نمازجمعه این هفته تهران(9 تیرماه 1402) برگزار شد +تصاویر

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اجازه دولت سوئد برای هتک حرمت قرآن کریم تهران گفت: ای کاش اسم آزادی بیان را نمی‌آوردید! چرا شجاعت این را ندارید که بگویید قائل به حرمت انسان‌ها و قائل به کرامت ۲ میلیارد انسان که در زمین زندگی می کنند نیستید!؟ 

به گزارش راه شلمچه، حجت‌الاسلام محمدجواد حاج‌علی‌اکبری در خطبه‌های نماز جمعه تهران که در مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد، با بیان اینکه جان پیام غدیر در ذیل عبودیت حق، اخوت است، لذا عقد اخوت جزو برنامه‌های روز عید غدیر است، اظهار کرد: مناسبات مؤمنین با هم باید براساس قاعده اخوت ایمانی و مهرورزی با یکدیگر و ترویج عفو و گذشت نسبت به هم باشد.

  

وی افزود: رهبر انقلاب اسلامی در دیدار مسئولان قضایی بیان کردند که ارتباط با مراجعان باید مهرورزانه و مؤدبانه باشد و این مختص همه ماست. به نحوی که وقتی به یک اداره مراجعه کردیم احساس کنیم در جمع برادران خود حاضر شده‌ایم و سخن ما شنیده می‌شود و چنین روابط و مناسباتی در نهادها و ادارات ما حاکم باشد که هم کارگشایی، هم احترام و هم محبت باشد و این توقع امیرالمؤمنین علی(ع) از ماست. 

  

حاج‌علی‌اکبری تصریح کرد: ان‌شاءالله عید سعید غدیر امسال روح برادری، اخوت، وحدت و محبت را در جامعه ما گسترش خواهد داد.

  

خورشید امپریالیسم آمریکا در حال غروب و افول است

  

خطیب جمعه تهران با اشاره به نامگذاری این هفته به نام هفته «بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی» از ۶ تا ۱۲ تیر گفت: بهترین تحلیل سخن کارتر خطاب به رئیس جهور قبلی آمریکاست که به او گفت در تاریخ ۲۴۳ ساله آمریکا، ۲۲۶ سال را ما در جنگ به سر بردیم. آمریکا بزرگترین دولت ضد حقوق بشر و تمثل کامل تروریسم در همه زمینه هاست.

  

وی افزود: آنها هم علیه ملت خودشان جنایت می‌کنند و در جامعه جهانی هم هر جا جنایتی هست رد پای آمریکا دیده می شود و این واقعیت این رژیم منحط و پلید است در قالب تروریسم دولتی، نظامی، بیولوژیکی، رسانه ای، فرهنگی و ... .

  

حاج‌علی‌اکبری تأکید کرد: بدانید و بدانند که همین روحیه و عیب بزرگ سبب افول آن‌هاست و می‌بینید که خورشید امپریالیسم آمریکا در حال غروب و افول است و امیدواریم بشریت به زودی جهان بدون استکبار و آمریکا و صهیونیسم را با همت مجاهدان و مردمان آزاده جهان تجربه کند.

  

اجازه دولت سوئه به هتک حرمت قرآن یک اقدام ضد فرهنگ و ضد بشری است

  

خطیب جمعه تهران در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اجازه دولت سوئد برای هتک حرمت قرآن کریم تصریح کرد: یک اتفاق بسیار زشت هم اخیراً رخ داد که قرآن سوزی به روش سوئدی آن بود. البته این کار زشت هر از گاهی در چند کشور اروپایی انجام می‌شود. اقدام ضد فرهنگ و ضد بشری دولت سوئد در اعطای مجوز برای هتاکی بی‌شرمانه به کتاب مقدس نزدیک به ۲ میلیارد مسلمان در سراسر جهان در ایام حج و عید قربان چه اسمی را می‌توان برای آن گذاشت؟

  

وی افزود: ای کاش اسم آزادی بیان را نمی‌آوردید! چرا شجاعت این را ندارید که بگویید قائل به حرمت انسان‌ها و قائل به کرامت ۲ میلیارد انسان که در زمین زندگی می کنند نیستید!؟ قائل به ارجمندی اندیشه‌ها نیستید. اعلام کنید که شما ضد آزادی، ضد اندیشه و ضد تفکر هستید چرا چهره کثیف و کریه خود را پشت آزادی بیان خود را مخفی می‌کنید!؟ طنز تلخ زمانه ماست این کارهای زشت را انجام می‌دهند و اسم آزادی و آزادی مظلوم را به آن اطلاق می‌کنند.

  

آمریکا و صهیونیست‌ها عاملان هتک حرمت قرآن هستند

  

حاج‌علی‌اکبری تصریح کرد: دولت سوئد و سایر پشت صحنه‌های آن‌ها، البته می‌دانیم که این کار به تحریک صهیونیست‌ها و لابی صهیونیست‌ها انجام می‌شود و می‌دانیم که جریان استکبار آمریکایی پشت سر آن است وگرنه دولت سوئد که تصمیم گیرنده نیست و بیچاره‌تر از این حرف‌هاست. آن‌ها باید بدانند این کار باعث منفورشدن بیشتر آن‌ها نزد اندیشه‌های آزادی‌خواهان جهان و به ویژه مسلمانان جهان می‌شود و باعث رسوایی آن‌هاست.

  

وی ادامه داد: امیدواریم سازمان همکاری‌های اسلامی و دولت‌های اسلامی برخورد پشیمان کننده‌ و غیرتمندانه‌ای از مجاری قانونی و حقوق بین‌الملل نسبت به این رفتار زشت انجام دهند. البته ما می‌دانیم وعده خداوند متعال حق است.

  

هتک حرمت قرآن خاک پاشیدن به چهره خورشید است

  

امام جمعه موقت تهران در پایان خاطرنشان کرد: این رفتارها نه تنها به قرآن آسیب نمی‌زند این کارها از ترس این است که نور قرآن در حال جهان‌گیر شدن است و این را خوب می‌دانند، این رفتارها از سر استیصال است. قرآن کریم تحت حفظ الهی است. نور قرآن جهان را در خواهد نوردید و همه عالم را روشنایی خواهد داد. خاک پاشیدن به چهره خورشید فقط باعث ملامت و خواری آن‌ها خواهد شد.

اگر خوشت اومد لایک کن
2
آخرین اخبار