پرسپولیس امروز قهرمان زودهنگام می‌شود؟

داشتن ۱۵ امتیاز بیشتر نسبت به نزدیک‌ترین رقیب در پنج بازی مانده به پایان فصل، به معنی قهرمانی خواهد بود هرچند روی کاغذ می‌توان شانس بسیار اندک و در حد اعداد برای رقبا قایل شد.

به گزارش راه شلمچه، پرسپولیس با نتایجی که بعد از شروع مجدد رقابت های لیگ برتر کسب کرده است، به احتمال بسیار زیاد قهرمان لیگ برتر خواهد شد اما قرمزها دنبال ثبت یک رکورد تازه در تاریخ لیگ هم هستند و شاید این اتفاق همین امروز شنبه در بازی مقابل فولاد محقق شود.

به گزارش تابناک ورزشی، شاگردان گل محمدی در پی ثبت قهرمانی زودهنگام هستند و در این راه گفته می شد آنها در صورت کسب دو برد دیگر بدون توجه به نتایج سایر تیم‌ها قهرمانی مسابقات را در فاصله چهار هفته با پایان لیگ کسب خواهند کرد اما نتایج امروز جمعه در هفته بیست و پنجم لیگ برتر که شکست سپاهان در تبریز را به دنبال داشت، باعث شد شانس سرخپوشان رای قطعی کردن فتح لیگ در همین هفته هم زنده شود چرا که نزدیک ترین رقیب پرسپولیس یعنی زردپوشان اصفهانی 14 امتیاز عقب مانده اند و حالا تراکتور نیز یا اختلاف دوازده امتیازی تعقیب کننده سرخ هاست.

پرسپولیس در صورت پیروزی مقابل فولاد که یکی از موانع قهرمانی زودهنگام این تیم محسوب می شود، می تواند 59 امتیازی شده و غیر از نگه داشتن شاگردان نکونام در امتیاز 39 ، فاصله با تیم پرستاره تبریز را به پانزده امتیاز رسانده و عملا جبران این امتیاز در پنج بازی به معنی باخت پرسپولیس در همه مسابقات و پیروزی تراکتور در همه رقابت های پیش رو آن هم با تفاضل گل مورد نیاز خواهد بود که در میدان واقعیت احتمال وقوعش نزدیک به صفر است.

دیگر تیمی که می تواند روی کاغذ مزاحم قهرمانی زودرس پرسپولیس شود، رقیب قدیمی یعنی استقلال است. آبی ها امشب با برد در آبادان دوباره به جمع مدعیان بازگشتند و با خط آتش احیاشده شان یعنی مثلث دیاباته-قائدی-ارسلان می توانند همه مسابقات پیش رو را هم ببرند. استقلال اکنون با یک بازی کمتر 41 امتیازی است و احیانا با برد در بازی عقب مانده می تواند 44 امتیازی شده و همرده تراکتور شود. مشکل اما تفاضل گل کم استقلال نسبت به حریف سنتی است. 

پرسپولیس در جدول با بردن فولاد، تیم پدیده را هم از مدار مزاحمت در راه قهرمانی زودهنگام خارج می کند چراکه این تیم مشهدی امروز در خانه جمی ها بازنده شد تا حالا همان 42 امتیازی باقی بماند. البته خود تیم فولاد نیز که دو بازی عقب مانده در لیگ دارد، حتی با شکست مقابل پرسپولیس هم می تواند در صورت بردن دو بازی تعویق افتاده، رده دوم جدول را اشغال کند. پیروزی فولاد نکونام در تهران مقابل گل محمدی، معادلات بسیاری را در صدر جدول تغییر خواهد داد و می تواند ادامه لیگ را تا حدود زیادی جذاب تر کند، به خصوص رقابت سنگین و نفسگیر بین تیم‌های رده دوم تا هفتم که جنگ سهمیه آسیایی است.

در این جدال مهیج ، امیر قلعه نویی به یک کابوس بزرگ نزدیک می شود. او با از دست دادن رتبه دوم، حالا فولاد نکونام ، استقلال مجیدی و تراکتور ساکت الهامی را پشت سرش در کمین می بیند. هر سه مربی شاگردان خودش بوده اند و حالا گویا باید با آنها برای حفظ اعتبارش بجنگد. قلعه نویی اگر با این سپاهان پرستاره نتواند سهمیه آسیا هم بگیرد، قطعا باید برای فصل آتی دنبال تیم دیگری باشد؛ تیمی که با این نتایج آخر فصل با سپاهان، شاید  برخلاف شایعات دیگر استقلال هم نباشد.


منبع؛ تابناک

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار