کارشناسان داوری در باره قضاوت بازی نساجی و پرسپولیس چه گفتند؟

 سه صحنه مشکوک به اخراج، یک صحنه مورد اعتراض برای پنالتی و همچنین گل آفساید، باعث شده تا قضاوت داور بازی پرسپولیس - نساجی، مورد اعتراض قرار بگیرد.                                

به گزارش راه شلمچه، دیدار تیمهای نساجی و پرسپولیس در حالی با پیروزی سه گله سرخپوشان خاتمه یافت و قضاوت علی اصغر مومنی مورد اعتراض مدیرعامل و بازیکنان تیم نساجی قرار گرفت. آنها اعتقاد داشتند که گل کریم اسلامی در موقعیت سالم به ثمر رسیده و همچنین بازیکن پرسپولیس هم باید اخراج می‌شد.

با این حال در شبکه‌های اجتماعی هواداران پرسپولیس نیز معتقدند که یک پنالتی باید به سود تیمشان اعلام می‌شد و همچنین مسعود شجاعی باید با کارت قرمز داور از زمین بیرون می‌رفت تا به این ترتیب نساجی با 9 بازیکن آخرین دقایق مسابقه را ادامه دهد.
 

در همین خصوص کارشناسان داوری اظهار نظر کرده‌اند که دیدگاهشان را در این خصوص می‌خوانید:

 

* صحنه مشکوک به پنالتی روی احسان پهلوان (دقیقه 45)

ابراهیم میرزابیگی: در این صحنه مدافع نساجی بی احتیاطی کرد و مهاجم پرسپولیس را که در محوطه جریمه است را سرنگون می‌کند و باید پنالتی گرفته شود.
نوذر رودنیل: ادامه بازی در این صحنه درست بود.
حسین عسگری: تصمیم داور صحیح بود چون توپ در فاصله مساوی بین دو بازیکن قرار دارد و هر دو بازیکن به توپ ضربه می‌زنند و خطایی رخ نمی‌دهد.
حیدر سلیمانی: احسان پهلوان و مدافع نساجی همزمان روی هم خطا کردند و در چنین صحنه‌ هایی داور اگر سوت بزند بهتر است اعلام دراپ‌بال کند اما اگر خطا را به نفع تیم مدافع هم اعلام کند نمی‌توانیم ایراد بگیریم چون در صحنه‌های 50-50 بهتر است به نفع تیم مدافع سوت بزنند.

                                        

 

* برخورد علیرضا حقیقی و احسان پهلوان (دقیقه 49)

ابراهیم میرزابیگی: هر دو بازیکن برای توپ رفتند و هیچ کدام خطا نکردند. به نظرم داور باید بازی را قطع می‌کرد و بعد با دراپ بال بازی را پیگیری می‌کرد و اخطار به احسان پهلوان هم درست نبود.
نوذر رودنیل: اول آقای حقیقی با پا به شکم مهاجم پرسپولیس ضربه زد؛ پس دروازه‌بان نساجی اول خطا انجام داده و آقای مهدوی اشتباه خطا گرفته و باید برای پرسپولیس پنالتی می‌گرفت.
حسین عسگری: تصمیم‌ داور کاملا اشتباه بوده است. بازیکن پرسپولیس هیچگونه خطایی مرتکب نشد و فقط به توپ ضربه زد اما دروازه‌بان نساجی با پا به ران و شکم مهاجم ضربه زد و مرتکب خطای پنالتی شد.
حیدر سلیمانی: هیچکدام از دو بازیکن روی هم خطایی نکردند و باید دستور به ادامه بازی داده می‌شد. اخطاری که در این صحنه به پهلوان داده شد اگر به خاطر خطا باشد اشتباه است اما من فکر می‌کنم به دلیل اعتراض به او کارت داد.

 

* خطای مسعود شجاعی روی وحید امیری (دقیقه 56)

ابراهیم میرزابیگی: در این صحنه آقای شجاعی با بی ملاحظگی خطا می‌کند که مستحق دریافت کارت زرد است و باید اخراج شود.
نوذر رودنیل: آقای شجاعی دقیقه 28 اخطار گرفت و در دقیقه 56 باید با دریافت کارت زرد دوم اخراج می‌شد.
حسین عسگری: داور باید در این صحنه به مسعود شجاعی کارت زرد می‌داد.
حیدر سلیمانی: مسعود شجاعی یک خطا انجام داد که مستحق دریافت کارت زرد بود، اما داور کارت زرد دوم را به او نداد. شجاعی را باید در این صحنه اخراج می‌کرد.

 

 

* گل آفساید نساجی (دقیقه 62)

ابراهیم میرزابیگی: کمک داور بازی همانطور که مشخص است، از مدافعان پرسپولیس عقب تر است و نتوانست صحنه را درست تشخیص دهد. مدافع پرسپولیس یک پا جلوتر از مهاجم حریف است و کمک داور اشتباه کرد.
نوذر رودنیل: گل نساجی سالم بود‌.
حسین عسگری: گل سالم بود. بازیکن پرسپولیس آفساید را پر کرده بود و کمک داور به‌خاطر جایگیری نامناسب در این صحنه اشتباه کرد‌
حیدر سلیمانی: گل نساجی به اشتباه توسط داور آفساید اعلام شد. مهاجم نساجی با مدافع پرسپولیس در یک خط قرار داشت و گل سالم نساجی به اشتباه مردود شد. به نظرم این اشتباه به خاطر رنگ لباس‌های دو تیم بود.

 

 

* کارت زرد دوم و اخراج ایوب کلانتری (دقیقه 78)

ابراهیم میرزابیگی: اخراج درست بود چون بازیکن با بی احتیاطی خطا می‌کند.
نوذر رودنیل: اخراج کلانتری درست بود.
حسین عسگری: تصمیم داور برای دادن کارت زرد صحیح بود چون بازیکن نساجی با بی پروایی تکل خطا انجام می‌دهد.
حیدر سلیمانی: اخراج ایوب کلانتری کاملا درست بود و این بازیکن با بی‌احتیاطی روی بازیکن پرسپولیس خطا کرد.

 

 


منبع؛ ورزش3

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار