افشای رسانه‌های رژیم صهیونیستی:

پرونده‌سازی نتانیاهو علیه ارتش اسرائیل

 نتانیاهو به خوبی می‌داند که با فروکش کردن غبار جنگ، او متهم اصلی شکست در برابر حماس خواهد بود و از هم‌اکنون در حال پرونده‌سازی برای نیروهای نظامی تحت امر خود است.

به گزارش راه شلمچه، دو هفته پس از شکست بزرگ و تاریخی صهیونیست‌ها در عملیات طوفان الاقصی (عملیات نیروهای حماس در جنوب مناطق اشغالی)، اکنون مقامات ارشد تل‌آویو هرکدام به‌دنبال لاپوشانی شکست خود هستند. در همین ارتباط رسانه‌های رژیم صهیونیستی فاش کردند که بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر این رژیم با هدایت کمپینی در حال جمع‌آوری مدارک علیه ارتش است تا توضیح دهد که او مسئول اتفاقات روز هفتم اکتبر (شکست اسرائیل در عملیات غافلگیرانه مقاومت فلسطین) نیست.

تردیدی نیست که برای صهیونیست‌ها عملیات طوفان الاقصی یک فاجعه بسیار بزرگ به‌شمار می‌رود. فاجعه‌ای که تاکنون بیش از 1400 کشته روی دست صهیونیست‌ها گذاشته و سرنوشت 200 نفر چه اسیر و یا چه مفقودالاثر هنوز نامشخص است. اینکه نتانیاهو به‌دنبال متهم کردن ارتش خود برای توجیه شکست در برابر حماس باشد، اقدامی طبیعی است. نتانیاهو مدت‌هاست با سیاست «تفرقه انداز و حکومت کن» تل‌آویو را اداره می‌کند، چون وضعیت داخلی و سیاسی تل‌آویو از چهار سال پیش آن‌قدر آشفته و مشوش است که خود صهیونیست‌ها از جمله ایهود باراک، نخست‌وزیر سابق آن را نفرین دهه هشتم حیات دولت صهیونیست می‌دانند. اگرچه اکنون جنگ است و اعتراضات داخلی کمی فروکش کرده، اما تا همین دوهفته پیش خیابان‌های تل‌آویو از حضور معترضان و اعتصابات خالی نمی‌شد.

نتانیاهو به خوبی می‌داند که با فروکش کردن غبار جنگ، او متهم اصلی شکست در برابر حماس خواهد بود و از هم‌اکنون در حال پرونده‌سازی برای نیروهای نظامی تحت امر خود است. «الیاس کرم»، خبرنگار شبکه الجزیره دیروز در گزارشی گفت: «یک نظامی اسرائیلی در جریان دیدار اخیر نتانیاهو با نیروهای ارتش که در جنگ حضور دارند، او را مورد حمله قرار داده و گفت مسبب اصلی کشته شدن دوستان‌مان و وضعیتی که اکنون در آن گرفتار شده‌ایم، تو هستی.» 

خبرنگار الجزیره بیان کرد که چنین حادثه‌ای در وضعیت عادی هم بی‌سابقه است چه برسد به الان که جنگ در جریان است. همچنین یک گروه سیاسی با نام «حركت دموکراتیک» در تل‌آویو فاش کرد که دفتر نتانیاهو پس از حمله 7 اکتبر حماس ـ آغاز عملیات طوفان الاقصی ـاسناد و مدارکی را آتش زد تا مسئولیت خود در قبال شکست مفتضحانه در برابر حماس را کمرنگ‌تر کند.

چرا طوفان الاقصی یک شکست برای تل‌آویو بود؟

درگیری میان رژیم صهیونیستی و نیروهای مقاومت حماس در نوار غزه برای اولین‌بار نیست که صورت می‌گیرد، اما ویژگی اصلی این دور از نبردها این است که حماس توانست با یک غافلگیری تمام‌عیار دست به اقدام علیه اسرائیل بزند. در این عملیات همچنین نیروهای فلسطینی توانایی‌های رزمی غیرمنتظره‌ای از خود به نمایش گذاشتند و این حمله علاوه‌بر خسارات مادی و جانی، بیش از هر عملیاتی در گذشته به صهیونیست‌ها آسیب روحی و روانی وارد کرد. عملیات طوفان الاقصی به وضوح جامعه اسرائیل را شوکه کرده است. شکست کابینه سیاسی نتانیاهو و ارتش در کشف یا جلوگیری از حمله حماس ممکن است در نهایت نشان‌دهنده پایان کار سیاسی نتانیاهو باشد، اما نتانیاهو همزمان برای فرار از مسئولیت دست به هر کاری می‌زند.

حتی در نگاه بسیاری از کارشناسان غربی‌ عملیات موفق نیروهای فلسطینی نتیجه شکست قطعی سیاست آمریکا در خاورمیانه است. همه رؤسای‌جمهور آمریکا از «ریچارد نیکسون» تا در حال حاضر «جو بایدن» در تامین امنیت برای اسرائیل شکست خوردند و تا به امروز نتوانسته‌اند برای متحدان صهیونیستی خود یک امنیت حداقلی و پایدار را ایجاد کنند. شاید یکی از دلایل شکست آمریکا در سیاست خاورمیانه‌ای خود این باشد که همه دولت‌های دموکرات و جمهوری‌خواه آمریکا در دهه‌های گذشته به‌جای اینکه به‌عنوان یک میانجی بی‌طرف در مسائل فلسطین عمل کنند، تسلیم فشار لابی صهیونیسم شدند و مانند «وکیل اسرائیل» عمل کردند و در مقابل به فلسطینی‌ها فشار وارد کردند. از این‌رو واشنگتن نیز یک ضلع دیگر شکست اسرائیل در برابر حماس است. 

فلسطینی‌ها چه نیرویی را شکست دادند؟

برای ارزیابی اهمیت عملیات نیروهای فلسطینی در طوفان الاقصی خوب است بدانیم که مقاومت فلسطین در حالی موفق شد با غافلگیری تمام عملیات خود را انجام دهد که اتکا و قدرت اصلی ارتش رژیم اسرائیل روی نیروی هوایی آن است. رژیم اسرائیل با ناوگانی متشکل از اف-16های آمریکایی (9 اسکادران یا حدود 180 هواپیما) و همچنین اف-35 (دو اسکادران) و نزدیکی جغرافیایی مستقیم آن به غزه، همیشه خود را در موقعیت برتری نظامی نسبت به فلسطینیان نشان داده است. استعداد قوای نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی همچنین شامل بالگردهای تهاجمی (دو اسکادران آپاچی) و ناوگانی از پهپادها است. پهپادهایی که شامل دستگاه‌های نظارتی ساده تا پهپادهای مسلح ترکیبی از قابلیت‌های اطلاعاتی و ضربتی را شامل می‌شود. ارتش رژیم اسرائیل همچنین دارای انباری از پهپادهای انتحاری (مدل‌های ‌هاروپ و ‌هارپی) است که به‌عنوان «مهمات سرگردان» نیز شناخته می‌شوند. این پهپادها قادرند به‌طور خودکار یک هدف متحرک را ردیابی کنند و آن را در هر مسیر آبی، خاکی و هوایی که حرکت کند، منهدم کنند.

با وجود این تجهیزات، اما بیش از 20 سال است که استراتژی ارتش اسرائیل به راه انداختن جنگ از راه دور از طریق عملیات هوایی، به منظور به حداقل رساندن خطر برای سربازانش بوده است، اما این استراتژی همیشه در یک محیط پیچیده شهری کارساز نیست و حتی با وجود حجم قابل‌توجهی از ادوات جنگی هوایی، اما ارتش رژیم صهیونیستی پس از دو هفته هنوز برای ورود به جنگ زمینی در غزه مردد است، چون یک‌بار طعم شکست را در طوفان الاقصی چشیده و ورود دوباره نظامیان صهیونیست به غزه شکست دوم آنها را به‌دلیل پیچیدگی جنگ شهری رقم خواهد زد. «اسحاق بریک»، سرلشکر ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی نیز دیروز پس از دیدار با نتانیاهو اعلام کرد: «ورود به غزه یک دام است، تلفات سنگینی به جا خواهد ماند و این جنگ بسیار طولانی خواهد شد، باید به محاصره غزه و بمباران آن ادامه داد.»

ما شکست خوردیم

بسیاری از مقامات و چهره‌های سیاسی و نظامی رژیم صهیونیستی نیز به شکست این رژیم در عملیات غافلگیرانه صهیونیست‌ها اذعان دارند. از جمله روز گذشته فرمانده پیشین ارتش رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با کانال ۱۲ این رژیم گفت: «چگونه سربازان را می‌خواهید به میدان نبرد بفرستید حال آنکه ما هیچ‌گونه اعتمادی به رهبری و فرماندهی این جنگ نداریم؛ ما اکنون فقدان رهبری و فرماندهی را احساس می‌کنیم؛ نتانیاهو و اعضای دولتش باید رسما شکست ۲۰۲۳ را بپذیرند!»

