پرچم عزا در شلمچه به اهتزاز در آمد

زنگ آغاز رسمی خدمات رسانی موکب ها به زائران اربعین حسینی در مرز شلمچه به صدا درآمد و پرچم عزای امام حسین (ع) برافراشته شد.

به گزارش راه شلمچه،  شلمچه روز به روز در حال شلوغ تر شدن است و زائران اربعین حسینی نیز خود را به این مرز می‌رساندند تا بتوانند زیارت امسال اربعین خود را آغاز کنند.

 

روز گذشته پرچم عزای امام حسین (ع) در شلمچه به اهتزاز درآمد و خدمات رسانی به طور رسمی به زائران در این مرز نیز رسماً آغاز شد، این پرچم به مساحت ۲۱۸ متر دومین پرچم بزرگ جهان اسلام است که هر سال در شلمچه به اهتزاز در می‌آید.

 

با برافراشتن این پرچم عزا خدمت رسانی مواکب به زائران امام حسین علیه السلام در شلمچه به صورت رسمی آغاز می‌شود.

 

فعالیت ۲۰۰ موکب در ورودی‌ها

 

رئیس کمیته جذب مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد اربعین حسینی خوزستان گفت: حدود ۲۰۰ موکب مردمی در ورودی‌های استان خوزستان یعنی در شهرهای هندیجان، بهبهان، اندیمشک و ایذه فعال شده‌اند.

 

حجت الاسلام سیدمحمود موسوی افزود: همه این موکب ها به صورت شبانه روزی به زائران خدمت رسانی می‌کنند، ضمن آنکه موکب هایی در مسیر حرکت زائران به مرزهای چذابه و شلمچه برپا شده است.

 

وی با بیان اینکه در روزهای آینده حرکت زائران اربعین حسینی پرشورتر خواهد شد، گفت: بسیاری از منازل در مناطق روستایی و شهری به صورت خودجوش برای پذیرایی از زائران آماده شده تا زائران پس از استراحت به کربلای معلی مشرف شوند.

 


 

«منصور عبادی پور» که یکی از خادمان اهل بیت و طهارت (ع) زایران اربعین در هندیجان است در این باره گفت: موکب‌های مردمی در ورودی‌ها، خروجی‌ها و مناطق درون هندیجان در چند روز اخیر در حال خدمت رسانی به زائران هستند و در روزهایی آینده نیز موکب‌های بیشتری برای پذیرایی و میزبانی از زائران اربعین حسینی وارد میدان خواهند شد.

 

وی افزود: بسیاری از جوانان این منطقه مشتاقانه با چای و انواع نوشیدنی و غذای محلی در حال پذیرایی از زائران اربعین حسینی هستند.

 

عبادی پور ادامه داد: مسجد حضرت صاحب الزمان (عج) و زینبیه این شهر برای اسکان و پذیرایی از زائران برادر و خواهر آماده سازی شده تا در روزهای آینده که ورود زائران به هندیجان بیشتر خواهد شد، خدمات بیشتری ارائه شود.

 

آغاز به کار رسمی خدمات‌رسانی سلامت

 

خدمات‌رسانی فعالان عرصه سلامت دانشگاه علوم پزشکی آبادان به زوار اربعین حسینی در مرکز بهداشتی، درمانی و فوریت‌های پزشکی شهید حاج قاسم سلیمانی در مرز شلمچه به صورت رسمی آغاز شد.

 

«سید محمد محمدی» رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان اظهار کرد: امسال نخستین سال است که در این مرکز که شاید در سراسر کشور نمونه و ویژه باشد به زوار سید و سالار شهیدان خدمت می‌کنیم.

 

وی اضافه کرد: ۳۲ تخت بستری موقت در مرکز شهید سلیمانی مرز شلمچه تعبیه شده و در سمت دیگر مرکز نیز ویزیت پزشکان، خدمات بهداشتی، تزریقات، مامایی، داروخانه و… خدمات‌رسانی می‌کنند.

 

حجت‌الاسلام «محمدجواد عادل‌پور» امام جمعه خرمشهر گفت: فعالان عرصه سلامت یک توفیق ویژه دارند که می‌توانند به زوار اباعبدالله خدمت کنند چون هر کسی نمی‌تواند وارد این عرصه شود.

 

وی با بیان اینکه باید به موضوع اربعین نگاه فراملی شود، تصریح کرد: از مسئولان شهری، استانی، منطقه آزاد اروند و دانشگاه علوم پزشکی که در مسیر ساخت این مرکز تلاش بسیاری داشتند، قدردانی می‌کنم.

 

امام جمعه خرمشهر اضافه کرد: لازم است که نگاه دقیق و تمدن‌سازی به اربعین داشته باشیم و با توجه به نارسایی‌های درمانی در کشور همسایه نیز نیاز است به این مرکز ابتدا نگاهی انسانی و سپس اقتصادی داشته باشیم.

 

 

«سید لفته احمدنژاد» نماینده مردم خرمشهر در مجلس عنوان کرد: انتظار ما از دولت و مجموعه دانشگاه علوم پزشکی آبادان این است که به خرمشهر عنایت ویژه‌تری داشته باشند.

 

وی اضافه کرد: از تمام کسانی که برای ساخت این مرکز تلاش کردند، نهایت قدردانی را دارم و این مجموعه می‌تواند در مسیر ارزآوری برای کشور تأثیرگذار باشد.

 

نماینده مردم خرمشهر در مجلس افزود: افراد عراقی می‌توانند در آینده برای پیگیری درمان خود به جای سفر به ترکیه، عربستان و هند به این منطقه عزیمت کنند.

 

گذرنامه در مرز شلمچه تمدید نمی‌شود

 

فرماندار ویژه خرمشهر گفت: همراه داشتن گذرنامه معتبر برای سفر به عتبات عالیات ضروری است.

 

نادر عمیدزاده افزود: امکان صدور گذرنامه معتبر و یا تمدید آن در مرز وجود ندارد و زائران به این منظور به مرز شلمچه مراجعه نکنند.

 

وی ادامه داد: تردد در پایانه مرزی شلمچه روان و آسان در حال انجام است و زائران زیادی از این مرز به قصد سفر به عتبات عالیات تا این لحظه عبور کردند.

 

فرماندار ویژه خرمشهر گفت: با تمام توان آماده خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی برای رفت و برگشت آنها هستیم.

 

به گزارش مهر، پیش بینی شده که در اربعین امسال پنج میلیون زائر از مرزهای ۶ گانه کشور راهی کربلا شوند که ۲ میلیون زائر از مرزهای رسمی و بین‌المللی چذابه و شلمچه راهی کربلای معلی بشوند.

 

طبق تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران ۲۶ شهریور ماه ۱۴۰۱ روز اربعین حسینی است.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار