پیروزی گفتمان انقلاب و شکست اشرافیت و لیبرال

سید ابراهیم رئیسی گفتمان گم‌شده انقلابی است که سال‌ها فراموش شده بود و الحق پیروزی رئیسی، شکست لیبرال و اشرافیت و پیروزی گفتمان ناب انقلاب خمینی بوده‌است.

به گزارش راه شلمچه، کل واجدین شرایط حضور در انتخابات که ۵۹ میلیون و ۳۱۰ هزار و ۳۰۷ نفر بودند، کل آراء مأخوذه ۲۸ میلیون و ۹۳۳ هزار و ۴ نفر بوده است که میزان مشارکت 48.8 بوده است. 

سید ابراهیم رئیسی با ۱۷ میلیون و ۹۲۶ هزار و ۳۴۵ رأی به‌عنوان رئیس‌جمهور جمهوری اسلامی ایران انتخاب شدند.
 محسن رضایی میرقائد ۳ میلیون و ۴۱۲ هزار و ۷۱۲، عبدالناصر همتی ۲ میلیون و ۴۲۷ هزار و ۲۰۱ و سید امیرحسین قاضی‌زاده ‌هاشمی ‌با ۹۹۹۷۱۸ رأی نفرات بعدی این انتخابات بودند.  ۳۷۲۶۸۷۰ رأی هم آرای باطله این دوره از انتخابات ریاست جمهوری به دست آمد.

انتخابات امسال را خیلی‌ها و از مدت‌ها پیش با انگیزه‌های مختلف در پی تضعیف آن به هر شکل ممکن بودند. دشمنان داخلی از یک‌سو با اهدافی خاص و متأسفانه برخی چهره‌های سیاسی و جریانات داخلی نیز با انگیزه‌هایی دیگر. اما انگیزه و هدف هرچه بود، اقدامات و عملیات آنها همسو و موازی بود؛ دلسرد کردن مردم از صندوق رای. در تحلیل فضای پیش و پساانتخاباتی و نتیجه این رخداد سیاسی توجه به برخی نکات ضروری به‌نظر می‌رسد. 

کدام تحلیلگر و ناظر عاقل و منصفی می‌تواند رابطه میان سفره مردم و صندوق آراء را نادیده بگیرد؟ دولت تدبیر و امید در دو انتخابات 92 و 96 ده‌ها وعده ریز و درشت به مردم داد. تصویری رویایی از آینده ساخت که در آن نه تنها کسی به چندر غاز یارانه سر ماه نیاز ندارد بلکه همه سوار بالاترین مدل خودروهای خارجی هستند و از بوی نویی هواپیماهای خریداری شده لذت می‌برند. این گوشه‌ای از تصویری است که جناب روحانی با وعده‌های خود برای مردم ساخت اما آنچه تحویل داد چه بود؟! مردم برای خرید مرغ دولتی و ارزان ساعت‌ها در صف ایستادند! مگر می‌توان به راحتی از اثرات مخرب فاصله میان وعده‌های دولت و واقعیت با مشارکت در انتخابات گذشت. دولت از ابتدای سال جاری بارها وعده داد که قیمت اجناس امسال دیگر افزایش نمی‌یابد. کاش حداقل این وعده را نمی‌دادند و سکوت پیشه می‌کردند تا درد افزایش چندباره و افسارگسیخته قیمت‌ها، کمتر مردم را اذیت کند. 

با این شرایط رئیسی منتخب مردمی شد که با وجود همه تخریب‌های سنگین داخلی و خارجی و بدون شوبازی‌های سیاسی و وعده‌های ریز و درشت، مورد استقبال ملتی قرار گرفت که فقط گفت با مردم هستم و برای قطع دست فاسدان و غارتگران خط قرمزی ندارم و این همان گفتمان گم‌شده انقلابی است که سال‌ها فراموش شده بود و الحق پیروزی رئیسی، شکست لیبرال و اشرافیت و پیروزی گفتمان ناب انقلاب خمینی بوده‌است.

اگر خوشت اومد لایک کن
1
آخرین اخبار