حاجی پور در نطق میان دستور:

محیط بانان تهرانی باید از منطقه پلور خارج شوند

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر راه و شهرسازی گفت: تا کی باید به صورت هفتگی و روزانه شاهد تعطیلی جاده هراز در پایان سال باشیم، درست زمانی که مردم باید برای حفظ و تأمین معیشت زندگی خود در شرایط اقتصادی تلاش کنند.

به گزارش راه شلمچه، در نشست علنی صبح امروز(یکشنبه، ۲۲ اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و ولادت امام زمان(عج) و گرامیداشت سالروز تأسیس بنیاد شهید و روز شهید، گفت: از ریاست جمهوری اسلامی ایران و هیأت دولت به جهت سفر اخیر آنها به استان مازندران، به نمایندگی از مجمع نمایندگان استان مازندران نهایت سپاس را دارم.

 

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به برخی مشکلات حوزه انتخابیه خطاب به وزیر راه عنوان کرد: ایام عید پیش رو است و در جاده هراز چند ده هزار نفر از شهروندان در حاشیه این جاده ارتزاق کرده و معیشت خود را به واسطه عبور و مرور مسافران تأمین می کنند لذا تا کی باید به صورت هفتگی و روزانه شاهد تعطیلی جاده هراز در پایان سال باشیم، درست زمانی که مردم باید برای حفظ و تأمین معیشت زندگی خود در شرایط اقتصادی تلاش کنند.

 

وی ادامه داد: این جاده دچار رانش های متعددی شده است که نشان می دهد در راستای ایمن سازی جاده تعلل شده است از این رو وزیر راه هرچه سریع تر گروهی را به منطقه اعزام کند. مسیر جاده بالادست از پلور به سمت رینه و گزنک باید مهیا باشد چرا که در پایین دست دچار چالش هستیم لذا باید هرچه سریع تر رسیدگی و ایمن سازی شود که اگر جاده پایین دچار رانش شد، مسافران و ساکنان از مسیر بالادست استفاده کنند.

 

حاجی پور در ادامه با اشاره به مشکلات جاده بالادست سد هراز و برگزاری جلساتی در این خصوص در هیأت رئیسه و در منطقه این سد با حضور معاونان وزیر راه، اظهار کرد: هنوز این جاده آماده نشده و به بهره برداری نرسیده که دلیل آن نیز مشخص نیست. خواسته ما این بود که جاده بالادست فقط برای خروج بار ترافیک استفاده شود اما متأسفانه این مهم اجرا نشده است در حالی که کارشناسان متعدد در منطقه حضور یافتند.

 

این عضو مجمع نمایندگان مازندران در ادامه با اشاره به چالش های روستاییان برای عبور از راه های روستایی، عنوان کرد: راه های متعدد روستایی در حوزه انتخابیه دچار مشکل و چالش بوده و رسیدگی نشده و تنها راه خروجی شهرستان آمل به سمت چمستان در حال پیگیری است که با مشارکت شرکت کاله انجام می شود.

 

وی همچنین خطاب به رئیس جمهور ضمن تشکر از سفر اخیر وی به استان مازندران، گفت: مشکلات سد فنسک هنوز برطرف نشده و کشاورزان دچار چالش هستند. جاده آزادراه تهران-شمال هنوز به بهره برداری کامل نرسیده و 70 درصد جاده هراز پیش رفته و پیمانکاران برای ادامه کار دچار مشکل شده و نیاز به حمایت دارند همچنین محیط بانان تهرانی باید از منطقه پلور خارج شوند.

 

حاجی پور در ادامه با اشاره به اهمیت موضوع شفافیت در مجلس اذعان داشت: مجلس در شرایط فعلی شفاف ترین نهاد حاکمیتی کشور بوده و مذاکرات نمایندگان در صحن علنی در رادیو پخش شده و مردم در جریان قرار دارند؛ با این حال مجلس به این حداقل قانع نبوده و به دنبال شفاف کردن آرا هستند.

 

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: در این راستا در زمان بررسی لایحه بودجه 1401 مجلس نیز اعلام میزان حقوق نمایندگان و مدیران مجلس به صورت علنی را تصویب کرد تا مردم بدانند نمایندگان به دنبال شفافیت بوده و به عنوان وکلای ملت موظف هستیم گزارش شفاف به موکلان خود بدهیم از این رو خادمان مردم در سایر قوا نیز باید تلاش کنند تا میزان شفافیت و عملکرد دارایی های خود را افزایش داده و مردم را نسبت به آن آگاه کنند.

اگر خوشت اومد لایک کن
1
0
۲۲ اسفند ۱۴۰۰
یک بار وعده افتتاح پل هزار سنگر را برای ۲۲ بهمن داد و چند روز پیس وعده عید را داد مثل وعده های فرودگاهی بعضی ها
پاسخ
آخرین اخبار