پیکر مادر شهید ژاپنی بر دستان مردم تهرانی تشییع شد +تصاویر

پیکر خانم «کونیکو یامامورا» مادر ژاپنی شهید محمد بابایی با حضور جمعی از مسئولان و اقشار مختلف مردم از مسجد انصارالحسین (ع) نیروی هوایی در تهران برگزار شد. 

به گزارش راه شلمچه، مراسم تشییع پیکر سبا بابایی(کونیکو یامامورا) مادر ژاپنی شهید «محمد بابایی» صبح امروز(12تیر ماه) با حضور مردان و زنان ایرانی  از مقابل مسجد انصار خیابان نیروهوایی تهران تشییع و در قطعه ۴۵ بهشت زهرا (ص) به خاک سپرده می‌شود. 

در این مراسم همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی‌فرد امام جمعه موقت تهران به نمایندگی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و غلامعلی حدادعادل و محمدحسین صفارهرندی اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام حضور داشتند.

خانم کونیکو یامامورا که پس از ازدواج نام خود را به سبا بابایی تغییر داد چندی قبل به علت ضایعه تنفسی در بیمارستان خاتم الانبیا بستری بود، روز جمعه گذشته دار فانی را وداع کرد.

«کونیکو یامامورا» (سبا بابایی) به عنوان سرپرست نمادین کاروان ایران در پارالمپیک ۲۰۲۰ راهی مسابقات شده بود.

کتاب مهاجر سرزمین آفتاب روایت زندگی سبا بابایی بارها و بارها تجدید چاپ شده است ، این کتاب علاوه بر زندگی او، به مسلمان شدن و شهادت فرزنش محمد بابایی نیز می‌پردازد.
او تنها مادر شهید دفاع مقدس با اصالت ژاپنی است ، فرزند شهیدش ، جوان ۱۹ ساله‌ای بود که هم در دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی فعالیت‌های بسیاری داشت و هم در زمان جنگ تحمیلی راهی جبهه‌ها شد که در عملیات والفجر یک ، در منطقه فکه به شهادت رسید.



اگر خوشت اومد لایک کن
0
0
علی اسدی ۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
روحش شاد
پاسخ
آخرین اخبار