مطالبات اصلاح‌طلبان از رفع حصر و کنسرت به تورم و اقتصاد رسید!

اصلاح‌طلبان که شریک جرم روحانی به شمار می‌روند، در پی آن هستند با موج سواری بر خواسته‌های مردم از رئیس‌جمهور منتخب، یک شبه از موضع پاسخگویی به مطالبه گری تغییر وضعیت دهند.

به گزارش راه شلمچه، مردم ایران در طول هشت سال گذشته آنقدر با مشکلات متعدد معیشتی، اقتصادی و رفاهی دست و پنجه نرم کرده‌ و بابت فساد رنج برده‌اند که امروز خواسته‌هایشان از رئیس‌جمهور منتخب، حول محور حل مشکلات اقتصادی و مبارزه با فساد می‌چرخد.

 

به عبارتی دیگر انتخاب رئیسی، ته‌مانده امید مردم برای بهبود اوضاع کشور بود و اتفاقاً دکتر رئیسی نیز بارها اعلام کرده‌ که برای حل مشکلات مردم به میدان آمده است. در این بین اصلاح‌طلبان نیز که در به وجود آمدن اوضاع کنونی گناهی کمتر از روحانی ندارند، در تلاش هستند تا با موج سواری بر مطالبات بر حق مردم، خود را دغدغه‌مند مردم نشان دهند. درحالی که کارنامه و عملکردشان چیز دیگری می‌گوید.

 

 پس از پایان انتخابات ریاست جمهوری و مشخص شدن هشتمین رئیس‌جمهور، اصلاح‌طلبان خواستار رسیدگی رئیسی به مشکلات مردم شدند.

 

روزنامه اصلاح‌طلب شرق در شماره 31 خرداد خود در مطلبی با عنوان «اولویت‌های رئیسی از نگاه سیاسیون» نوشت: رئیسی در نخستین قدم بعد از رسیدن به ریاست‌جمهوری باید چه کند؟ وظیفه‌اش در برابر آرای خاموش، مسائل اقتصادی و چینش کابینه‌اش چطور باید باشد؟

 

این روزنامه در ادامه از قول برخی از اشخاص سیاسی نوشت که رئیسی باید رئیس همه مردم باشد و مشکلات کشور را حل کند.

 

آرمان ملی از دیگر روزنامه‌های اصلاح‌طلب نیز در تاریخ سی خرداد در مطلبی با عنوان «از امروز براي آن٧٠ درصد اعتمادسازي کنید» خطاب به دکتر رئیسی نوشت: آنچه امروزه دغدغه مردم ایران است رفاه و بهبودی وضعیت معیشتی است که رئیسی در طول انتخابات وعده ساخت چهار میلیون مسکن در چهار سال، ایجاد سالانه یک میلیون شغل و کاهش میزان بیکاری، تک‌رقمی شدن تورم، جلوگیری از فرار مالیاتی و اجرای عدالت مالیاتی، افزایش تولید و هدایت نقدینگی به سمت تولید، حل مشکل حاشیه‌نشینان و ارائه خدمات به آنان، ایجاد صندوق بیمه‌ای و جبران خسارت مردم در بورس، رایگان شدن اینترنت برای هک‌های پایین جامعه، رونق اقتصاد فضای جامعه و وعده‌های اقتصادی از این قبیل را داده است.

 

مصطفی تاجزاده از چهره‌های شاخص اصلاح‌طلبان نیز در حساب توییتری خود نوشت: سال آینده از رئیسی درباره ساخت ۴میلیون مسکن در ۴سال/تک‌رقمی شدن تورم/ایجاد یک میلیون شغل در سال/رایگان‌شدن اینترنت برای دهک‌های پایین/کاهش ۵۰درصدی هزینه‌های درمان/تحقق شفافیت/حل مشکل حاشیه‌نشینان/کاهش جدی میزان قاچاق/اصلاح ارز چندنرخی خواهم پرسید.

 

علیرغم این مطالباتی که اصلاح‌طلبان در راستای دغدغه‌مند نشان دادن خود برای مردم از رئیسی دارند، مطالبه آنها از روحانی، نقض غرض اقدام امروزشان است.

 

در انتخابات ریاست جمهوری سال 92 و 96، درحالی که مردم با مشکلات اقتصادی روبرو بودند و خواسته اصلی‌شان از دولت، بهبود اوضاع بود، «رفع حصر» سران فتنه تنها مطالبه اصلاح‌طلبان از روحانی بود و جالب آنکه این خواسته را به نام همه مردم فاکتور می‌کردند.

 

در ایام انتخابات ریاست جمهوری سال 96 محمود صادقی در حساب توییتری خود نوشت: در اهواز، زاهدان، کرمانشاه، ملایر، همدان، اصفهان،... منتظر بودم مردم از ریزگردها، فقر، بیکاری و... شِکوه کنند اما رفع‌حصر خواسته اصلی بود.

 

حتی زمانی که مردم به‌خاطر سیاست‌های غلط و ناکارآمدی دولت مورد حمایت اصلاح‌طلبان دچار وضعیت بد اقتصادی شده بودند، سران اصلاحات صرفاً دغدغه خود را دنبال می‌کردند.

 

خاتمی در فروردین ماه سال 97 در نشست بنیاد باران با انتقاد از عمل نکردن روحانی به وعده‌هایش برای رفع حصر فتنه گران گفت: «وقتی اقای رییس جمهور وعده‌هایی می‌دهد که عملی نمی‌شود و یا خدای نکرده خلافش رخ می‌دهد مشکل ایجاد می‌شود. اگر گفته می‌شود که حصر باید از بین برود، پس باید به این وعده عمل کرد.»

 

اصلاح‌طلبان کسانی هستند که در مدت روی کار بودن دولت مورد حمایتشان ترجیح دادند چشم بر وضعیت اسف‌بار اقتصاد و معیشت مردم ببندند و صرفاً به دنبال خواسته خود که از قضا نزد مردم از کم‌ترین اهمیتی برخوردار نبود بروند. حال چگونه ممکن است که یک شبه دغدغه‌مند مردم شوند؟

 

به گزارش رجانیوز، اصلاح‌طلبان که شریک جرم روحانی به شمار می‌روند، در پی آن هستند با موج سواری بر خواسته‌های مردم از رئیس‌جمهور منتخب، یک شبه از موضع پاسخگویی به مطالبه گری تغییر وضعیت دهند.

اگر خوشت اومد لایک کن
1
آخرین اخبار