پاسخ رسایی به مشاور هاشمی رفسنجانی؛ دروغگو کم حافظه است

به گزارش راه شلمچه، حمید رسایی نوشت: اقای غلامعلی رجایی یکی از مشاوران هاشمی رفسنجانی است که از جمله وظایف سازمانی‌اش، پاسخ به مطالبی است که در باره هاشمی مطرح می‌شود. وی پس از انتشار ویژه‌نامه ۹ دی، به سرمقاله این ویژه نامه که یادداشت بنده بود، واکنش نشان داد.

هرچند آقای غلامعلی رجائی در مصاحبه‌اش با خبرگزاری برنا تلاش کرده تا به سه موضوع «مرگ هاشمی در مکانی مشهور به استخر فرح، تلاش هاشمی برای توقف پیشرفت موشکی و تغییر نگرش وی از استکبارستیزی به تمایل رابطه با آمریکا» پاسخ دهد اما اکثر رسانه‌های همسو با خاندان هاشمی، فقط پاسخ وی به بخش مربوط به استخر را بازتاب داده‌اند! طبعا از نظر این رسانه‌ها بخش‌های دیگر یادداشت غلامعلی رجایی در دفاع از هاشمی، از آنجا که با واقعیت تطبیق نمی‌کرده، ارزش پرداختن و انتشار نداشته است.

آقای رجایی چطور تغییر نگرش هاشمی در مواجه با آمریکا را انکار می‌کند، وقتی هاشمی رفسنجانی به خاطره‌سازی از امام راحل درباره حذف شعار مرگ بر آمریکا رو آورده بود و دلخوش به امضای کری بود. چطور تلاش هاشمی برای از بین بردن توان دفاعی و موشکی را انکار می‌کند وقتی هاشمی دنیای فردا را دنیای گفتگو می‌دانست نه دنیای موشک، وقتی وعده می‌داد که با دولت دوم روحانی کار ناتمام وی در از بین بردن صنعت هسته‌ا‌‌ی با کاهش بودجه دفاعی، تکمیل می‌شود!

اما جالب‌‌تر از همه تلاش مشاور هاشمی درباره توجیه مرگ هاشمی در یک استخر خاص بود ولی از آنجا که دروغگو کم حافظه است، آقای غلامعلی رجایی نتوانسته وظیفه سازمانی‌اش را در این بخش به خوبی انجام دهد.

خلاصه ادعای وی این است:

۱. از آنجا که در ترور (مشکوک) دیافراگم هاشمی آسیب دیده بود، استفاده از استخر به توصیه پزشکان بود. مشاور هاشمی تأکید می‌کند که هاشمی اگر به دریای مازندران یا کیش هم سفر می‌کرد، حتما در برنامه‌اش شنا را قرار می‌داد!

اولا در یادداشت ۹ دی به خوی رفاه‌طلبانه هاشمی اشاره شده و در ضمن آن به عبرت‌های مرگ وی در استخری که «مشهور به استخر فرح» بود، اشاره شده وقضاوتی درباره اینکه استخر متعلق به فرح بوده، نشده.

البته لازم به توضیح نیست که این مکان، استخر خانوادگی هاشمی بوده است همانطور که فائزه هاشمی در گفتگو با ویژه نامه نوروزی روزنامه ایران (نوروز ۹۶ صفحه ۶۰) به آن اشاره می‌کند: «بابا وقتی مطلع می‌شود محافظان آیفون صوتی گذاشته‌اند، می‌خواهد که قطع کنند؛ استدلالشان هم این بود چون گاهی خانواده ازآنجا استفاده می‌کند، خوب نیست صدایی بیرون بیاید.»

و علیزاده طباطبایی وکیل خانوادگی هاشمی رفسنجانی در گفتگو با روزنامه آرمان می‌گوید «این استخر تحت نظارت حفاظت مجمع تشخیص مصلحت نظام بود و شخص دیگری نمی‌توانست از آن استفاده کند.»  ۱۵ شهریور ۹۷

ثانیا استخر توصیه پزشکان بوده، سئوال این است که آیا اسکی روی آب، آن هم خانوادگی در تاسوعا و عاشورای حسینی در پشت سد لتیان و محوطه‌ای که کاخ پهلوی بوده هم به دیافراگم آن مرحوم ارتباط داشته که وی در خاطراتش با افتخار آن را ثبت کرده؟!

۲. ادعای دوم غلامعلی رجایی این است: استخری که هاشمی از آن استفاده می‌کرد، متعلق به فرح نبود و بعد از روی کار آمدن احمدی‌نژاد (سال ۸۴) ساخته شده است.

اولا این ادعای دروغ غلامعلی رجایی که سال ساخت آن را بعد از دولت نهم می‌داند، در حالی است که اولا یاسر هاشمی در نامه‌ای که در ۵ دی ۹۷ به یک مستندساز نوشته، صراحتا اعلام کرده: «این استخر  ۲۰ سال بعد از انقلاب اسلامی و در سال ۷۷ ساخته شد.»

ثانیا شما با این ادعا وقیح، هاشمی رفسنجانی را در نگاه مردم به خود فرح تبدیل کردید. سئوال مردم این است که چطور یک خانواده به خود اجازه می‌دهد با پول بیت المال در محدود کاخ شاهان سابق برای خود استخر شخصی بسازد؟!

۳. مشاور هاشمی در ادامه پاسخ خود، مدعی می‌شود که استخر مذکور در بیرون از کاخ سعدآباد پهلوی است.

اقای رجایی از این پس باید ابتدا مصاحبه‌های قبلی خود را مرور کنند و‌ بعد داستان ببافد چرا که وی در ۱۵ شهریور ۹۷ درگفتگو با روزنامه آرمان می‌گوید:

«پس از آن که دولت احمدی‌نژاد بر سر کار آمد، دسترسی آقای هاشمی به این مجموعه که به لحاظ امنیتی از آن استفاده می‌کردند از میان رفت. بنابراین به این نتیجه رسیدند که فضایی را در سعدآباد برای ایشان ایجاد کنند.»

جناب مشاور که بنده را با وزیر تبلیغات هیتلر مقایسه کرده و‌ گفته «گوبلز، وزیر تبلیغات هیتلر می‌گفت یک دروغ را آنقدر تکرار کنید که جا بیفتد» ظاهراً با توجه به این مستندات، شما به آن وزیر آلمانی شبیه ‌تر هستید، فقط او بلد بود چگونه دروغ بگوید تا مردم باور کنند و شما بلد نیستید به گزارش راه شلمچه

اگر خوشت اومد لایک کن
1
آخرین اخبار