حمید رسایی؛ فراتر از یک نماینده مجلس

کسانی‌که حتی رای آوردن حمید رسایی را در این دوره به عنوان یک شوخی هم باور نداشتند اما نتایج انتخابات بسیار معنی‌ دار بود و این انتخابِ مردمی بود که قطعا توقع دارند در این دوره اتفاقات دیگری رقم بخورد و آن تغییر رویکرد مجلس است.

به گزارش راه شلمچه، دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی روز 11 اسفند 1402 برگزار شد و حجت‌الاسلام والمسلمین حمید رسایی با ۴۸۵۷۱۱ رای به عنوان نفر سوم منتخب مردم تهران به مجلس راه یافت. 

در این دوره محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی دوره یازدهم هم با ۴۴۷۹۰۵ رأی نفر چهارم، رضا تقی‌پور انوری با ۴۲۴۹۴۵ رای نفر پنجم، روح‌الله ایزدخواه با ۴۰۷۳۰۳ رای نفر ششم، مرتضی آقاتهرانی با ۴۰۵۷۰۷ رای نفر هفتم، منوچهر متکی با ۴۰۴۶۱۵ رای نفر هشتم، اسماعیل کوثری با ۳۸۶۷۷۳ رای نفر نهم،  مهدی کوچک‌زاده با ۳۶۶۲۱۶ رای نفر دهم، علی یزدی‌خواه با ۳۳۳۳۰۸ رای نفر یازدهم، علی خضریان با ۳۳۳۱۰۳ رای نفر دوازدهم، مالک شریعتی با ۳۳۱۵۱۰ رای نفر سیزدهم، کامران غضنفری با ۳۱۶۳۷۴ رای نفر چهاردهم مستقیما به مجلس راه یافتند و نفر اول و دوم لیست 14 نفره‌ای که برای مجلس دوازدهم جواز حضور را در مرحله اول کسب کرده بودند به ترتیب سیدمحمود نبویان با ۵۹۷۷۷۰ رای و امیرحسین ثابتی با ۴۸۷۹۸۲ رای بودند که نبویان در چهار لیست قرار داشت و امیرحسین ثابتی هم در سه لیست و حمید رسایی فقط در دو لیست امناء و جبهه صبح ایران بود.

گفتنی‌است تنها کاندیدایی که به نسبت دوره گذشته افزایش رای داشت هم حمید رسایی بود که بیش از دو برابر بود.

حمید رسایی در دوره یازدهم بدون اینکه در لیستی قرار گرفته باشد نفر سی‌و‌یکم تهران شد یعنی بالاتر از لیست اصلاح‌طلبان و می‌شود نتیجه گرفت که به نوعی تفکر حمید رسایی در بین مردم طرفداران زیادی دارد و انتخابات اخیر هم پیام داشت که این پیام را ابتدا مخالفان عدالتخواهی دریافت کردند و بلافاصله شروع به تخریب وی کردند. البته برخی از جریان‌های به اصولگرایی هم آغازگر این تخریب بودند که در واقع خیلی زود نتوانستند جلوی عصبانیت خود را از انتخاب مردم بگیرند.


چرا رسایی خطرناک شد؟ 

حمید رسایی علی رغم اینکه در نگاه اصلاح‌طلبان چهره‌ای تندرو و غیر قابل کنترل به نظر می‌آید اما این نگاه غیر منصفانه‌ای است که وی با جریان‌های زیاده‌خواهی کاملا مواضعی شفاف و غیر قابل انعطاف دارد و به اظهار خیلی از خبرنگاران رسانه‌های اصلاح‌طلب اما رسایی را قابل دسترس و منطقی می‌دانند.

کسانی‌که حتی رای آوردن حمید رسایی را در این دوره به عنوان یک شوخی هم باور نداشتند اما نتایج انتخابات بسیار معنی‌ دار بود و این انتخابِ مردمی بود که قطعا توقع دارند در این دوره اتفاقات دیگری رقم بخورد و آن تغییر رویکرد مجلس است.

پس از نتایج قطعی انتخابات مجلس دوازدهم، تخریب، دروغ و تهمت‌ها علیه حمید رسایی شروع شد که هم رسانه‌های بیگانه و هم برخی از رسانه‌های داخلی از همدیگر سبقت گرفته بودند.

دروغ‌ها علیه رسایی آنقدر شتابزده بود که یک خبر را به نام دو نفر ارتباط داده بودند و در نهایت این فضای ناجوانمردانه رسانه‌ای علیه رسایی به نوعی نشان می‌دهد که تنها به خاطر نماینده شدن وی عصبانی نیستند بلکه چه بخواهد و چه نخواهد حمید رسایی به صندلی ریاست مجلس هم می‌تواند نزدیک شود.

با اینکه رسایی اعلام کرد اصلا اشتیاقی به ریاست مجلس ندارد اما به نظر می‌رسد این روزها رفت‌و‌آمدهای برخی از خواص سیاسی و یا نمایندگان و منتخبین در دفتر 9 دی و همچنین تماس‌های تلفنی بی وقفه به رسایی مسیر تازه‌ای را برای وی رقم می‌زند.

حمید رسایی تجربه دو دوره نمایندگی در مجلس را دارد و همچنین هم در سیاست و هم در رسانه بسیار با هوش است که در هر صورت در مجلس فراتر از یک نماینده خواهد بود.

البته فراموش نشود مجلس دوازدهم باید به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار رییس و اعضای مجلس خبرگان رهبری 18 اسفند 1402 داشتند را جدی بگیرند که تشکیل هر مجلس جدید را حامل امیدهای جدید و یک سرمایه با ارزش برای کشور برشمردند و فرمودند: منتخبان مجلس جدید مراقبت کنند و نگذارند شیرینی تشکیل مجلس در کام مردم و فضای سیاسیِ با طراوتِ کشور تلخ شود.    

اگر خوشت اومد لایک کن
1
آخرین اخبار