توسلی نماینده مجلس:

مردم از اطاله دادرسی در دادگاه‌ها گله مندند

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ و عضو کمیسیون اقتصادی در مجلس یازدهم در مجلس با اشاره به محورهای مهم نشست هم اندیشی و همکاری مجلس و قوه قضاییه گفت: مجلس در تلاش برای کمک به تامين کادر قضایی و اداری قوه قضائیه است.

به گزارش راه شلمچه، فتح اله توسلی با اشاره به محورهای مهم نشست هم اندیشی و همکاری مجلس و قوه قضاییه عنوان کرد: هر سه قوه مقننه، مجریه و قضائیه در واقع پایه های نظام و تحت نظر فرمانده معظم کل قوا هستند و تعامل بین سه قوا وجود دارد اما لازم است در مواردی تقویت شود.

عضو کمیسیون اقتصادی در مجلس افزود: مردم از اطاله دادرسی در دادگاه‌ها گله مندند، کادر قضایی و اداری قوه متناسب با تشکیل  پرونده ها در دستگاه قضایی نیست و لازم است کارکنان دستگاه مورد حمایت قرار گیرند و در مواردی هم اصلاحاتی در قوانین انجام شود. در نشست مشترک قوه قضاییه و مجلس شورای اسلامی موضوع مورد بحث بیشتر حول محور حوزه قانونگذاری و همکاری دو قوه بود. قوه قضاییه قانونی را که مجلس تصویب می کند اجرا می کند و مجلس بر اجرای صحیح قانون نظارت می کند. در برخی موارد  قوه قضاییه با بررسی مراجعات مردمی و نوع پرونده ها در مراجع قضایی دستگاه قضا اعم از دادسرا و دادگاه ها، اشکالات یکسری قوانین در اجرا را رصد و به مجلس شورای اسلامی گزارش می دهد و مجلس به اصلاح آن و یا تصویب قانون جدید می پردازد.

توسلی با اشاره به حجم و سختی کار در دستگاه قضایی اظهار داشت: در دیداری که در این نشست با جناب آقای دکتر الفت؛ معاون محترم منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه داشتم باید گفت که واقعیت امر این است که حقوق کارکنان دستگاه قضا بویژه در بخش اداری بسیار پایین است و در کادر قضایی نیز به میزان کمی ترمیم شده اما باز کافی نیست. قوه قضاییه از مجلس شورای اسلامی انتظار دارد تا در ترمیم حقوق همکاران دستگاه قضا چاره ای اندیشیده شود.

وی افزود: مجلس شورای اسلامی نیز حداکثر همکاری را در برنامه هفتم توسعه لحاظ نموده تا علاوه بر بودجه به میزان 30 درصد نیز اضافه شد.

نماینده مردم کبودرآهنگ و بهار گفت: کمبود نیروی قضایی و اداری و حجم بالای کار در دستگاه قضا، تامین نیروی انسانی قوه قضاییه را ضروری ساخته تا همکاران با فشار نسبتاً کمتری به فعالیت بپردارند. ضمن اینکه وضعیت ناشی از مسائل و مشکلات اقتصادی کشور بخشی از افزایش مشکلات مراجعان دستگاه قضایی و افزایش پرونده های قضایی را رقم زده است که رسیدگی به آن در موعد مقرر و جلوگیری از اطاله دادرسی مستلزم تامین نیرو و بودجه مورد نیاز است. از طرف دیگر نمایندگان انتظار دارند قوه قضاییه در تعامل با مجلس و نمایندگان که مطالبات مردم را دنبال می کنند، توجه بیشتری نشان دهد.

توسلی همچنین با اشاره به نزدیک شدن به ایام انتخابات گفت: متاسفانه اکثر اوقات در آستانه انتخابات برخی بداخلاقی ها در جامعه بویژه فضای مجازی رخ می دهد و در اصلاح قانون انتخابات معاونت پیشگیری دیده شده و قوه قضائیه لازم است در این زمینه با هرگونه تخریب و تهمت، افترا و نشر اکاذیب به شدت برخورد کند تا امید در جامعه برای شرکت در انتخابات آتی افزایش یابد.

اگر خوشت اومد لایک کن
2
آخرین اخبار