وقت اعلان آشتی ملی از محمدخاتمی تا گوگوش فرا رسیده است!

محمد علی وکیلی از فعالین سیاسی و رسانه ای اصلاح طلب که سابقه نمایندگی مجلس را نیز در کارنامه خود دارد، طی یادداشتی از پیشگویی یک استاندار فراری دوره پهلوی برای وضعیت فعلی کشور و آینده انقلاب اسلامی نسخه پیچی کرده است.

به گزارش راه شلمچه، محمدعلی وکیلی طی در مقدمه یادداشت خود به خاطره یکی از انقلابیون اولیه از یک استاندار دوره پهلوی که به خارج از کشور فرار کرده اشاره کرده است.

او در بیان این خاطره دوستش نوشته است که استاندار لرستان در زمان رژیم سابق قبل از فرار ایران در روزهای آخر عمر رژیم شاهنشاهی به او گفته است « شما پنجاه سال دیگر می رسید به اینجایی که از ما گرفتید. اما پنجاه سال بعد عده ای دیگر پیدا می شوند و زیر میز شما میزنند و پنجاه سال دیگر ایران را به عقب می اندازند.»

دوست این چهره اصلاح طلب بعد از نقل این خاطره چنین نتیجه گیری کرده است: حال که خیابان ها را می بینم نگران حرف آقای استاندار هستم. نگذارید ایران پنجاه سال دیگر به عقب برگردد. تن بدهید به تغییر و اصلاح و ایران را از این چرخه شوم نجات دهید!

محمد علی وکیلی بعد از نقل این خاطره با استناد به پیشگویی کارگزار فراری رژیم پهلوی شروع به نسخه پیچی برای جمهوری اسلامی کرده و نوشته است: تاریخ معاصر ما انگار در دوگانه های سازش ناپذیر گرفتار شده است. این خیزش و سخت و خشن و این تصلب بی حد و خشن نمی تواند ما را از این چرخه های شوم نجات دهد. یکسو (سویی که قدرت و امکان دارد) باید تن دهد به تغییر. فقط حکومت است که می تواند با تصمیمی دور اندایشانه و مسئولانه ما را از این موقعیت نجات دهد. دولت به معنای اعم آن (یعنی همان استیت) روانِ کشور است. اوست که می تواند تصمیم بگیرد و سرنوشت کشور را از نو بنویسد. حتی اختیار انقلاب، هرج و مرج و تباهی هم با اوست. همه چیز در این روزها به تدبیر بزرگترین واحد قدرت (یعنی حکومت) گره خورده است. من نمی دانم چرا برخی تغییر را به عقب نشینی تعبیر می کنند. درحالی که تغییر خودِ بقاست. اساساً تغییر تنها سلاح و ابزارِ بقاست. سال هاست که عده ای ضرورت تغییر را فریاد می زنند و البته توسط بخش کاتولیک نظام این شعار تعبیر به براندازی می شود و طبیعتاً مدعیان تغییر نیز متهم به براندازی می شوند و بعضاً تاوان های سنگین داده اند.

این چهره اصلاح طلب در ادامه ارائه نسخه جدید حکمرانی برای جمهوری اسلامی نوشته است: تغییر رمز کارآمدی و شانس بقاست. آب هم بدون تغییر گنداب می شود. امروز گفتمان تغییرخواهی و اصلاح به گفتمان ملّی تبدیل شده است. اکثریت قاطع ملت و نخبگان به نقطه اضطرار تغییر رسیده اند. اما تغییر از چه نقطه ای؟ هرکس به عقب می نگرد انبوهی از رفتارها، ساختارها و سیاست هایی را می بیند که نیازمند تغییر و بازنگری اساسی اند. بالاخره تغییر باید جایی شروع شود. حجم بالای ضرورت ها نباید موجب ترس و یا عدم اقدام شود. مهم این است که مقصد این تغییرات کارآمدی حکومت و تامین زندگی آبرومندانه برای ایرانیان باشد.

این چهره اصلاح طلب در پایان نسخه حکمرانی خود، نهایت حرف دل خود را که اعلان آشتی ملی از محمد خاتمی تا گوگوش است را بیان کرده و چنین نوشته است: ایستادن و تصلب بر یک موضع هیچ هنری ندارد، آنچه دلیری و هنر توامان می خواهد تغییر است.نقطه شروع میتواند اعلان آشتی ملی ازمحمدخاتمی تاشیخ علی اکبرناطق نوری ازگوگوش تاسروش واعلان عفوعمومی برای تمام کسانیکه مرتکب حق الناس نشده باشند و…..

به گزارش جهان نيوز، اصلاح طلبان که به همراه اعتدالیون اصلی ترین عامل برخی ضعف‌های فعلی اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی کشور هستند،نه تنها در این سالها درک سطحی از علل شرایط کشور بیان می‌کنند بلکه خواسته یا ناخواسته نیز نسخه‌های انحرافی برای برون رفت کشور از مشکلات ارائه می دهند. با این وجود در سالهای اخیر اصلاح طلبان در نسخه های خود نه تنها آرمان‌ها و ارزش های اولیه انقلاب را هم در نظر نمی‌گیرند بلکه نسخه های عوامانه و کوچه بازاری را نیز برای حمکرانی جمهوری اسلامی با اعتماد به نفس کاذب پیشنهاد می‌دهند.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار