نشست گرامیداشت سالروز تشکیل نهاد گزینش قوه قضائیه

مراسم گرامیداشت سالروز تشکیل نهاد گزینش با حضور معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه و مدیرکل جذب و گزینش قضات در محل سالن اجتماعات ساختمان شماره 3 قوه قضاییه برگزار شد.

به گزارش راه شلمچه، معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه با اشاره به اینکه هسته گزینش بازویی پرتوان برای مدیریت اجرایی کشور در خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، از تلاش گزینشگران ابراز خرسندی کرد و اظهار داشت: با توجه به اینکه سازمان قضایی دچار تحرک شده و آزمون های متعددی در پیش است؛ میزان فعالیت گزینشگران نیز بیشتر خواهد شد و امید است با مهارت، تجربه و نوع اندیشی در کارها این مهم به نحو شایسته تری صورت پذیرد.

 

معاون رئیس قوه قضاییه با بیان این مورد که نظام گزینش در سراسر دنیا بر مجموعه قوانین و مقررات مصوب با هدف اجرایی نمودن این مقررات استوار است، اذعان داشت: سنجش، انتخاب و گزینش کردن یکی از ویژگی ها و خصوصیات بشر است و دنیا به گزینش اعتقاد دارد و هم اکنون اکثر کشورها با منطق، رعایت اصول، پیش بینی و سختگیری استخدام و به راحتی مدیریت می کنند.

 

وی ادامه داد: گزینشگران باید بهترین شناخت از اهداف سازمانی داشته باشند و سازمان قوی محصول گزینشگر برتر و هوشمند است.

 

این مقام عالی قضایی گفت: گزینش حق مدیران است و باید حلقه ارتباطی بین گزینش و مدیریت وجود داشته باشد و گزینشگران هم باید متناسب با توسعه و اهداف پیشرفت سازمانی توانمندترین افراد را برای رفع نقاط ضعف سازمانی بکار گیرند که مدیران با آنان کار کنند.

 

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب درخصوص گزینش که فرمودند " گزینش یک فیلتر است . فیلتر از ورود آن چیزی که نباید را می گیرد " تاکید داشت: گزینش را پالایش نیروهای انسانی و زبده گزینی بدانید.

 

وی افزود: شخصیت شکل گرفته با تغییر ظواهر ثابت است و تحول در شیوه ها و متدهای گزینش به سمتی باید پیش رود که گزینشگران صرف نظر از در نظر گرفتن طیفی از صلاحیت ها، با نگاهی عمقی نیازمندی های سازمان و احراز شخصیت حقیقی و شکل گرفته افراد مورد سنجش را لحاظ نمایند تا عناصر ارزشی، باهوش و فکور جذب سازمان شود.

 

معاون رئیس قوه قضاییه همچنین با اشاره به لزوم ارائه خدمات آموزشی پیشرفته و استفاده از اساتید مجرب به منظور بحث و تعاطی افکار در موارد نوپدید در امر گزینش، بر پویایی گزینشگران و کاربرد هوش مصنوعی و آی تی در گزینش آزمون جذب 9600 نفر در سالجاری تاکید کرد.

 

شایان ذکر است، در این نشست جمعی از کارکنان اداره جذب و گزینش قوه قضاییه با معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه دیدار و گفتگو کردند.

 

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار