نقشه دشمن شکست خورد +آمار خسارات

آنچه که در روزهای اخیر در برخی خیابان‌های تهران و برخی شهرهای کشور نیز در قالب همین پروژه نخ نما و شکست خورده است.

به گزارش راه شلمچه، طی سال‌های متمادی، هرآنچه در توان داشتند به کار گرفتند، جنگ نظامی و فرهنگی، ترور دانشمندان‌ و سرداران و سربازان شهیدمان و انواع و اقسام فتنه‌ها و تحریم‌ها را بر علیه کشورمان به راه انداختند و درنهایت دیدند هیچ‌کدام از برنامه‌های ناجوانمردانه‌شان نتوانست ایران را ضعیف کند و این مردمِ ایران بودند که با وحدت و یکپارچگی و در سایه رهنمودهای رهبری معظم انقلاب توانستند بر همه این توطئه‌ها چیره شوند.


آنچه که در روزهای اخیر در برخی خیابان‌های تهران و برخی شهرهای کشور نیز در قالب همین پروژه نخ نما و شکست خورده است. شاید بتوان آخرین تلاش برای اوج‌گیری اغتشاشات را تقلای روز شنبه برای اعتراضات سراسری دانست. صحنه‌گردانان این مسئله با فراخوان اعتراضات سراسری همزمان در داخل و خارج کشور تلاش داشتند تا شاید یک حرکت پرمایه و قدرتمند را ساماندهی کنند، اما این اتفاقات تنها به چند تجمع پراکنده در کشور و بیرون مرزها محدود شد. در حالی که تصور می‌کردند آشوب‌ها که از حدود ظهر شروع شد تا پاسی از شب ادامه داشته باشد، اما عصر شنبه و همچنین دیروز یکشنبه کشور در وضعیت کاملاً عادی به سر برد. این شکست را می‌توان به‌عنوان پیچیده شدن طومار اغتشاشات معرفی کرد.

اذعان به شکست پروژه آشوب و اغتشاش در کشور
چند روز پیش هم رسانه‌های اسرائیلی اعتراف کردند که واشنگتن و تل‌آویو نتوانستند به اهداف خود از تظاهرات اخیر برسند و مانند همیشه تلاش‌های آنها در نتیجه قدرت مقامات تهران در مهار رخدادهای امنیتی، سیاسی و وضعیت اجتماعی به سرعت با شکست مواجه شده است.


اراذل اجاره‌ای که به‌رغم تبلیغات سنگین و حمایت همه‌جانبه اربابان خود در همراه کردن مردم با خود ناکام ماندند طی روزهای اخیر از سر استیصال و درماندگی به آتش زدن سطل زباله‌ها روی آوردند و تلاش داشتند با هرج و مرج و ایجاد بار ترافیکی، عبور و مرور عموم مردم را با اخلال مواجه کنند.

خسارت سنگین آشوبگران به جان و مال مردم
تخریب 26 خودروی آتش‌نشانی با خسارت 15 میلیاردی، خسارت 20 میلیاردی به خیابان‌های تهران طی یک هفته، زخمی شدن
21 راننده و نیروی خدمات شهری، خسارت 100 میلیاردی به 85 آمبولانس اورژانس، تخریب 1100 سطل زباله در تهران با خسارت 2 میلیاردی، تخریب و آتش زدن 43 اتوبوس شهری، تخریب 54 ایستگاه بی‌آرتی، آتش‌ زدن 17 شعبه بانک با خسارت 400 میلیارد تومانی‌، تخریب 10 دستگاه پله‌برقی در مترو، تخریب 10 دوربین ترافیکی، تخریب 32 چراغ راهنمایی، تخریب 5 تلفن همگانی، تخریب 5 پل عابر پیاده، تخریب 2374 متر جدول کنار خیابان، آتش زدن 71 اصله درخت و آتش زدن 350 تابلوی تبلیغاتی. اینها فقط خساراتی است که طی یک هفته به اموال عمومی که مردم از آنها استفاده می‌کنند، وارد شده است و جمع‌بندی‌ جدیدی اگر از این خسارات در طول یک ماه فهرست شود، قطعا میزان این خسارات چندین برابر شده است.


همچنین در روزهای گذشته یکی از موضوعات تلخی که از اخبار مربوط به آشوب و اغتشاش منتشر می‌شد‌، شهادت مدافعان امنیت بود که در دفاع از جان و مال و ناموس مردم از دست اغتشاشگران در نهایت مظلومیت و به طرز وحشیانه‌ای به شهادت رسیدند.


از سوی دیگر براساس گزارش‌ها، اغتشاشگران همچنین با هدف ایجاد مانع برای کسب‌وکارها، مغازه‌داران و تجّار بازار را تهدید کرده بودند که در صورتي که کار خود را تعطیل نکنند، مغازه‌هايشان را به آتش مي‌کشند.


خبرگزاری برنا از برخی مغازه‌داران تهرانی درباره زمان تعطیلی کسب‌وکار خود در ایام اغتشاشات سؤال کرد؛ یک مغازه‌دار محله ستارخان اعلام کرد که متاسفانه این آشوب‌ها باعث شده که ساعت 17 کرکره مغازه خود را پایین بکشیم.


مغازه‌دار دیگر در بازار تهران هم همین ساعت را برای تعطیلی کسب‌وکار خود اعلام کرد و گفت: متاسفانه عده‌ای با آتش‌زدن چند سطل زباله و با اعمال زور و فشار ما را مجبور به پایین کشیدن کرکره مغازه‌های خود می‌کنند وگرنه مغازه‌دار بازار می‌تواند تا ساعت 19 یا 20 فعالیت داشته باشد و وقتی ساعت 17 به‌دلیل رعب و وحشت و ناامنی و خطر از بین رفتن اجناس مغازه که گاهاً میلیاردی است، مجبور به تعطیلی باشیم، یعنی ضرر و ضرر.


یکی از مغازه‌داران بازار مبل یافت‌آباد هم می‌گوید روز گذشته
7 جوان با ناسزا گفتن یک سطل زباله را به وسط خیابان کشاندند و آتش زدند و مغازه‌داران به‌دلیل اینکه قیمت برخی مبل‌ها بالغ بر 100 تا 200 میلیون تومان است و ترس آتش گرفتن آن را داشتند، شخصاً تصمیم به تعطیلی موقت گرفتند وگرنه این کار برای یک فعال اقتصادی ضررهای هنگفتی دارد.

روایت دبیرکل اصناف از تلاش ناکام آشوبگران برای تعطیلی بازار تهران
احمد کریمی اصفهانی دبیرکل جامعه اسلامی اصناف و بازار در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به وقایع روز شنبه بازار تهران، گفت: عصر شنبه، تعدادی آشوبگر با تجمع در خیابان پامنار با شعارهای ساختارشکن به‌ سمت بازار تهران حرکت کردند و از بازاریان خواستند که دست به اعتصاب بزنند اما کسبه بازار به آنها بی‌اعتنایی کردند.

وی گفت: وقتی این گروه سی‌، چهل نفره آشوبگر قصد ناامن کردن بازار را داشتند، زمینه برای برخی افراد سودجو فراهم‌ شد تا دست به سرقت اموال بازاریان بزنند که البته به‌نظر می‌رسد برخی از همین تعداد افرادی که آشوبگر بودند، خودشان سارق بودند و قصد داشتند با برهم‌زدن امنیت بازار، دست به سرقت بزنند.

کریمی‌اصفهانی همچنین گفت: نهایت کاری که این گروه آشوبگر در بازار کردند، آتش زدن دو یا سه سطل آشغال بود؛ پلیس برای رعایت حال کسبه و برای عدم اخلال در فعالیت اقتصادی بازار نمی‌خواست با برخورد قاطع این گروه آشوبگر را در بازار متفرق کند که این اقدام پلیس مورد تقدیر بازاریان قرار گرفت چون پلیس با یک گاز اشک‌آور می‌توانست همه این سی، چهل نفر را بازداشت کند اما برای رعایت حال بازاریان و مردمی که برای خرید به بازار آمده بودند، این کار را نکرد.

اکنون و در شرایطی که هوشیاری و بصیرت آحاد ملت در همراهی نکردن با اراذل اجاره‌ای و آشوبگران و برگزاری اجتماعات عظیم و باشکوه در محکومیت اغتشاشات و توهین و تعرض به مقدسات، یک‌بار دیگر توطئه دشمنان علیه کشور را با شکست مواجه کرده‌، نوبت دستگاه‌های قضایی، امنیتی، انتظامی و نظامی است که مطالبه مردم در مجازات سریع و قاطع برهم‌زنندگان نظم و امنیت جامعه و خسارات‌زنندگان به جان و مال مردم را محقق کنند.


با احدی از آشوبگران سابقه‌دار نباید مدارا کرد
در همین رابطه مجتبی توانگر نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: اقدامات امروز دشمنان نتیجه هراس آنان از تصویر آینده مطلوب ایران عزیز است، آینده همراه با پیشرفت همه‌جانبه مخصوصاً در عرصه‌های علمی قدرت‌ساز. آن هنگام که دشمنان احساس می‌کنند، جوانان ما با قدرت گام‌های افتخارآفرین برمی‌دارند، طراحی اقداماتی نظیر ترور و آشوب را مدنظر قرار می‌دهند، بنابراین در حربه تکراری دشمن، این روزها نوبت به آشوب رسیده است.


وی تاکید کرد: به پشتوانه مردم، عدلیه، مقتدرانه همه اینها را پای میز محاکمه کشاند. برخورد قاطع خواست عمومی مردم است. با احدی از مجرمین نشان‌دار و سابقه‌دار نباید مدارا کرد.


محمد اسماعیل کوثری دیگر نماینده مردم تهران در مجلس نیز در این رابطه تصریح کرد: به هیچ وجه نمی‌توان بر روی شعارهای ساختارشکنانه و رفتارهای خشن اغتشاشگران نام مطالبه عمومی نهاد، چرا که آنها دیگر با کارهایشان آسایش و امنیت مردم را به خطر انداختند.
وی تاکید کرد: دستگاه‌های امنیتی، انتظامی و قضائی باید قاطعانه با اغتشاشگران برخورد کنند و اجازه ندهند که آنها بیش از این امنیت و آسایش مردم را برهم بزنند.


