نامه ریاست حوزه علمیه حضرت آیت الله صالحی به وزیر کشور

نیک می دانید که شورای سابق ساری به دلیل تخلفات عدیده برخی از اعضاء منحل شده و بار منفی این انحلال در حدی بوده که شبکه های معاند بیگانه، مدتها این اخبار را پوشش داده اند و محتوما حضور افراد فاقد اهلیت و صلاحیت، علت تامه ی آن حوادث ناگوار بوده است.        

اختصاصی راه شلمچه- بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ


فَلَمَّا نَسُوا مَا ذُكِّرُوا بِهِ أَنْجَيْنَا الَّذِينَ يَنْهَوْنَ عَنِ السُّوءِ وَأَخَذْنَا الَّذِينَ ظَلَمُوا بِعَذَابٍ بَئِيسٍ بِمَا كَانُوا يَفْسُقُونَ
سوره مبارکه اعراف آیه ۱۶۵

وزیر محترم کشور جناب آقای وحیدی

آنان که صاحب این قلم را می شناسند، می دانند که وی حداقل با فقه، فقها و فقاهت آشنائی دارد.


فقیهان زیادی را از نزدیک دیده و با سیره عملی آنان مواجه بوده است. زیرا همه ی قبیله ی او عالمان دین بوده اند. فلذا در جهت اجرای فریضه شرعی امر به معروف و نهی از منکر، رعایت قاعده النصیحه لائمه المسلمین و از باب خیرخواهی در اصلاح امور اشعار می دارم:


مبتنی بر مرقومه شماره 1788/ه . م مورخ 1400/4/29 هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کشور، عدم صلاحیت نهائی پنج تن از منتخبان شوراهای اسلامی به هیات عالی نظارت استان مازندران ابلاغ گردید که تصویر نامه مذکور به پیوست ایفاد می گردد. شایان ذکر است که این افراد در کل کشور مجموعا 47 نفر بوده که با درایت مسئولین مربوطه، مر قانون اجرا و افراد فاقد صلاحیت از حضور در شورا منع شدند. لیکن در اقدامی شاذ و غیر قانونی در شهرستان ساری، دو تن از افراد رد صلاحیت شده با اعمال نفوذ برخی از نمایندگان مجلس به شورا ورود نمودند.



 در ادامه جناب آقای مهندس میرسلیم نماینده محترم مجلس شورای اسلامی و نائب رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات کشور طی دو نامه، این اقدام هیات نظارت مازندران را غیر قانونی اعلام داشته و تصریحا اعلام نموده اند که اقدام انجام شده تخلف و انحراف تلقی می گردد و خواستار برخورد قاطعانه دولت جدید با این موضوع و اصلاح امور گردیده اند که مع الاسف عمل غیر قانونی هیات نظارت مازندران، واکنشی را از طرف دولت انقلابی جدید به همراه نداشته است.


نیک می دانید که شورای سابق ساری به دلیل تخلفات عدیده برخی از اعضاء منحل شده و بار منفی این انحلال در حدی بوده که شبکه های معاند بیگانه، مدتها این اخبار را پوشش داده اند و محتوما حضور افراد فاقد اهلیت و صلاحیت، علت تامه ی آن حوادث ناگوار بوده است.        


وزیر محترم کشور، اجرا و اعمال قانون در جامعه ای که تحت ولایت و زعامت رهبری معظم انقلاب است، امری بدیهی است و جای تامل است که هیات نظارت بر انتخابات کشور افرادی را فاقد صلاحیت تشخیص می دهد، لیکن برخی از نمایندگان استان به این موضوع تمکین نمی کنند و در رفتاری ناصواب به اراده و میل شخصی عمل می نمایند و نتیجه کشت بذر باد، دروی طوفان خواهد بود.



خرما نتوان کشت از این خار که کشتیم
دیبا  نتوان بافت از این پشم که رشتیم

جناب آقای وحیدی


از آینده بی قانونی بیمناکم و می دانم که این شهر دیگر تحمل حوادث سابق را ندارد. لطفاً حسب قاعده به قانون عمل نمائید و افراد فاقد صلاحیت را از حوزه شورای اسلامی شهر ساری خارج نمائید. در غیر این صورت به فرموده ی امام خامنه ای در برابر بی قانونی آتش به اختیار خواهیم بود.    


                                                                تم الکلام و السلام علی من اتبع الهدی                                                              

مازندران_ ساری
حوزه علمیه فقیه عالیقدر حضرت آیت الله صالحی رحمه الله علیه        
سید جلال صالحی

اگر خوشت اومد لایک کن
4
1
۲۶ شهریور ۱۴۰۰
ان شاالله نتیجه بخش باشه .چون واقعا درحق مردم ظلم شده بااین همه بی عدالتی......زنده باشن
پاسخ
1
مبینامحمدی ۲۶ شهریور ۱۴۰۰
اان شاالله نتیجه بخش باشه.چون واقعا در حق مردم ظلم شده بااین همه بی عدالتی....زنده باشن
پاسخ
آخرین اخبار