کریمی‌فیروزجایی:

مقابله قانونی با فعالیت دلاری شرکت‌های اقتصادی نزدیک است

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس در سال جاری بساط رانتخواری شرکت‌های اقتصادی از محل فروش تولیدات داخلی به دلار را جمع خواهد کرد.


به گزارش راه شلمچه، علی کریمی‌فیروزجایی با اشاره به فرمایش اخیر رهبر معظم انقلاب در خصوص واحدهای اقتصادی داخلی که ریال مصرف می کنند ولی محصولاتشان را معادل قیمت دلار می فروشند،  عنوان کرد: این نگاه نافذ رهبر فرزانه انقلاب ناظر بر اشکال جدی در عرصه مدیریت اقتصادی است. پایان بخشیدن به آقایی دلار در فعالیت‌های اقتصادی متضمن منافع ملی است.

 

نماینده مردم بابل در مجلس اظهار کرد: دولت باید با تشکیل کمیته کارشناسی و نظارتی ضمن شناسایی واحدهای متخلف در این زمینه از حقوق مردم دفاع کند.

 

عضو هیأت رئیسه مجلس یازدهم افزود: مجلس در خصوص رفع نگرانی منطقی رهبر معظم انقلاب و فعالان اقتصادی در این زمینه قانون جامعی تصویب خواهد کرد.

 

کریمی فیروزجایی خاطرنشان کرد: رویکرد جدید دولت در حوزه حمایت از تولید داخل و تنظیم بازار ارز مورد حمایت مجلس است. چابک سازی عملیات اقتصادی در کشور مستلزم پویایی و تسهیل گری قوانین مربوطه است.

 

سخنگوی فراکسیون دانشگاهیان مجلس یازدهم تصریح کرد: مشکل جدی اقتصاد کشور عدم نظارت دقیق دولت بر عملیات این حوزه و فقدان استراتژی درازمدت و آینده نگرانه است. دولت باید با رها کردن عملیات اقتصادی، فعالیت میدانی در این عرصه را به فعالان بخش خصوصی واگذار کند.

 

وی با تأکید بر نقش تنظیم گری و سیاست گذاری دولت در فعالیتهای اقتصادی افزود: هم اکنون بیش از ۷۵ درصد اقتصاد کشور در بخش دولتی و شبه دولتی متمرکز است.


اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار