مدیرانی که در آستانه خداحافظی با دولت سیزدهم هستند!

با توجه به تهیه گزارش از سوی برخی نزدیکان رئیس جمهور و با تشخیص و برآورد و تصمیم نهایی سید ابراهیم رئیسی، تغییرات وسیع و گسترده‌ای از اواخر اردیبهشت در دولت سیزدهم شکل خواهد گرفت.

به گزارش راه شلمچه، اوضاع اقتصادی جامعه و گلایه از وعده‌های بی عمل برخی افراد و بی تدبیری‌های رخ داده در چند حوزه، موجب شده که مقامات ارشد دولت به دنبال جابجایی یا برکناری برخی از افراد کابینه باشند؛ اما گفته می‌شود این امر هنوز قطعی نشده و فرصت‌هایی برای جبران اوضاع به برخی مسئولان داده شده است.

در همین راستا، برخی رسانه‌ها هم به نقل از منابع آگاه مدعی شده اند، با توجه به تهیه گزارش از سوی برخی نزدیکان رئیس جمهور و با تشخیص و برآورد و تصمیم نهایی سید ابراهیم رئیسی، تغییرات وسیع و گسترده‌ای از اواخر اردیبهشت در دولت شکل خواهد گرفت.

گفته می‌شود، وزارت‌خانه‌های کار، تعاون و رفاه اجتماعی و همچنین صنعت و معدن و تجارت در اولویت تغییرات قرار داشته و با تغییر وزیر همراه خواهند بود و احتمالا حمیدرضا حاجی بابایی، جهت تصدی وزارت کار برای کسب رای اعتماد به مجلس معرفی می‌گردد و سورنا ستاری هم جانشین فاطمی امین در وزارت صمت خواهد شد. وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و همچنین ارتباطات و نفت و راه و شهرسازی هم هم وزارتخانه‌هایی هستند که عملکرد آنان مورد انتقاد نمایندگان قرار داشته و احتمال تغییر در آن‌ها دیده می‌شود. البته در وزارت اقتصاد هم شاید تغییراتی رخ دهد و به رغم اقدامات اخیری که در حوزه بانکی و بورس و اعطای تسهیلات رخ داده، شاید تغییراتی در سطح معاونین یا وزیر رخ دهد که از الیاس نادران برای تصدی این وزارتخانه نام برده می‌شود.

در وزارت کشور هم صحبت از حضور سید صولت مرتضوی به میان آمده و شاید احمد وحیدی، وزیر کشور فعلی به شورای عالی امنیت ملی رفته و جانشین علی شمخانی دبیر این شورا شود! یکی از تغییرات مهم دیگر که به احتمال قوی رخ خواهد داد، حضور استاندار جوان تهران در وزارت کشور و در سمت معاون سیاسی خواهد بود و به جای وی مجتبی زارعی، رییس سابق بسیج اساتید کشور به استانداری تهران می‌رود. البته به غیر از تغییر معاونین وزرا در برخی استان‌ها، از جمله استان‌های یزد، لرستان، کهکیلویه و بویر احمد، خراسان شمالی، البرز و مازندران، شاید تغییرات مدیریتی رخ داده و استانداران جدید برای این مناطق در نظر گرفته شود.

 اگر دولت تعلل کند، مجلس بناچار ورود خواهد کرد
به گزارش تابناک،کوچکی نژاد، نماینده مردم رشت در پاسخ به سوالی درباره وضعیت استیضاح وزرای کار و صمت که برای آن‌ها امضا جمع‌آوری شده، اما اعلام وصول نشده است، گفت: من اطلاع ندارم که دولت اکنون در حال ایجاد تغییرات در کابینه است یا خیر، ولی احتمال دارد دولت بعد از اینکه شش ماه از عملکرد کابینه گذشته و عملکرد وزرا و استانداران را بررسی کرده، چنین تصمیمی داشته باشد. 

 قطعا هم استانداران و هم وزرا باید تعدادی جابجا یا تعویض و یا در جای دیگری به کار گرفته شوند، لذا ممکن است دولت خودش دست به تغییراتی بزند؛ این انتظار برای تغییرات وجود دارد و اگر دولت و رئیسی‌جمهور تعلل کنند، مجلس بناچار به این موضوع ورود خواهد کرد.


اگر خوشت اومد لایک کن
2
آخرین اخبار