منتظر سرمای شدید با دو سامانه جدید بارشی باشید

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی طی روزهای آینده در ۲۷ مرکز استان را با کمینه دما صفر و زیر صفر درجه خبر داد.

به گزارش راه شلمچه، صادق ضیائیان درباره آخرین وضعیت جوی کشور گفت:‌ روز آینده سامانه بارشی از سمت غرب و جنوب‌غرب وارد کشور می‌شود و موجب بارش برف و باران در استان‌های واقع در غرب و جنوب‌غرب کشور، استان بوشهر و به تدریج دامنه‌های مرکزی و جنوبی زاگرس می‌شود.

وی افزود:‌ با ادامه فعالیت این سامانه بارشی روز یکشنبه ۲۵ دی علاوه بر نقاطی که ذکر شد، در استان‌های اصفهان، زنجان، قم و ارتفاعات البرز در استان‌های مازندران، البرز، تهران، سمنان و سپس خراسان رضوی و خراسان شمالی بارش خواهیم داشت.

 مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: شدت بارش‌ها در روزهای شنبه و یکشنبه در استان‌های ایلام، چهارمحال و بختیاری، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر و برخی مناطق خوزستان، اصفهان و فارس است.

 ضیائیان با بیان اینکه روز دوشنبه ۲۶ دی جوی پایدار در اغلب نقاط کشور داریم، اظهار کرد: روز سه‌شنبه ۲۷ دی با ورود سامانه بارشی دیگری از جنوب کشور برخی نقاط خوزستان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، یزد، فارس، اصفهان، هرمزگان، کرمان و سیستان و بلوچستان بارش برف و باران داریم.

 وی با بیان اینکه تا روز آینده ماندگاری هوای سرد در اغلب نقاط کشور پیش‌بینی می‌شود، گفت: تا ظهر یکشنبه در شهرهای صنعتی و پرجمعیت افزایش آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا خواهیم داشت.

 مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران روز شنبه نیمه‌ابری همراه با غبار محلی پیش‌بینی می‌شود و روز یکشنبه بارش پراکنده برف و باران در برخی ساعات در پایتخت خواهیم داشت؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران به ترتیب ۴ درجه بالای صفر و ۴ درجه پایین صفر خواهد بود.

 ضیائیان گفت:‌ روز آینده اردبیل با کمینه دمای ۱۴ درجه زیرصفر سردترین مرکز استان و بندرعباس با بیشینه دمای ۲۱ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان خواهد بود.

وی افزود:‌ روز آینده در ۲۷ مرکز استان کمینه دما صفر و زیر صفر درجه خواهد بود که شامل همدان، یزد، مشهد، کرمانشاه، گرگان، کرمان، قم، کرج، رشت، قزوین، سنندج، شیراز، شهرکرد، ساری، سمنان، زنجان، خرم‌آباد، زاهدان، تبریز، بیرجند، ایلام، تهران، اصفهان، ارومیه، اردبیل و اراک خواهد بود.

 مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی تصریح کرد: با توجه به سرمای زیاد هوا در اغلب نقاط کشور، مردم حتما در مصرف گاز صرفه‌جویی کنند تا این نعمت الهی به همه مردم کشور در این فصل سرد برسد.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار