سرمدی در نطق میان‌دستور:

دشمن هر زمان که حرکت جدی ما را به سوی قله ها دید، فتنه کرد

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: مشکلات زیرساختی شهرهای پالیز و آجین علیرغم استقلال آنها، اما نمایندگی ادارات همچنان استقرار نیافته و مردم این شهر گرفتار معضلات امور اداری و اجرایی هستند.

به گزارش راه شلمچه، کیومرث سرمدی واله در نشست علنی صبح امروز(یکشنبه، 24 مهر ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن گرامیداشت شهدای امنیت با بیان اینکه سال ها است دشمن ایران عزیز هر زمان که حرکت جدی ما را به سوی قله ها دید، فتنه کرد و آشوب ساخت، گفت: آمریکا و برخی کشورهای اروپایی طی هفته های اخیر با ساختن هزاران دروغ توسط رسانه های خود به بهانه فوت یک شهروند گرامی، جامه فریب به تن کرده و خواستند با تحریکات احساسات و هیجان برخی از آینده سازان کشور، موج سواری کنند و آنها را در برابر هم قرار دهند.

 

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه دشمن بنا کرد تا احساسات لطیف هنرمندان و ورزشکاران را هدف قرار دهد که انگشت شماری فریب خوردند، عنوان کرد: در این میان جوانان مدافع امنیت سپر بلا شده و به شهادت رسیدند تا جوانان کشورشان کشته نشوند. با یاری خدا و حمایت میدانی مردم، حیله های دشمنان بر باد رفت. دشمن در مانده که با نهضت جلیقه زردها به عنوان نماد اعتراضات در اروپا چه کند. جنگ اوکراین دارد زمستان سردشان را طاقت فرسا کرده و شعله های اعتراضات دامن گیر خودشان می شود.

 

وی در ادامه با اشاره به شعار زن، زندگی، آزادی گفت: تحقیقات اندیشکده های خودشان نشان می دهد که حال زن و مرد غربی خوش نیست و چراغ خانواده خاموش است. ملت پر از غیرت ما چرا باید راه بن بست آنها را بروند که البته خودشان هم می دانند

 

سرمدی واله ادامه داد: افتخار انسان غربی این است که تابلویی دست بگیرد که رویش نوشته است هر منعی ممنوع اما زن در ایران احترام، ارزش و حرمت بیکران دارد. هیهات نمی شود با شعار زن، زندگی و آزادی پنجه در پنجه حجاب، عفت و پاکدامنی افکند که عفت زن مسلمان مایه افتخار و سربلندی اوست. منظور آنها از آزادی زن، آزادی زنان نیست بلکه آزادی دسترسی به زنان است.

 

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه دشمن جنگ جهانی حجاب راه انداخت و در این جنگ تمام عیار، پاکدامنی و حیا با آلودگی و هرزگی شاخ به شاخ شده اما واقعیت این است که اغتشاشات اخیر به نیت تجزیه ایران و ایجاد کشور بلوچ و کرد و ترک و لر و عرب بود که پاره تن این وطن هستند، عنوان کرد: آنها می خواهند ایران عزیز را به لقمه های قابل هضم برای خودشان تبدیل کنند اما نه نگران هستیم و نه فراموش می کنیم که سردار شهید حاج قاسم فرمود میزان فرصتی که در بحران ها وجود دارد در خود فرصت ها نیست اما شرطش این است که نترسیم و نترسانیم.

 

وی در ادامه با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران از حقوق حقه آحاد جامعه حراست می کند و سخنان و اعتراضات مسالمت آمیز مردم را می شنود، اظهار داشت: ما به گفتگو نیاز نداریم بلکه به شدت به آن اعتقاد داریم. مجلس یازدهم همواره تلاش کرد صدای مردم عزیز باشد و مطالبات به حق آنها را بشنود. صدای معلمان، بازنشستگان تأمین اجتماعی، کامیونداران، کارمندان حداقل بگیر و سربازان عزیز را شنیدیم و حتی گاه ما نمایندگان خانه ملت در تجمعات قانونی حضور پیدا کردیم.

 

سرمدی واله در ادامه خطاب به خواص، به فرمایشات رهبری در این خصوص اشاره کرد که فرمودند خواص موضع خود را صریح و شفاف اعلام کنند، ابراز داشت: نکته تلخ آن است که برخی احزاب و افراد شاخص به جای روشنگری و ایستادگی در برابر دشمن به دنبال مطامع سیاسی خویش بوده و بعضا با شکم های برآمده از حرام نه تنها در برابر آشوب های اخیر موضع نگرفتند بلکه به تهییج احساسات جوانان پرداختند که به فکر پر کردن صندوق های رأی حزب و قبیله خویش از دل شعله های سوزان اغتشاشات هستند. آنها در میتینگ های شبانه با انکار خدمات نظام به تشویش اذهان مردم می پردازند البته باز به خطاب رفتند و همرنگ دشمن شدند.

 

عضو مجمع نمایندگان استان همدان در ادامه با اشاره به غفلت نهادهای مسئول از مهندسی ذهن جوانان و نوجوانان با استفاده کامل دشمن از فضای مجازی رها شده، گفت: به ویژه در ایام دوری این قشر از فضای تعلیم و تربیت در دوران کرونا، آنها را به قربانگاه هیجانات برد که نتیجه تلخ آن را دیدیم لذا لازم است بیشتر به آن اندیشیده و تدبیر کنیم. ما جوانان این کشور را دوست داشته و حاضریم برای حفظ جان و روانشان جان بدهیم. قطعا حساب آنها از فتنه گران قاتل و اراذل چاقوکش جدا است.

 

وی در ادامه با اشاره به برخی مسائل حوزه انتخابیه، درباره مطالبه احداث تونل گردنه اسدآباد، عنوان کرد: با توجه به اینکه با همت وزیر راه، لزوم اجرای این طرح ملی مصوب شده از میرکاظمی انتظار دارم در اسرع وقت نسبت به صدور مجوز ماده 23 این پروژه ماندگار برای غرب کشور اقدام کند.

 

سرمدی واله در ادامه با بیان اینکه حجم فزاینده بیکاری در اسدآباد سال ها است مورد غفلت جدی قرار گرفته که نیاز به اقدام ویژه و دستور عاجل رئیس جمهور دارد، گفت: البته طی نامه ای مفصل مراتب خدمت وی اعلام شد.

 

نماینده مردم اسدآباد در مجلس همچنین خطاب به وزیر میراث فرهنگی و گردشگری گفت: از 158 اثر تاریخی و 51 اثر ثبت شده ملی این استان اطلاع دارید. کم کاری های این وزارتخانه در منطقه مشهود و غیرقابل پذیرش است.

 

وی افزود: مشکلات زیرساختی شهرهای پالیز و آجین علیرغم استقلال آنها، اما نمایندگی ادارات همچنان استقرار نیافته و مردم این شهر گرفتار معضلات امور اداری و اجرایی هستند.

 

سرمدی واله در ادامه تصریح کرد: معضل فاضلاب، جمع آوری و هدایت آب های سطحی مردم را کلافه کرده که نیاز به چاره اندیشی دارد.

 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: موضوع ترک فعل های مسئولان در دهه های گذشته هزاران میلیارد تومان ضرر و زیان بر جا گذاشته که از کمیسیون اصل نود و دادستان خواستار پیگیری آن هستیم.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار