نشست هم اندیشی بررسی راهکارهای اجرایی جهاد تبیین در زمینه هنر در گنبد کاووس

انجمن دوستداران کتاب مهر گنبد کاووس و موسسه مردم نهاد کتابخوانان نو اندیش جرجان با همکاری حوزه هنری استان گلستان نشست هم اندیشی بررسی راهکارهای اجرایی جهاد تبیین در زمینه هنر را در این انجمن برگزار کرد.

به گزارش راه شلمچه از گنبدکاووس، در این نشست که با حضور حسین کریمی اول معاون اسبق سپاه نینوا در استان گلستان و استاد دانشگاه و جمعی از هنرمندان برگزار شد بعد تلاوت قرآن کریم سید علی کریمیان مدیر انجمن دوستداران کتاب مهر گنبد کاووس و رابط  حوزه هنری در شهرستان ضمن عرض خیر مقدم گویی سالروز شهادت شهید دکتر مصطفی چمران روز بسیج اساتید را رامی داشته وگفت: امروز دور هم جمع گشته ایم که نقش هنرمندان را در پیش برد اهداف انقلاب رو مورد بحث قرار دهیم.


کریمیان افزود: هنرمندان از ابتدای انقلاب تا کنون در تمامی صحنه ها انقلاب و 8 سال دفاع مقدس تا مدافعین حرم نقش اساسی و مهمی داشته اند که همه از آن کارها مطلعیم.


در ادامه هنرمند انقلابی و شاعر آذری زبان و تعدادی از هنرمندان خرسال به شعر خوانی آئینی پرداختند.



در ادامه کریمی اول در مورد نقشه هنرمندان و جهاد تبیین در زمینه هنر به سخنرانی پرداخت و گفت: این امنیت و آسایش به دست آمده امروز کشورحاصل خون شهیدان و هدایت و رهبری مقام معظم رهبری است و ما همگی از خطاط ونقاش و نویسنده و شاعر و... همه مدیون خون شهدا هستیم ،امروز شاعر و شعر خودش می تواند موج ایجاد کند و این موج را در سرود سلام فرمانده همه به عینه دیدیم این بخشی از توانمندی حوزه هنر و هنرمندان ماست.



وی با برشمردان اوصاف شهید دکتر چمران روز بسیج اساتید را گرامیداشت و در ابتدای انقلاب که جنگ را بر ما تحمیل کردند دکتر چمران درس و دانشگاه را رها کرده و با تجربه ای که در کشور های مصر و لبنان کسب کرده بود و اموزش دیده بود توانست این اموزشها را در جنگ تحمیلی بکار گیرد وبا آموزش  تشکیل گروه جنگ های نا منظم به یاری رزمندگان و انقلاب شتافت و در نهایت در همین راه جان خود را نثار کرد. وی سخنان خود را با خاطراتی از دوران انقلاب و برخی از شهدا ادامه داد.


در ادامه این برنامه هر یک از هنرمندان حاضر نقطه نظرات خود را در خصوص راهکارهای اجرایی جهاد تبیین در زمینه هنر را به بحث گذاشتند.

اگر خوشت اومد لایک کن
2
آخرین اخبار