واکنش وکلای ملت به شفافیت حقوق‌های خود و مدیران مجلس

برخی از وکلای ملت نسبت به شفافیت حقوق‌های خود و مدیران مجلس شورای اسلامی واکنش نشان دادند که در این گزارش می‌خوانید.

به گزارش راه شلمچه به نقل از تسنیم، روز گذشته وکلای‌ملت مصوبه‌ای درباره شفافیت حقوق نمایندگان و مدیران مجلس داشتند مبنی بر اینکه مجلس مکلف شد حقوق نمایندگان و مدیران مجلس را برای نظارت عموم مردم به طور شفاف و ماهیانه در سامانه سازمان امور استخدامی کشور قرار دهد.

احمد امیرآبادی فرهانی در جلسه علنی درباره این مصوبه گفت:امروز مخالفان مجلس مسئله حقوق نمایندگان را نیز بهانه کرده‌اند تا دوباره مجلس را به حاشیه ببرند که ما با این مصوبه نشان می‌دهیم که شفافیت برای ما بسیار مهم است.

حمیدرضا حاجی بابایی، رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1401 کل کشور هم در این باره، گفت: نمایندگان در کمیسیون تلفیق نهایت دقت را داشتند تا مجلس در شفافیت پیشتاز باشد. رأی نمایندگان به این پیشنهاد بیانگر آن است که نمایندگان هیچ ابایی ندارند که حقوق خود را در سامانه سازمان اداری و استخدامی ثبت کرده و در کنار ملت قرار گیرند.

پس از این مصوبه برخی از نمایندگان نسبت به آن واکنش نشان دادند که در ادامه می‌خوانید:

 *حقوق دریافتی نمایندگان، نقطه آغاز ‎ نهضت شفافیت است

سیدمسعود خاتمی نماینده مردم گلپایگان و خوانسار و عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در توئیتی نوشت:رأی قاطع مجلس به شفافیت حقوق دریافتی نمایندگان و مدیران مجلس، نشان دهنده عزم جدی قاطبه نمایندگان ملت بر اِعمال شفافیت است.  امیدوارم این مصوبه، نقطه آغاز ‎ نهضت شفافیت و تعمیم  آن به سایر ارکان حاکمیت باشد.

*شفافیت باید از مجلس شروع و به سایر قوا تسری یابد

احمد نادری نماینده مردم تهران،ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس و نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی نیز در توئیتی نوشت:
طبق مصوبه در صحن علنی، مجلس را مکلف کردیم که حقوق نمایندگان ‌و مدیران خود را بطور شفاف، بصورت ماهیانه برای اطلاع و‌ نظارت عموم مردم منتشر نماید.
معتقدیم  شفافیت باید از مجلس شروع و به سایر قوا تسری یابد.

*شفافیت متوازن برای اطلاع و‌ نظارت مردم باید از مجلس‌ آغاز شود

همچنین وحید جلال زاده  نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در توئیتی نوشت:

شفافیت متوازن برای اطلاع و‌ نظارت ‎ مردم باید از  مجلس‌ آغاز گردد و به سایر نهادها تسری یابد.

در همین راستا در جریان رسیدگی به ‎ لایحه بودجه 1401، با موافقت اکثریت نمایندگان، مجلس را مکلف کردیم که حقوق نمایندگان ‌و مدیران خود را به صورت ماهیانه با ثبت در سامانه پاکنا منتشر نماید.

*نمایندگان ‎شفافیت مالی را از خود شروع کردند

علی خضریان نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس و عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل 90 در مجلس هم در توئیتی نوشت:

‏در نشست علنی ‎مجلس و در جریان رسیدگی به بند الف تبصره 20 لایحه  بودجه 1401، نمایندگان ‎شفافیت مالی را از خود شروع کردند و با 200 رای موافق، مجلس مکلف شد تا ‎ حقوق نمایندگان و مدیران مجلس را برای نظارت عموم مردم به طور شفاف و ماهیانه در سامانه سازمان امور استخدامی کشور قرار دهد.

*تصویب شفافیت حقوق نمایندگان با 200 رای موافق

حسن شجاعی علی آبادی نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه و رئیس کمیسیون اصل نود در مجلس شورای اسلامی نیز در توئیتی نوشت:

شفافیت حقوق نمایندگان تصویب شد

شفافیت حقوق نمایندگان با 200 رای موافق، 14 رای مخالف و 1 رای ممتنع به تصویب رسید.

انتهای‌پیام/

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار