مرغ دولتی در صندوق عقب خودروهای شخصی

هنگام خلوت شدن تره‌بار و بستن در‌های آن یک نیسان مقدار زیادی مرغ را که با ارز دولتی مردم برای دریافت آن در این شرایط بحرانی باید ساعت‌ها در صف بایستند، بار زد و رفت!

به گزارش راه شلمچه، در شرایطی که وزارت جهاد کشاورزی از تولید کافی مرغ خبر می‌دهد، سیستم بیمار توزیع همچنان ادامه دارد. به طوری که فروشندگان مرغ و مصرف‌کنندگان از شرایط فعلی توزیع مرغ دولتی گله دارند و در این میان مرغ‌های دولتی به جای فروش به مردم در صندوق خودرو‌های شخصی جا می‌گیرد و از میدان تره بار خارج می‌شود.

خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان از خروج مرغ‌های دولتی توسط خودرو‌های شخصی از میدان تره‌بار حکیمیه خبر می‌دهد و می‌گوید: هنگام گذر از مقابل یک تره‌بار در محله حکیمیه با صحنه بسیار عجیبی روبه‌رو شدم، هنگام خلوت شدن تره‌بار و بستن در‌های آن یک نیسان مقدار زیادی مرغ را که با ارز دولتی مردم برای دریافت آن در این شرایط بحرانی باید ساعت‌ها در صف بایستند، بار زد و رفت!

برا‌ی پیگیری این موضوع و چگونگی روند توزیع به میدان بهمن و بازار توزیع مرغ حکیمیه رفتم که با صحنه‌های خوبی مواجه نشدم! در ابتدا از میدان بهمن شروع کردم و با تعداد زیادی مغازه‌دار در حوزه مرغ مواجه شدم که در انتظار توزیع بودند.

صفوف صبح تا شب دریافت سهمیه مرغ!
یکی از فروشندگان مرغ در خصوص مشکلات خرید مرغ در میدان بهمن تهران گفت: هر روز از ساعت ۵ صبح تا ۴ بعد ازظهر جواز به دست، به میدان می‌آیم برای ۱۰۰ کیلوگرم بار که آیا این مقدار را بدهند یا ندهند، زیرا در بیشتر مواقع این مقدار به ۸۰ کیلوگرم کاهش پیدا می‌کند، سپس من و همکارانم باید از این مقدار هزینه کارگر، کیسه و هزینه حمل چرخ را هم پرداخت کنیم.

وی در رابطه با قیمت‌های خرید و فروش توضیح داد: من مرغ را کیلویی ۲۳ تا ۲۴ هزار تومان خریداری می‌کنم و کیلویی ۲۴ هزارو ۹۰۰ تومان به دست خریداران می‌رسانم که از این قیمت حدود ۹۰ هزار تومان سهم سود من است که ۳۰ هزار تومان از این مقدار مربوط به هزینه‌های دریافت و انتقال مرغ است و تنها ۶۰ هزار تومان برای مغازه‌دار باقی می‌ماند. در میدان بهمن تهران تا ساعت ۱۰ صبح با وجود تعداد بالای کامیون‌های دارنده مرغ، کار توزیع آغاز نشد‌ه و فروشندگان درانتظار بار‌های خود می‌مانند. یک غرفه‌دار در میدان بهمن در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: روزانه تنها ۱۰۰ تن مرغ به میدان بهمن منتقل می‌شود که از این مقدار ۸۰ تا ۱۰۰ کیلوگرم سهمیه هر مغازه‌دار است. بعد از با خبر شدن و پیگیری اوضاع مغازه‌دار‌ها در میدان بهمن به سراغ مراکز توزیع مرغ بین مردم به بازار تره‌بار محله حکیمیه رفتم، در مسیر و اطراف میدان بهمن با صحنه پر کردن مرغ در صندوق عقب یک ماشین سواری که پلاک آن مربوط به تهران نبود، مواجه شدم که حین عکاسی یکی از افراد حاضر در صحنه متوجه من شد و در صندوق عقب را بست!

ساعت ۱۱:۳۰ صبح به محل توزیع مرغ در محله حکیمیه رسیدم که متأسفانه با وجود همه‌گیری ویروس کرونا و بازگشت دوباره محدودیت‌ها مردم به دلیل گرانی بیش از حد مرغ در بازار‌های آزاد ساعت‌ها در صف ایستاده بودند برای گرفتن مرغ دولتی. در این صف هم کودکان حضور داشتند و هم افراد پیر که این شرایط می‌توانست برای آن‌ها بسیار خطرناک باشد و به دلیل بی‌تدبیری مسئولان مربوط به توزیع مرغ در میدان بهمن مردم ساعت‌ها در صف توزیع، ایستاده بودند. ساعت ۱۲:۴۵ یک کامیون حامل مرغ‌های دولتی وارد این بازار تره‌بار شد که بعد از پیگیری متوجه شدم که این کامیون تنها ۴۰۰ کیلوگرم مرغ دولتی را به این مکان منتقل کرده‌است. در ابتدای ورود و باز کردن در خودرو تنها با سبد‌های خالی مواجه شدم، با دیدن این صحنه خواستار حضور در صحنه تخلیه شدم که این اجازه را به من نداند. کار توزیع تا ساعت ۱۳:۱۵ به طول انجامید و متأسفانه بسیاری از افراد بدون دریافت مرغ به خانه‌های خود بازگشتند.

اگر خوشت اومد لایک کن
1
آخرین اخبار