رسیدن گزارش‌ها و‌ ادعاهایی مبنی بر درگیری نماینده مجلس و یکی از ماموران پلیس راهور، هیات نظارت بر رفتار نمایندگان پیگیری‌ها را برای بررسی صحت و سقم و چگونگی موضوع آغاز کرد. البته به‌رغم پیگیری‌های چند روزه، گزارش نیروی انتظامی در این باره هنوز به مجلس ارسال نشده است.

اگر خوشت اومد لایک کن
1
آخرین اخبار