کاش برای گرانی‌ها هم مهلتی 20 روزه تعیین می‌شد!

وقتی رییس‌جمهور در دستوری صریح‌ و بدونِ استثناء دستگاه‌های دولتی را موظف به آزادسازی مناطق ساحلی تصرف شده را در مهلت 20 روزه می‌دهد آیا نمی‌شود در یک اقدامی انقلابی دیگری بر کنترل گرانی‌ها برای بهبود وضع معیشت مردم مهلتی به دستگاه‌های زیربط صادر کرد؟!

به گزارش راه شلمچه، پس از دستور صریح رییس‌جمهور برای آزادسازی مناطق ساحلی تصرف شده تا مرز قانونی حداقل ۶۰ متر از سواحل دریای‌ خزر که روند آزادسازی به خوبی در حال انجام است اما با توجه به گرانی‌های اخیر سیب زمینی و برنج تا خودرو، جا دارد آیت‌الله رئیسی در این باره دستوراتی را برای کنترل قیمت‌ها به مدیران زیربط صادر کنند تا بیش از این مردم زیر بار گرانی‌های اخیر دچار آسیب نشوند.

در حال حاضر گرانی‌ها به حدی رسیده که صرف نظر از هزینه‌های سنگین مسکن و ازدواج جوانان، معیشت مردم کمرشکن شده‌است تا جایی که خانواده‌ها از پس هزینه‌های حداقلی روزه‌مرگی خود ناتوان شده و ادامه زندگی واقعا سخت‌تر می‌شود.

گرانی‌های مواد غذایی اخیر از یک طرف، لوازم خانگی که به نام تولید داخلی به شمار می‌آیند افزایش چشمگیری پیدا کرد که گویی نظارت در کشور وجود ندارد و وزارت‌های مهم صمت و یا کشاورزی در خواب فرو رفتند و نقش نظارتی بر تولید و توزیع هم وجود ندارد.

انتظار می‌رود دولت در شرایط کنونی به جای پرداختن به آزاد سازی نه چندان با اهمیت تصرف سواحل دریای خزر آنهم از سوی دستگاه‌های دولتی، بهتر است به معیشت مردم به پردازد که واقعا در شرایط دشواری از نظر تامین مخارج زندگی قرار دارند. شاید مهمترین اقدام دولت در زمینه تغییر مدیران در تمامی سطوح باشد تا رویکردهای جدید مدیریتی روی دهد.

مدیران میانی در دولت گذشته هنوز بر مسند قدرت هستند که امروزه مدیران «تق و لق» خطاب می‌شوند و اگر دستخوش تغییراتی هم شده باشند بعضا آنچنان کارنامه موفقی ندارند تا جایی که معلوم نیست بر کدام معیار انتخاب شده‌اند و بر این اساس انتظار می‌رود رئیس‌جمهور خستگی ناپذیر و انقلابی در تغییر مدیران هم با فوریت در دستور کار خود قرار دهند و هم افرادی بر مسند قرار گیرند که توانایی اداره امور را داشته باشند.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار