ماه‌های پایانی دولت، کارنامه خالی و ادعاهای عجیب!

ماه‌های پایانی  عمر دولت تدبیر و امید است و دستان خالی و کارنامه‌ای ناموفق، دولتمردان را به تقلا برای دفاع از آنچه در طی 7 سال و نیم  گذشته بر سر اقتصاد کشور و معیشت مردم آورده‌اند به مهمل‌گویی انداخته است.

به گزارش راه شلمچه، بسیار روشن است هفت سال و نیم از عمر دولتی که از آغاز، «دولت وعده‌ها» نام گرفته، گذشته و اکنون‌که چند ماه دیگر تا پایان کار آن مانده است، ماحصل آن چیزی جز مشکلات اقتصادی و تورم‌های کمرشکن و افزایش نارضایتی‌ها، بروز و ظهور مشکلات و گره‌های کوری مانند «حقوق‌های نجومی»، «ارز ۴۲۰۰ تومانی»، «اختلاس صندوق ذخیره ارزی فرهنگیان و بانک سرمایه»، «برخورد گازانبری با منتقدان»، «فساد در خودروسازی»، «عدم شفافیت»، «کاهش ارزش پول ملی»، «افزایش شاخص فلاکت»، «بدهی‌های هنگفت دولتی»، «افزایش چندصددرصدی حجم نقدینگی»، «واردات بی‌رویه و رکود در صادرات» و «تعطیلی کارخانجات و کارگاه‌های تولیدی» و... نبوده است.

رکوردهای تاریخی و تأسف‌بار دولت تدبیر و امید
ادعای توام با قاطعیت آقای جهانگیری مبنی بر اینکه در دولت روحانی بیشتر همه دولت‌های گذشته پیشرفت داشته‌ایم، در حالی مطرح می‌شود که این دولت رکورد‌دار رشد منفی اقتصادی، رکوردار گرانی مسکن، خودرو و قیمت ارز، رکورد‌دار کمترین رفاه دلاری کشور و... است.

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور و از چهره‌های شاخص اصلاح‌طلب حاضر در کابینه در دیدار با نخبگان، جوانان، برگزیدگان و فعالان سیاسی اجتماعی و فرهنگی استان گلستان که عصر روز شنبه برگزار شد،در ادامه ادعاهای دولتمردان مدعی تدبیر و امید، با دفاع تمام‌عیار از دولت دوازدهم گفته است: اگر نگوییم پیشرفت کشور در این دوره نسبت به دولت‌های گذشته بیشتر بوده، کمتر هم نبوده است، این جفا به مدیران کشور است که کسی فکر کند ما کاری می‌توانستیم در این دولت انجام دهیم و از آن دریغ کرده‌ایم.

در قریب به ۸ سال دولت تدبیر و امید، برای اولین بار پس از انقلاب اسلامی، دلار آمریکا در مدت چند سال بیش از ۱۰۰۰ درصد افزایش قیمت پیدا کرد که در ۱۰ دولت قبلی، چنین رشدی را حتی در دوران ۸ سال جنگ تحمیلی، تجربه نکرده بود.


قیمت مسکن، زمین، خودرو، مایحتاج عمومی و قیمت خدمات و کالاها در ۸ سال دولت تدبیر و امید، به طرز عجیب و غریبی رشدهای چندصددرصدی پیدا کرد که فرجامش، افزایش خط فقر و فقیر‌تر شدن میلیون‌ها تن از هموطنان بود. یکی از نقاط عجیب در کارنامه دولت تدبیر و امید، ریزش دستوری بود که برای اولین‌بار در ۴۵ سال تاریخ بورس کشورمان، بیش از ۵۰ درصد ظرف کمتر از ۶۰ روز، افت کرد و شاهد هیچ واکنش عملیاتی از سوی دولت برای جلوگیری از سوخت شدن سرمایه‌های ملت نبودیم. هم اکنون بیش از ۲۰ میلیون تن از هموطنان، هیچ درآمدی جز یارانه معیشتی ماهانه ندارند و قرار است تا پایان اسفند، ماهی ۱۰۰ هزار تومان به ۱۰ میلیون هموطن پرداخت شود تا دوران کرونا را با درد کمتری طی کنند. اقتصاد ایران در دوره دولت تدبیر و امید به‌خصوص دوره باورنکردنی دوم، بدترین وضعیت ممکن را تجربه کرده است.

به گزارش کیهان، همچنین بخش قابل توجهی از مشکلات اقتصادی امروز جامعه به‌دلیل سیاست‌گذاری اشتباه دولت است، دولت تدبیر و امید با سیاست‌گذاری ارزی باعث افزایش نرخ دلار به‌عنوان یک شاخص بازار ارز از ۳۸۰۰ تومان به نرخ کنونی (۱۲ هزار تومان) شدند و مبتکر دلار ۴۲۰۰ تومانی که هنوز هم معلوم نشد به چه کسی این دلارها را دادند خود آقای جهانگیری بود.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار