مجلس یازدهم با آگاهی و اولویت بندی، مسائل مردم را دنبال کرده است

 محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در گفت وگوی تلویزیونی امشب (دوشنبه 8 خردادماه) در جوار مزار شهدای گمنام در مجلس شورای اسلامی شرکت کرد.

به گزارش راه شلمچه، ضمن تبریک میلاد علی بن موسی الرضا(ع) گفت: در کنار مزار شهدای گمنام از شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، مدافعین حرم و سلامت و به خصوص شهدای اخیر امنیت و مرزبانان عزیز که برای امنیت کشور و رشد و توسعه کشور جان خود را تقدیم کرده‌اند، یاد می‌کنیم.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه درخصوص عملکرد 3 سال گذشته مجلس یازدهم و در توضیح علت عدم حل برخی از مشکلات اظهار کرد: اگر بخواهیم عملکرد همه بخش‌ها، قوا و مجموعه دستگاه‌ها را ارزیابی کنیم، باید میزان حل مشکلات مردم را مورد توجه قرار دهیم و این بحث درستی است، اما وقتی از یک سازمان یا دستگاه مثل مجلس شورای اسلامی صحبت می‌شود، باید به وظایف و مسئولیت‌های این دستگاه توجه کنیم و ببینیم که آیا وظایف خود را نسبت به مسئولیت‌هایی که داشته، به درستی انجام داده یا خیر؟

 

وی افزود: مجلس موظف به فراهم کردن بستر است، یا به تعبیر زیبای مقام معظم رهبری مجلس باید جاده‌سازی درستی انجام دهد تا مسیر حرکت برای سایر قوا و دستگاه‌ها فراهم شود، حتی بستر لازم برای مردمی که وظایفی نسبت به قانون دارند، باید فراهم شود. مهمترین رسالت و وظیفه مجلس هم قانونگذاری است.

 

 قالیباف ادامه داد: نکته قابل توجه دیگر اینکه مشخص شود مجلس در قانونگذاری به نظام مسائل و مشکلات مردم واقف است یا خیر و اگر مشکلات را می‌شناسد آیا اولویت‌ها را مدنظر قرار داده است؟ نکته دیگر اینکه اگر لوایحی از طرف دولت یا قوه قضائیه به مجلس می‌آید، باید ببینیم آنطور که موضوعات مدنظر قوای دیگر است، در اولویت و دستور کار مجلس قرار می‌گیرد یا خیر؟ معتقدم مجلس در این بخش و در حوزه مأموریتی خود با آگاهی و دقت کامل و اولویت بندی و با یک شناخت دقیق از نظام مسائل کشور در سطح محلی، ملی و بین‌المللی کار خود را انجام داده است.

 

رئیس قوه مقننه در پاسخ به پرسشی درخصوص مصادیق بسترسازی‌هایی که مجلس انجام داده و رضایتی که از عملکرد مجلس وجود دارد، گفت: ما از عملکرد مجلس راضی هستیم، اما قانع نیستیم، معتقدیم تلاش بیشتر در این زمینه لازم است و این مسئله حتماً در سال چهارم دور یازدهم مجلس مدنظر ما است تا بخشی از طرح‌ها و لوایحی که در دستور داریم را با قدرت پیش ببریم و تأکید داریم اقدامات خود را با همان قدرت و تحرک اجلاسیه اول دنبال کنیم.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار