نماینده‌ای که دهانش بسته باشد، قطعا جیبش باز است

حمید رسایی در برنامه صف اول گفت: لیست‌هایی که داده می‌شود معلوم نیست چجوری داده شده و بعدا مشخص می‌شود فلانی داماد فلانی است و سهمیه‌ای هستند.

به گزارش راه شلمچه، حمید رسایی رئیس کمیته انتخابات شبکه راهبردی یاران انقلاب اسلامی (شریان) در برنامه تلویزیونی «صف اول» با اشاره به وظایف صداوسیما در انتخابات پیش رو گفت: صداوسیما در برابر صدها شبکه عربی که تلاش می‌کنند مشارکت کاهش پیدا کند، قرار دارد و صداوسیما هم تلاش می‌کند مشارکت افزایش پیدا کند.

وی افزود: تریبون دادن به همه احزاب و گروه‌هایی که درون خانواده هستند، در صداوسیما امر مطلوبی است که بیایند و در رابطه با انتخابات مطالب خود را بیان کنند.

رسایی در ادامه گفت: اگر صداوسیما حرف مردم را بدون لکنت و صراحت بزند، در مردم ایجاد امید می‌کند و صداوسیما باید در چارچوب انقلاب اسلامی فعالیت‌های خود را پیش ببرد.

وی با اشاره به رهنمودهای رهبر انقلاب در رابطه با انتخابات، گفت: جریانات مشهور و شناخته شده که در قالب احزاب نیستند را به صداوسیما دعوت کرد تا این‌ها در رابطه با انتخابات مسائل خود را بیان کنند.

رئیس کمیته انتخابات شبکه راهبردی یاران انقلاب اسلامی در ادامه گفت: انتخابات ابزار قدرت هر کشور است و هر چه مردم بیشتر در انتخابات شرکت کنند، ریشه‌های نظام را قوی می‌کنند.

وی افزود: متأسفانه گاهی اوقات سیاست‌هایی باعث کاهش مشارکت می‌شود، باید اجازه بدهند گروه‌های مختلف اجازه حضور در انتخابات داشته باشند.

نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی گفت: بعد از دولت سازندگی دوم، کاهش مشارکت و رأی داشتیم، تلقی بعضی‌ها این شد که مردم از انقلاب خسته شده‌اند.

وی افزود: چند ماه پیش بود آقای تاج‌زاده نامه‌ای نوشته‌ای بود که رهبر انقلاب به دنبال مشارکت حداقلی هستند، در صورتی که ما در تاریخ داریم که آقای هاشمی‌رفسنجانی می‌گویند همیشه رهبر انقلاب به دنبال مشارکت مردم در انتخابات‌ها بوده‌اند.

نماینده پیشین مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: بالاترین نرخ مشارکت را ما در انتخابات ۸۸ داریم، در حالی که خیلی صریح و روشن رئیس‌جمهور وقت از انقلاب سخن می‌گفت و بالاترین رأی را آورد.

وی یادآور شد: مردم با توجه به جریان‌سازی عظیمی که انقلاب اسلامی در دنیا پیش گرفته است  پای صندوق‌های رأی می‌آیند.

رئیس کمیته انتخابات شبکه راهبردی یاران انقلاب اسلامی افزود: ما دیدیم که در طول هشت ماه همه کار کردند تا دین و دیانت و روضه‌ها و هیأت‌ها را از بین ببرند، اما دیدیم که محرم امسال به اذعان همگان، پرشورترین محرم سال‌های اخیر بود.

رسایی یادآور شد: با توجه به عملکرد دولت آقای رئیسی با اشکالاتی که وجود دارد و جهت درستی که دولت وقت در پیش گرفته، شاهد حضور مردم در انتخابات خواهیم بود.

وی تأکید کرد: باید اجازه دهیم ظرفیت‌ها و صداهای مختلف شنیده شود و ما براساس یک شورای مشورتی که در بزنگاه‌ها کف میدان بوده‌اند، برای انتخابات فعالیت کنیم.

رئیس کمیته انتخابات شبکه راهبردی یاران انقلاب اسلامی در ادامه گفت: افراد این شورا، بررسی‌های خود را انجام می‌دهند و در شهرهای مختلف افرادی که صلاحیت حضور در مجلس را دارند، به مردم معرفی می‌کنند.

رسایی خاطرنشان کرد: طعم فقر را چشیدن، ساده‌زیستی، شجاعت در مقابل جنگ روانی دشمنان و وام‌دار گروه‌های سیاسی نبودن، از شاخص‌های مهم یک نماینده تراز انقلاب اسلامی است.

رئیس کمیته انتخابات شبکه راهبردی یاران انقلاب اسلامی در پایان گفت: فسادستیزی هم یکی از شاخص‌های مهم یک نماینده‌ای است که باید با فساد مقابله و با شفافیت آراء تصمیمات خود را بیان کند.

 


اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار