همه اتفاقات هفته پایانی لیگ نوزدهم ایران

لیگ نوزدهم فوتبال پنجشنبه شب به پایان رسید؛ لیگی که قهرمانش از هفته‌ها پیش مشخص شده بود و جنگ برای کسب سهمیه آسیایی و سقوط نکردن به لیگ دسته اول باعث حساسیت دو چندان شد. 

به گزارش راه شلمچه، نوزدهمین دوره مسابقات لیگ برتر فوتبال که از ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ آغاز شده بود، امروز پنجشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ به پایان رسید؛ لیگی که قهرمانی پرسپولیس در آن از هفته‌های پیش قطعی شده بود.

 

بیش از نیمی از مسابقات هفته پایانی به خاطر جدول، شرایط حساسی داشت چرا که کسب سهمیه آسیایی و رقابت برای سقوط نکردن به لیگ دسته اول کار را برای مدعیان سخت کرده بود و حتی تا لحظات پایانی مسابقات امروز این حساسیت و نگرانی برای تیم‌ها وجود داشت.

 

مهمترین اتفاقات هفته پایانی پیرامون استقلال، فولاد و پارس جنوبی افتاد.

 

استقلال موفق شد با نتیجه پرگل ۴ بر یک تیم شاهین را شکست بدهد. آبی‌ها با این برد ۵۳ امتیازی شدند تا بعد از پرسپولیس با ۶۷ امتیاز، نایب قهرمان لیگ شود.

  

پرسپولیس هم در دیدار با سایپا ۳ بر صفر پیروز شد تا لیگ نوزدهم را هم با قهرمانی و هم با پایانی خوش به سرانجام برساند.

سپاهان که یکی از مدعیان کسب عنوان قهرمانی و حتی قهرمانی در این فصل بود، بعد از آنکه از رسیدن به قهرمانی بازماند، شانس خود را برای کسب سهمیه آسیا در هفته آخر مقابل پیکان امتحان کرد اما با نتیجه تساوی یک - یک متوقف شد. سپاهان با این تساوی کارش را در لیگ نوزدهم با جایگاه پنجمی به پایان رساند.

 

یکی از بازی‌های حساس امروز بین فولاد و تراکتور برگزار شد. شاگردان جواد نکونام در فولاد در شرایطی که این فصل نشانی از یک تیم مدعی نداشتند اما مقابل تراکتور با یک گل پیروز شده و سهمیه آسیایی خود را قطعی کردند. فولاد بعد از پرسپولیس و استقلال، با ۵۱ امتیاز در رده سوم جدول قرار گرفت.

 

تراکتور هم با ۵۰ امتیاز در رده چهارم قرار گرفت. تراکتوری‌ها از رسیدن به سهمیه آسیا در این مقطع ناکام ماندند اما این شانس را دارند که یا با قهرمانی خودشان در جام حذفی و یا قهرمانی استقلال و پرسپولیس در این جام، صاحب سهمیه شوند.

 


 

رقابت برای سقوط نکردن در پایین جدول هم بسیار حساس بود. پارس جنوبی که در رده یکی مانده به آخر جدول قرار داشت، امروز مقابل نفت مسجد سلیمان شکست خورد تا بعد از شاهین بوشهر، دومین تیم سقوط کننده به لیگ دسته اول باشد.

 

سایپا با وجود قبول شکست مقابل پرسپولیس، به واسطه باخت پارس در لیگ ماندنی شد. ماشین سازی هم که در لبه پرتگاه قرار داشت، با برد خود مقابل صنعت نفت خیالش را بابت ماندن در لیگ راحت کرد.

 

تنها دیداری که این هفته با نتیجه تساوی بدون گل تمام شد، بازی شهرخودرو و نساجی بود؛ دو تیمی که نه نگرانی‌ای بابت سقوط داشتند و نه شانسی برای کسب سهمیه آسیا.

 

نتایج هفته سی ام و پایانی لیگ نوزدهم به همراه اسامی گلزنان به این شرح است:

 

* پرسپولیس ۳ - سایپا صفر
 گل‌ها: وحید امیری (۳)، اوساگونا (۴۵) و علی علیپور (۹۰) برای پرسپولیس

 

* شاهین شهرداری بوشهر یک - استقلال ۴
 گل‌ها: میلاد صارمی (۲۴) برای شاهین و وریا غفوری (۴۷)، مهدی قائدی (۷۲) و شیخ دیاباته (۶۵ و ۸۲) برای استقلال

 

* پیکان یک - سپاهان یک
 گل‌ها:
محمد محبی (۴۵) برای سپاهان و شهریار مغانلو (۵۱ - پنالتی) برای پیکان

 

* ماشین سازی یک - صنعت نفت صفر
 * گل: فردین عابدینی (۳۸) برای ماشین

 

* فولاد یک - تراکتورسازی صفر
 گل: عارف آقاسی (۷) برای فولاد

 

* ذوب آهن ۲ - گل گهر ۳
 گل‌ها: امین پورعلی (۲۳)، میلاد کمندانی (۴۵) و یونس شاکری (۶۰) برای گل گهر و دارکو بیدوف (۳+۴۵ و ۸۵) برای ذوب آهن

 

* نفت مسجد سلیمان یک - پارس جنوبی صفر
 گل: امید سینک (۸۸) برای نفت

 

* شهرخودرو صفر - نساجی مازندران صفر

 

در پایان لیگ نوزدهم، شیخ دیاباته مهاجم استقلال با به ثمر رساندن ۱۵ گل، عنوان آقای گلی این رقابت‌ها را کسب کرد. شهریار مغانلو از پیکان ۱۳ گل به ثمر رساند و علی علیپور و عیسی آل کثیر از پرسپولیس و صنعت نفت ۱۲ گله شدند.




منبع؛ مهر

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار