تذکر شفاهی رجایی در صحن علنی مجلس:

وزیر آموزش و پرورش بیدار شود که این شأن معلمان ما نیست؟

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی گفت: چندرغاز به معلمان داده می‌شود و انواع داستان‌ها را سر آنها پیاده می‌کنند.

به گزارش راه شلمچه، حسین رجایی در جلسه علنی روز یکشنبه( 25 اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی در خصوص وضعیت غیرقابل قبول فعلی آموزش و پرورش گفت: نباید در گیر و دار مسائل و مشکلات اقتصادی کشور، مسئله تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش به مسئله دست چندم کشور تبدیل شود در حالی که کار آموزش و پرورش زیربنایی، تربیتی و انسان سازی است اما متأسفانه آموزش و پرورش در کشور در حال فراموش شدن است.

 

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متأسفانه مدیر یک مدرسه علاوه بر مدیریت کار معلمی و حتی سرایداری را نیز انجام می‌دهد و به تازگی بخشنامه‌ای به مدارس ارسال شده مبنی بر اینکه معلمانی که تمایل دارند؛ در وقت اضافه خود به عنوان خدمتگزار در مدارس مشغول شوند! آیا این شأن معلمان ما است و این بخشنامه در مسیر کار تعلیم و تربیت است؟

 

وی ادامه داد: معلمی که هنوز وضعیت استخدامی آن مشخص نیست به یقین نگرانی‌هایی دارد و نمی‌تواند انگیزه لازم را برای کار داشته باشد. اکنون در چنین شرایطی چگونه می‌تواند یک نسل بانشاط و باانگیزه را تربیت کند و مهارت را به آنها انتقال دهد.

 

وی با بیان اینکه باید به فکر آموزش و پرورش باشیم و اجازه ندهیم مسائل اقتصادی آموزش و پرورش را به مسئله دست چندم کشور تبدیل کند، افزود: چندرغاز به معلمان داده می‌شود و انواع داستان‌ها را سر آنها پیاده می‌کنند لذا از وزیر آموزش و پرورش می‌خواهم بیدار شود و به مسئله آموزش و پرورش کشور به صورت ریشه‌ای رسیدگی کند.


اگر خوشت اومد لایک کن
1
آخرین اخبار