باد مخالف از لندن

این روزها گاه بادهای مخالف و برخلاف میل تل‌آویو از کشورهای اروپایی و غربی هم شروع به وزیدن می‌کند. روز گذشته نیز «کریسپین بلانت»، نماینده پارلمان انگلیس در سخنانی اذعان کرد که حمله 7 اکتبر در سایه محاصره غیرقانونی تحمیلی اسرائیل بر غزه انجام گرفت و در صورت ادامه جنایات جنگی اسرائیل، مسئولان این رژیم بازخواست و محاکمه خواهند شد.

7 شهید و 45 زخمی در بمباران منزلی در خان‌یونس

شامگاه شنبه جنگنده‌های صهیونیستی خانه‌ای را در نزدیکی مرکز اسکان آوارگان در شهر خان‌یونس بمباران کردند که در این جنایت، 7 فلسطینی به شهادت رسیده و 45 نفر دیگر زخمی شدند. یکی از شهدای حمله اخیر جنگنده‌های صهیونیستی به خان‌یونس نوزاد بی‌گناهی بود که تنها چند روز از عمر او گذشته بود!! 

انفجار مهیب در تل‌آویو درپی حمله موشکی قسام

همزمان با بمباران نوار غزه، نیروهای مقاومت فلسطینی نیز به جنایات صهیونیست‌ها پاسخ می‌دهند و روز گذشته حمله موشکی قسام به تل‌آویو انفجارهای مهیبی را در این شهر درپی داشت. منابع محلی اعلام کردند که ظاهرا قسام این‌بار در حملات به تل‌آویو از موشک‌های جدید با قدرت تخریب بالاتر استفاده کرده است.

جنایات صهیونیست‌ها علیه کادر درمان 

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه روز گذشته اعلام کرد که از آغاز حملات ارتش رژیم صهیونیستی به غزه در 7 اکتبر گذشته، 51 نفر از‌ پرستاران و کادر پزشکی به شهادت رسیده و 87 نفر دیگر زخمی شدند. همچنین تاکنون 7 بیمارستان به کلی از خدمت خارج شده و 25 بیمارستان و مرکز درمانی دیگر در حملات ارتش رژیم صهیونیستی آسیب دیده است. همچنین تمامی بیمارستان‌های نوار غزه با کمبود شدید سوخت مواجه هستند. «ابی مارتین»، روزنامه‌نگار آمریکایی در برنامه تلویزیونی می‌گوید: «هنگامی که در غزه به دنیا می‌آیید، چیزی به نام زندگی ندارید/ این مردم با فدا کردن جان خود این پیام را به ما می‌دهند: ما را یاری کنید.»

معنای رژیم کودک‌کش

آمارهای رسمی در فلسطین حکایت از شهادت 1756 کودک در غزه در دو هفته اخیر دارد. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که از مجموع 4385 شهید فلسطینی در غزه از 7 اکتبر تا به این لحظه (از آغاز نبرد طوفان الاقصی) 1756 نفر کودک هستند. این وزارتخانه شمار شهدای زن را هم 976 نفر اعلام کرد. 

تاکنون 13561 نفر هم در حملات اشغالگران به غزه زخمی شدند. طبق آمارهای اعلام شده توسط وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه، روزانه 120 کودک فلسطینی در این باریکه در حملات رژیم کودک‌کش اسرائیل به شهادت می‌رسند. همچنین وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که رژیم جنایتکار اسرائیل در حملات خود به نوار غزه 521 خانواده فلسطینی را به‌طور کامل قتل‌عام کرده است.

فضای ضداسرائیلی افکارعمومی آمریکا

ادامه بمباران نوار غزه باعث شده تا در افکارعمومی آمریکا و کشورهای اروپایی نیز یک فضای ضداسرائیلی ایجاد شود. روز گذشته تصاویری منتشر شد که در آن جوان آمریکایی تصاویر کشته‌های اسرائیلی را که در خیابان‌های آمریکا نصب شده بود، پاره می‌کرد و می‌گفت: «نفاق و دورویی بس است.»



منبع؛ کیهان

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار