وداع تهرانی‌های امام حسینی با پیکر شهدای خان‌طومان

مراسم تشییع و وداع با پیکر مطهر 5 شهید تازه تفحص شده محور خان‌طومان سوریه با حضور گسترده مردم و نیز مقامات کشوری و لشکری در میدان امام حسین(ع) تهران برگزار شد.

به گزارش راه شلمچه، آیین وداع و بدرقه پیکر مطهر 5 شهید تازه تفحص شده محور خان‌طومان سوریه با حضور پرشور و عاشورایی مردم قدرشناس و شهید پرور تهران و همچنین برخی از مقامات کشوری و لشکری عصر امروز پنج شنبه 13 مرداد ماه 1401 در میدان امام حسین (ع) برگزار شد.

پیکرهای مطهر شهیدان: سردار شهید عبدالله اسکندری، شهید رحیم کابلی، شهید مصطفی تاش موسی، شهید محمد امین کریمیان و شهید عباس آسمیه از طریق تطبیق نمونه DNA تایید شده‌اند و به کشور بازگشتند.

با وجود گرمای هوا، از ساعاتی پیش از آغاز مراسم، مسیرهای منتهی به میدان امام حسین با ازدحام جمعیت مواجه شد و خیل کثیری از مردم برای بدرقه شهدا راه این مراسم شدند.


همسر شهید بی سر سردار عبدالله اسکندری: شهید اسکندری خود شهادت حسین گونه را در اعتکاف آرزو کرد

همسر شهید بی سر عبدالله اسکندری در این مراسم با اشاره به ایام سوگواری حضرت اباعبدالله گفت: اگر قیام امام حسین نبود من چطور میتوانستم با پیکر بدون سر عبدالله استقامت کنم و اگر ناله فرزندان حسین نبود من چطور میتوانستم در مقابل این مصیبت سربلند کنم.


وی افزود: ما همه چیزمان را مدیون حضرت زینب هستیم شهدا ندای هل من ناصر امام را به گوش جان شنیدند ودر آغوش امام حسین آرام گرفتند. و بعد از سالها پیکرشان فضای کشور را عطرآگین کرده است.

همسر شهید اسکندری تصریح کرد: همسرم سراسر زندگی اش جهاد و مقاومت و خدمت به نظام و انقلاب بود. سیره شهدا یعنی مقاومت تا زمانیکه نفس میکشیم و توان داریم. شهید اسکندری خود شهادت حسین گونه را در اعتکاف آرزو کرد و دیری نپایید که آرزویش مستجاب شد.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار