هوچی‌گری برای «مهسا امینی» و دفاع از قاتل «میترا استاد»!

نشریات غربگرای مدعی اصلاح‌طلبی ضمن سانسور راهپیمایی بزرگ اربعین، تصویر پرتناقضی از ادعای حمایت از حقوق زنان را برجا گذاشتند. 


به گزارش راه شلمچه، اغلب این نشریات دیروز تصاویر و گزارش‌های مهم راهپیمایی اربعین در عراق را که با حضور 22 تا 24 میلیون زائر (طبق گزارش‌های مختلف) برگزار شد، به تیغ سانسور سپردند و عداوت مشابهی را هم نسبت به راهپیمایی مشابه در شهرهای مختلف کشور به نمایش گذاشتند. این همان خطی است که رسانه‌های بدنام انگلیسی، آمریکایی، صهیونیستی و سعودی در قبال راهپیمایی دشمن‌شکن اربعین دنبال می‌کنند و حال آنکه این حرکت عظیم، نمایش اقتدار جبهه مقاومت اسلامی در منطقه است.


در همین حال، نشریات مذکور، فوت مهسا امینی در جریان احضار پلیس را بهانه عقده‌گشایی در تیترهای اصلی و یادداشت‌های خود قرار دادند و این در حالی است که همین طیف در موضوعات مشابه (و به مراتب تلخ‌تر و روشن‌تر) موضع متناقض دیگری در پیش گرفته‌اند.

روزنامه آرمان دیروز در حالی موضع‌گیری‌های بی‌سند و هیجان‌زده مدعیان اصلاحات را تیتر کرد و نوشت: «مرگ مهسا مغز استخوان را می‌سوزاند» که به هنگام قتل عمد محمدعلی نجفی علیه همسر جوانش (آن هم با شلیک 5 گلوله و اعتراف به قتل) تیترهایی از این جنس را در دفاع از قاتل و تخطئه قربانی می‌زد:
- رازگشایی از قتل میترا استاد
- اعتقاد نجفی به مهدورالدم بودن میترا استاد
- پرده‌ها کنار می‌روند...

در حالی که مرحومه مهسا امینی مورد هیچ ضرب و جرحی قرار نگرفته و هنگام احضار به پلیس (به همراه چند ده نفر دیگر در سالن پلیس) دچار سکته شده، روزنامه اعتماد تیتر «مرگ مظلومانه» را انتخاب کرد و چندین گزارش و تحلیل را هم به این موضوع اختصاص داد. 

اما جالب است بدانیم که همین روزنامه هنگام ارتکاب قتل از سوی محمدعلی نجفی، به جای حمایت از زن قربانی در این جنایت، تیتر می‌زد: «گزارش غم‌انگیز یک قتل»، «ده ابهام در پرونده قتل میترا استاد» و «بخشش، لازم نیست اعدام کنید».


روزنامه سازندگی هم دیروز تیتر کنایه‌آمیز «ارشاد شد؟» را در کنار تیتر «پرونده ملی» انتخاب کرد. و حال آن که هنگام قتل میترا استاد؛ از هم حزبی سابق خود (نجفی) جانبداری کرده و عناوینی مانند «تراژدی استاد»، «عبور از خونخواهی» و «بازگشت به بازپرسی» را ترجیح می‌داد.


نکته مهم دیگری که تناقضات بی حد و اندازه افراطیون مدعی اصلاح‌طلبی را عیان می‌کند، دفاع همین طیف از زورگیر اتوبان نیایش به جای حمایت از زن جوانی است که قربانی این زورگیری وحشیانه شد. در پی صدور حکم اعدام برای این زورگیر قمه‌کش، برخی از مدعیان اصلاحات، به هوچیگری علیه حکم دادگاه پرداخته و عملاً از این سارق جنایتکار حمایت کردند! این در حالی بود که سارق، سابقه یکصد فقره زورگیری مشابه و 50 مورد شکایت را دارد.


به گزارش کیهان، موضوع عجیب دیگر این است که طیف یاد شده در قبال جرائم و جنایات اثبات شده مانند قتل میترا استاد یا حمله با قمه و زورگیری وسط اتوبان که همه ابعاد ماجرا روشن است ،‌وقیحانه از متهم جنایتکار حمایت کردند اما در موضوع فوت خانم مهسا امینی - به صرف این که هنگام حضور او در نیروی انتظامی اتفاق افتاده- اقدام به هوچی‌گری نمودند!

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار