پیام گرامیداشت فعّال اجتماعی و فرهنگی مازندران به مناسبت روز دانشجو

۱۶ آذر، نماد روحیه خروشان جنبش دانشجویی و مظهر ایثار، از خودگذشتگی، پایداری، استقلال و آزادی است؛ در این روز، دانشجویان به اعمال مزدورانه شاه اعتراض و او را دست نشانده دولت آمریکا معرفی کردند.

به گزارش راه شلمچه، سید احمد صالحی فعال اجتماعی و فرهنگی مازندران که سابقه عضویت در چهارمین دوره شورای اسلامی شهرساری نیز در کارنامه خدمت رسانی وی دیده می شود، به مناسبت روز دانشجو پیامی صادر کرد که در متن ارسالی می خوانیم:


بسمه تعالی


با فرارسیدن روز دانشجو فرصتی دوباره برای بررسی هویت تاریخی و رسالت ملی و دینی دانشجو، فرا روی ما قرار می گیرد


شانزدهم آذر وامدار حماسه سازی سه سردار دانشجویی است که ساحت سنگر دانشگاه را از استکبار مصون داشتند.


۱۶ آذر، نماد روحیه خروشان جنبش دانشجویی و مظهر ایثار، از خودگذشتگی، پایداری، استقلال و آزادی است؛ در این روز، دانشجویان به اعمال مزدورانه شاه اعتراض و او را دست نشانده دولت آمریکا معرفی کردند.


آنان ثابت کردند که دانشجو، تنها جوینده دانش نیست؛ بلکه جوینده همه خوبی‏هاست و در همه‏ جا حضور چشم‏گیری دارد و با روشنگری و آگاهی‏ های خود، هرگز اجازه نخواهد داد دشمنان در امور داخلی و خارجی کشور دخالت کنند


۱۶ آذر ثابت کرد که ایران تنها از آنِ ملت ایران است و آنان خود حق اداره کشورشان را دارند


۱۶ آذر ثابت کرد که قلم‏ها، شعارها و قدم‏های استوار دانشجو، همواره همراه ملت و یاری گر دولت در همه زمینه‏ هاست.


به فرموده ی مقام معظم رهبریدر محیط دانشگاه، محیط دانشجویی، نقد منصفانه و متقابلاً نقدپذیری متواضعانه، هر دو لازم است. جوان، آن هم دانشجو، در محیط علمی، باید ذهنش و زبانش باز باشد؛ نقد کند؛ البته منصفانه باشد؛ نقد را با عیب‏ جویی و با عصبانیت و با بهانه‏ گیری، نباید اشتباه کرد؛ اما نقادی باید کرد. در عین حال، نقدپذیر هم باید بود. دیگران هم اگر از ما به عنوان دانشجو، به عنوان تشکل دانشجویی، نقد کردند، بپذیریم؛ یعنی تحمل کنیم...


دانشجو عظمتی به بزرگی علم در دین مبین اسلام دارد... دانشجو می فهمد و راه را انتخاب می کند.


۱۶ آذر سال 1332 نمایانگر روح استکبار ستیزی،‌ استقلال ‌خواهی، عدالت‌طلبی و آزادی‌ خواهی دانشجویان ایران در پرتو اسلام عزیز است.


روز دانشجو، روز علم‏ دوستی و حقیقت‏ پرسی، روز طلوع اندیشه‏ های نو، روز انسان‏های فرهیخته و بالنده، روز اندیشه‏ های ناب و روزگسستگی جهل‏ ها و نابخردی ها برشما دانشجویان فهیم و فرهیخته ایران اسلامی مبارک باد.

اگر خوشت اومد لایک کن
1
آخرین اخبار