پرویز پورحسینی درگذشت +زندگی‌نامه

پرویز پورحسینی بازیگر مطرح و باسابقه سینما، تئاتر و تلویزیون که به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان بستری و تحت مراقبت ویژه قرار داشت، صبح امروز دار فانی را وداع گفت.

به گزارش راه شلمچه، پرویز پورحسینی ۲۴ آبان  مبتلا به بیماری ویروس کرونا و در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان فیروزگر تهران بستری شد و سرانجام پس از چند روز مبارزه با این بیماری، صبح امروز ٧ آذر ٩٩ درگذشت. 

پرویز پورحسینی ۲۰ شهریور سال ۱۳۲۰ در تهران به‌دنیا آمد و از سال ۱۳۴۸ وارد دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران شد و از رشته بازیگری در سال ۱۳۵۴ دانش‌آموخته شد.  در کارنامه‌اش بیش از 100 فیلم، تئاتر و سریال با کارگردانان نامداری چون پیتر بروک و بهرام بیضایی و علی حاتمی و حمید سمندریان و آربی اوانسیان و مسعود کیمیایی و واروژ کریم‌مسیحی و امرالله احمدجو بازی کرده‌است. 

پرویز پورحسینی علاوه بر فعالیت در عرصه تئاتر به ایفای نقش در سریال های تلویزیونی نیز پرداخت که از مهمترین آنها می توان به سریال های؛ «زهر کوی»، «امیرکبیر»، «روزی روزگاری»، «دومین انفجار»، «اتومبیل»، «تصویر یک رویا»، «بافته های رنج»، «روز ایپریت»، «حضرت مریم»، «همسفر»، «شب دهم»، «ملاصدرا»، «باران عشق» و «روزهای بیاد ماندنی» نیز اشاره کرد.

 

پرویز پورحسینی به فعالیت هنری خود در عرصه سینما نیز ادامه داد با درخشش خود در جشنواره فیلم فجر توانست کاندیدای بهترین بازیگر نقش مرد برای فیلم های «اوینار» و «طلسم» شود. او همچنین برای بازی خوب خود در فیلم «مریم مقدس» موفق به دریافت دیپلم افتخار از جشنواره فوق شد.


اگر خوشت اومد لایک کن
1
آخرین اخبار