مرحله اول توزیع بسته معیشتی ویژه خبرنگاران ساعی در ماه مهمانی خدا

رئیس سازمان بسیج رسانه گلستان با بیان اینکه خبرنگاران همپای مدافعان سلامت، در خط مقدم مقابله با کرونا بودند از آماده‌سازی تعدادی بسته‌های حمایتی ویژه خبرنگاران رسانه‌های استان خبر داد.

به گزارش راه شلمچه از گنبدکاووس، میثم قرایی در گفتگو با این خبرگزاری افزود: بسته حمایتی که شامل برخی ارزاق به همراه محصول فرهنگی و یه بسته بهداشتی است در بین خبرنگارانی که در این مرحله تعیین شده اند توزیع میشود .

وی با اشاره به عدم تحقق پوشش بیمه خبرنگاران، یادآوری کرد: مقوله فرهنگ در کشور محجور است و بسیاری از اصحاب رسانه فعال در صحنه ها و مناسبت های گوناگون به عنوان تریبون‌سازان بی‌تریبون بوده و خودشان از حداقل حمایت‌ها و حتی از بیمه تامین اجتماعی محرومند.

رئیس بسیج رسانه گلستان افزود: اگر برای قلم قداست قائلیم و از اهالی قلم انتظار داریم تا بنا بر مسئولیت ذاتی خود بجا و صادقانه در بحرانها در کنار مردم و فعال در جبهه آگاهی‌بخشی و امیدآفرینی باشند و قلم خودشان را نفروشند می بایست در حداقل‌های معیشتی این قشر مهم نیز تدبیر مناسبی کنیم.

ایشان با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر عزم در مواسات و کمک مومنانه اظهار کرد: ماه مهربان رمضان دلها را نرم می کند و انفاق و ایثار می‌طلبد تا علاوه بر مستضعفین جامعه برای بهبود زندگی اقشار فرهیخته اجتماع که از بازگو کردن نیاز خودشان حفظ آبرو کرده و خودداری می کنند ولی همواره دردشان درد مردم بوده و متواضعانه صورتشان را با سیلی سرخ نگه می‌دارند، اقدام نمود .

وی گفت قدردانی و حمایت باید دائمی باشد اینکه در یک روز خبرنگار با یک کلام از این قشر ایثارگر تشکر کرد خوب است اما کفایت نمیکند و افزود: وقتی سخن از رسانه و مطبوعات می‌شود نباید تنها به چهره‌های شاخص این عرصه پرداخت چرا که بعضا دارای جایگاه‌های دیگر و حقوق و مزایای درخور هستند بلکه باید ذهن ها را به سمت عمده خبرنگارانی برد که در خط مقدم زحمت اصلی جریان سازی و انعکاس اخبار کنفرانس‌های خبری و پوشش رویدادها را برعهده‌دارند و متاسفانه فاقد حقوق ثابت و حق بیمه و مسکن و سایر حداقل‌ها هستند.

قرایی افزود؛  اساسا از وظایف ذاتی سازمان بسیج رسانه تهیه بسته معیشتی و پیگیری مشکلات صنفی نیست اما وقتی نهادهای متولی که این وظیفه را بر عهده دارند خنثی بوده و به مسئولیت خود بی توجه هستند این سازمان برخود وظیفه می بیند در این خصوص گام کوچکی بردارد .
وی ضمن تشکر از خیرین گمنام و شهرداری گرگان، بسته حمایتی مدنظر برای فعالان ساعی و فعال رسانه‌ای را شامل برخی کالاهای حیاتی مانند برنج،چای، ماکارونی وسویا، روغن، قند،خرما، رب گوجه فرنگی و نیز برخی اقلام بهداشت فردی مانند صابون و ماسک و دستکش و محلول های ضدعفونی دست و محیط و محصولات فرهنگی مانند کتاب اعلام کرد.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار