علی نجفی خوشرودی در انتخابات امسال چه خواهد کرد؟

سفیر بابلی که با تصویری از ظریف معادلات انتخابات مجلس دهم بابل را بهم ریخت، سبد آرای او در انتخابات 11 اسفند 1402 چه تاثیری خواهد داشت؟

به گزارش راه شلمچه، علی نجفی خوشرودی که طی سال‌های  ۱۳۹۱ - ۱۳۹۵ به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران در قرقیزستان بود در سال‌های ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۹ نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی شد و در مجلس هم عضو و سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی شده بود.

نجفی خوشرودی بعد از اینکه در دوره بعدی برای کاندیداتوری مجلس ثبت‌نام نکرده بود از هفتم خرداد ۱۳۹۹ تا هفتم مرداد 1399 در سمت مشاور وزیر امور خارجه به فعالیت مشغول بود تا اینکه از این تاریخ به بعد به عنوان سفیر جدید ایران در عمان معرفی شد که بعد از سه سال و چهار ماه از عمان خداحافظی کرد و جای خود را به موسی فرهنگ داد.

پیش از علی نجفی خوشرودی، محمدرضا نوری شاهرودی سفیر ایران در مسقط بود.

نجفی خوشرودی متولد ۱۳۴۹ شهر بابل است. دارای مدارک کارشناسی علوم سیاسی از دانشگاه تهران ۱۳۷۲، کارشناسی ارشد روابط بین الملل(‌دیپلماسی و سازمان‌های بین‌المللی ) از دانشکده روابط بین الملل وزارت امور خارجه ۱۳۷۵ و دکتری حقوق بین‌الملل از دانشگاه تهران در مرحله رساله بود که سفیر ایران در عمان شده بود.

در کارنامه علی نجفی خوشرودی، کارشناس حوزه معاونت امور حقوقی و بین‌المللی، کارشناس حوزه معاونت اروپا و ‌آمریکای وزارت خارجه، دبیر دوم، مسئول بخش اقتصادی و کاردار موقت سفارت جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان، معاون اداره اول کشورهای مشترک المنافع و رئیس اداره دوم کشورهای مشترک المنافع و همسایگان شمال‌غربی وزارت امور خارجه دیده می‌شود.

وی همزمان با تاییدصلاحیت خود برای رقابت دهمین دوره انتخابات بابل اعلام کرده بود نگاه دیپلماسی دارم و به هیچ گروه سیاسی ارتباط ندارم و یک سیاستمدار فراجناحی هستم اما در زمان تبلیغات انتخابات مجلس دهم، تصویر وی در کنار ظریف، وزیر وقت امورخارجه به عنوان یک تبلیغات در انتخابات تاثیر زیادی برای پیروزی وی داشت و همچنین حضور چهره‌های مشهور اصلاح‌طلب در ستاد انتخاباتی باعث افزایش مشارکت و پیروزی در انتخابات او شده بود. 

شاید مهمترین سوال بابلی‌ها در آستانه انتخابات مجلس یازدهم این باشد نجفی خوشرودی با حمایت چشمگیری که در انتخابات مجلس دهم با کسب اکثریت آرا به مجلس رفته بود آیا با سبد آرای خود در آن زمان را برای انتخابات مجلس یازدهم در جهت مشارکت مردم در انتخابات و یا حمایت از کاندیداهای تاییدصلایت شده ورود خواهد کرد؟

علی نجفی خوشرودی که در دو دولت اعتدال و دولت مردمی اصولگرایی سفیر ایران در عمان بود آیا طرفداران بیشماری که در انتخابات 7 اسفند 1394 از وی حمایت کرده بودند باز هم در کنار وی برای حمایت یکی از نامزدهای این دوره وارد عرصه خواهند شد؟

علی هدایتی/  

اگر خوشت اومد لایک کن
3
آخرین اخبار