بدون مسامحه با مسببان اغتشاش برخورد شود
طی روزهای گذشته نیز جمعی از حقوقدانان و اساتید رشته حقوق دانشگاه‌های سراسر کشور طی بیانیه‌ای با محکومیت اغتشاشات اخیر، خواستار برخورد قاطع و بدون مسامحه و به‌موقع با آشوبگران و برهم‌زنندگان نظم و امنیت عمومی و برخورد موثر با شایعه‌سازان و دروغ‌پراکنان و فتنه‌انگیزان و همچنین شناسایی و برخورد متناسب با محرکان و مسببان خشونت خیابانی شدند.


همچنین برخی احزاب سیاسی و تشکل‌های دانشجویی در بیانیه‌های جداگانه‌ای با محکوم کردن اغتشاشات اخیر از نهادهای انتظامی، امنیتی و قضایی خواستند بدون مماشات با آشوبگران برخورد کنند.


احزاب سیاسی و تشکل‌های دانشجویی در بیانیه خود ضمن حمایت همه‌جانبه از پلیس و فرماندهی انتظامی خواستار برخورد قاطع و بدون مماشات نهادهای انتظامی، امنیتی و قضایی با پیاده‌نظام دشمن و برهم‌زنندگان امنیت کشور شدند و تاکید کردند که اکنون که دست این جماعت بر همگان رو شده، لازم است تا یک بار برای همیشه تعارفات را کنار بگذارند و انتقام خون‌های به ناحق ریخته‌شده و گلوهای بریده شده و پیکرهای زنده‌زنده سوزانده شده را بگیرند.


ضرورت برخورد عبرت‌آموز با مباشران اغتشاش و جنایت
از سوی دیگر در کنار مجازات آشوبگران و خسارت‌زنندگان به جان و مال مردم‌، مجازات و محاکمه محرکین و آتش‌بیاران اغتشاشات اخیر از ضروریات است. سیاسیون و رسانه‌های مدعی اصلاحات که همواره منافع خود را به فضای غوغاسالاری و بلبشو سیاسی گره زده‌اند و به‌طور تامل‌برانگیزی سعی می‌کنند از اتمام التهابات موجود جلوگیری کنند، طی روزهای اخیر کاملا همسو و هماهنگ با معاندین و ضدانقلاب مواضع خود را تنظیم و سعی در دامن زدن به آشوب‌ها و التهابات داشتند. برخورد قاطع و کوبنده با این مباشران اغتشاشات و جنایات اخیر از سوی دستگاه‌های امنیتی و قضایی قطعا و حتما عبرت‌آموز خواهد شد و راه را برای فرصت‌طلبی و سیاست‌بازی این ورشکستگان سیاسی که حیات خود را در به هم‌ریختگی فضای سیاسی و امنیتی کشور تعریف کردند خواهد بست.


دستگیرشدگان اغتشاشات از این به بعد تا زمان محاکمه آزاد نخواهند شد

سیدمجید میراحمدی معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور روز گذشته در گفت‌وگو با فارس با بیان اینکه بحمدالله با هوشیاری مردم توطئه‌های دشمنان خنثی شده است، گفت: روز شنبه جز در شهرهای تهران و سنندج که شاهد ناآرامی‌های مختصری بودیم، در تمام کشور آرامش و امنیت کامل برقرار بود و حقیقتاً دشمن در این توطئه جدید نیز با شکست مواجه شده است.


وی با اشاره به مطالبه مردم از دستگاه انتظامی و امنیتی برای از بین بردن ناامنی‌های اخیر، تصریح کرد: در روزهای گذشته برای دانش‌آموزان و دانشجویان مشکل به وجود آمده و برای کسب‌وکار مردم نیز نگرانی‌هایی ایجاد شده و این اغتشاشات تاثیرات منفی بر فعالیت‌های اقتصادی مردم گذاشته است؛ مردم مکرراً درخواست دارند که هرچه زودتر ریشه این ناامنی‌ها که به‌طور مختصر در کشور ایجاد شده، خشکانده شود.


به گزارش کیهان، معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور با بیان اینکه روز گذشته اغتشاشگران برای برخی از کسبه تهران ایجاد مزاحمت کردند، اظهار کرد: ان‌شاءالله به‌طور قاطع با این اغتشاشگران برخورد خواهد شد؛ از این به بعد دستگیرشدگان صحنه اغتشاشات، تا زمان محاکمه دیگر به هیچ وجه آزاد نخواهد شد و دادگاه‌های آنها به سرعت برگزار می‌شود و احکام بسیار قاطع و بازدارنده‌ای برای آنها صادر خواهد شد.


میراحمدی ادامه داد: ان‌شاءالله به‌طور قاطع با عوامل ایجادکننده ناامنی‌ که تلاش می‌کنند آن چیزی که دشمنان ملت ایران به‌خصوص آمریکا و رژیم صهیونیستی طراحی می‌کنند را در کف خیابان‌های ایران پیاده کنند، برخورد خواهد شد.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار