کدام وزرای پیشنهادی از فیلتر مجلس عبور نخواهند کرد؟

مجلس انقلابی در جریان استعفای علیرضا زاکانی در صحن علنی مجلس نشان داد کمترین ربط و خط سیاسی را بالاتر از منافع مردم نمی‌داند و بر این اساس در روند رسیدگی به وزرای پیشنهادی هم با همین فرمان بهترین تصمیم را به امید اتفاقات خوبی در ماه‌های آینده برای مردم ایران رقم خواهند زد.

به گزارش راه شلمچه، از صبح روز شنبه جلسات رسمی کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی برای بررسی کارنامه وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم شروع شد و همچنین فراکسیون‌های تخصصی با توجه به حوزه کاری خود در جلسات این فراکسیون‌ها هم حضور می یابند تا برنامه ها و کارنامه خود را برای نمایندگان تشریح کنند. 

نمایندگان مجلس بصورت جدی مشغول بررسی وزرای پیشهادی شدند و انتظار می‌رود تا پایان هفته بعد با توجه به جلسات فشرده‌ای که برگزار خواهند کرد رأی گیری در صحن علنی مجلس به پایان برسد.

بر اساس اظهارات متعددی که در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی در باره وزرای پیشنهادی شده به نظر می‌آید بیشترین توجه به وزرای پیشنهادی آموزش و پرورش، وزارت علوم و وزارت کار بوده‌است که این احتمال رأی آوری آنها در صحن علنی مجلس سخت باشد مگر اینکه در دفاع از عملکردشان و با ارائه برنامه‌های خود نظر نماندگان مجلس را جلب کنند.

مهمترین اختلاف نظرهای کارشناسان و فعالان سیاسی و فرهنگی به حسین باغگلی عدم شناخت به او و همچنین عدم کارنامه او در حوزه تعلیم تربیت کشور است که این عده اعتقاد دارند با توجه به اهمیت دستگاه آموزش و پرورش و مشکلات فراونی که در این سال‌ها به‌وجود آمده انتظار می‌رفت دولت رئیسی فردی نام آشنا و بسیار توانمندی را برای این حوزه معرفی می‌کرد.

بیشترین انتقادات به وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش از سوی رسانه‌های اصلاح طلب شده بود که عمده این انتقادات پیشینه سیاسی دارد که پس از روی کار آمدن دولت رئیسی و در آغازین روزهای شروع به کار، به نقد دولتی پرداخته بودند که هنوز هیچ مدیری را منصوب نکرده بود و بهترین پاسخ به این جریانی که 8 سال گذشته را با حمایت از روحانی باعث وضع موجودی شدند که تاریخی‌ترین بی عرضگی را به ثبت رساندند حسین شریعتمداری می‌توانست به آنها دهد که؛ اکنون رئیسی لال‌ها را هم شفا داد!

رئیسی با معرفی وزرای پیشنهادی نشان داد؛ اولا در انتخاب وزرا به جای سیاسی نگری عوامل توانمندی را در برنامه قرار داد که بیشتر به سمت نیروهای جهادی و تازه نفس رفت تا نیروهایی که نه فقط اسمی و یا سفارشی باشند. دوما از ظرفیت کارشناسانی بهره برد که سابقه و کارنامه بالایی برخوردار بودند و از این جهت اصلا به قومیت‌ها و جغرافیای افراد برای گزینه‌های وزارت‌خانه‌ها نگاه نکردند بلکه بر اساس برنامه‌هایی که ارائه داده بودند انتخاب شدند.

بنابراین انتظار می‌رود اکثر وزرای پیشنهادی در زمان دفاع از برنامه‌های‌شان در صحن علنی مجلس، نمایندگان را راضی کنند و همانطوری که در رأی‌گیری استعفای علیرضا زاکانی نماینده مردم قم آرای بدست آمده نشان می‌دهد این مجلس تعارفی با کسی ندارد و به راستی انتظار از مجلس انقلابی غیر از این هم نخواهد بود و در بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم با دقت بیشتری به پایان برسانند و صبورانه در انتظار اتفاقات خوبی در ماه‌های آینده باشیم.


 


اگر خوشت اومد لایک کن
3
آخرین اخبار