ناکامی فتنه‌گران با حضور بانوان پُرشور در ورزشگاه آزادی و قدردانی ملی‌پوشان ایرانی

در روزی که حضور بانوان در ورزشگاه آزادی توجهات را به خود جلب کرده بود،‌ اقداماتی برای فتنه‌گری صورت گرفت که با بی‌توجهی سکوها مواجه شد.

به گزارش راه شلمچه، نزدیک درب شرقی ورزشگاه آزادی، برخلاف همیشه که مملو از آقایانی می‌شد که منتظر ورود بودند، این بار هواداران خانمی در انتظار بودند تا بتوانند رقابتی فوتبالی را از نزدیک ببینند. البته، این اتفاق در سال‌های گذشته نیز روی داده بود؛ اما در این تجربه، حواشی زیادی ایجاد شده و شاهد یک فرآیند رسانه‌ای خاص بودیم.

  

شاید از نظر فنی و تکنیکی، دیدار برابر کامبوج چندان قابل توجه نبود اما این اتفاقات و حواشی آن باعث شد تا نگاه‌های داخلی و خارجی به این ورزشگاه کهنسال جلب شود. در چنین فضایی، حدود شش هزار هوادار ایرانی که 3200 نفر آنها را خانم‌ها تشکیل می‌دادند، شاهد این دیدار در مرحله مقدماتی جام جهانی 2020 قطر بودند. در این بین، حضور بانوان در ورزشگاه آزادی نکات ریز و درشتی داشت که با هم مروری بر آنها خواهیم داشت.

  

*از جمعیت بیش از 3 هزار نفری بانوان که در ورزشگاه آزادی حضور داشتند، مشاهدات میدانی نشان می داد که بیشتر آنها اولین تجربه خود را پشت سر گذاشتند. در این بین، برخی بودند که در دیدار پرسپولیس برابر کاشیما انتلرز در لیگ قهرمانان آسیا هم به آزادی آمده بودند. طبیعتا، این تجربه برای این هواداران جذابیت و لذت قابل توجهی داشت.

  

*هواداران خانم قبل از ورود به داخل ورزشگاه و جایگاه های مشخص شده، توسط همیاران تماشاگر خانم که برای این بازی آموزش های لازم را دیده بودند، توجیه می شدند. این باعث شده بود تا تماشاگران با محیط و جزئیاتش آشنایی بیشتری داشته باشند. 

  

*بیش از ٧٠ همیار هوادار برای راهنمایی هواداران زن در سکوها، حاضر بودند و تلاش زیادی برای کمک به حاضران داشتند. آنها با کاورهای سبز در پله ها مستقر بوده و با خوشرویی با تماشاگران در تعامل و همکاری بودند. البته، بانوان نیروی انتظامی هم با نظم جالب و قابل توجهی، در محل های مشخص شده خود ایستاده و نظارت دقیقی بر کارها داشتند.

  

*لحظه ورود از تونل به سکوها، همیشه جذاب و پرهیجان است. خانم هایی که به ورزشگاه آمده بودند، این تجربه را از دست ندادند! صدای بوق و شادی خانم ها حسابی شنیدنی و جالب بود.
 
 *به هنگام ورود دروازه بانان تیم ملی کشورمان به زمین چمن برای گرم کردن، سکوهای بانوان به شدت آنها را تشویق کردند. این اتفاق به هنگام ورود تیم ملی برای گرم کردن بیشتر شد و جالب بود که سکوهای متعلق به مردان خالی از تماشاگر و هر صدایی بود!

*از همان لحظه ورود هواداران خانم به سکوها، عکاسان رسانه های مختلف که در بین آنها عکاسان و خبرنگاران خارجی هم دیده می شد، به مدت دو ساعت جایگاه خود را مقابل سکوهای بانوان قرار داده و مشغول تهیه اخبار و تصاویر بودند. برای آنها این حضور حسابی جالب بود و وقتشان را به ثبت این تصاویر اختصاص داده بودند.

  

* دو دکه اغذیه فروشی در جایگاه خانم ها قرار داشت. اختصاص یک سالن سرویس بهداشتی به گونه‌ای بود که هیچ مشکل رفت و آمدی نداشتند. البته، این مشلک همچنان برای آقایان وجود دارد!

  

*در حاشیه بازی، تعداد انگشت شماری در تلاش بودند تا حواشی را ایجاد کنند که با بی توجهی زنان حاضر در ورزشگاه مواجه شدند. این معدود اقدامات به جایی نرسید که با ناراحتی و عصبانیت عاملان همراه شد که در پایان، ورزشگاه را نیز ترک کردند و نتوانستند به اهدافشان برسند.

  

*در پایان بازی که با پیروزی قاطع کشورمان همراه شد، بازیکنان به سمت جایگاه بانوان آمده و به تشکر از حضور و حمایت آنها پرداختند. بانوان نیز به این احترام و ادب ملی پوشان، واکنش نشان داده و آنها را تشویق ویژه ای کردند. در این مسابقه،‌ تماشاگران خانم با انرژی و شور قابل توجهی به تشویق تیم ملی کشورمان پرداختند.

*در پایان، بانوان حاضر در ورزشگاه با هدایت ماموران انتظامی و حراستی،‌ به سمت ایستگاه های اتوبوس و محل پارک ماشین ها رفتند و ورزشگاه آزادی تهران را ترک کردند 


منبع؛ فارس

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار