کره جنوبی با شایستگی به مرحله بعد صعود کرد

کره جنوبی موفق شد در ضربات پنالتی عربستان را شکست دهد و به مرحله یک چهارم نهایی صعود کند.                            

به گزارش راه شلمچه، یکی از حساس‌ترین دیدار مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌های جام ملت‌های آسیا، دیدار تیم‌های ملی کره جنوبی و عربستان برگزار شد. امشب(10 بهمن 13402) دو تیمی که آخرین بار سیزده سال پیش در یک مسابقه رسمی به مصاف هم رفته‌اند و امروز در مسابقه‌ای حساس که حکم مرگ و زندگی را داشت، با هم روبرو شدند که پس از 120 دقیقه کارشان به پنالتی کشید.

این دیدار در ورزشگاه ورزشگاه اجوکیشن سیتی و با حضور 40 هزار تماشاگر با گروه داوری؛ ایلگیز تانتاشف (ازبکستان) با کمک‌های آندری کاپنکو و تیمور گاینولین (هر دو ازبکستان)، داور چهارم عبدالله جمالی (کویت).  داور VAR؛ احمد علالی (کویت)، کمک داور ویدویی؛ عادل علی احمد الناقبی (امارات متحده عربی) برگزار شد.

در دقیقه ۴۶ پس از پاس محمد الدوساری به محمد البریک، توپ در موقعیت تک‌به‌تک به عبدالله ردیف رسید و او موفق شد این توپ را وارد دروازه کره جنوبی کند.

 

در دقیقه ۹+۹۰ سانتر تائه هوان کیم از سمت راست محوطه جریمه با ضربه سر یونگ وئه سئول همراه شد. سونگ پاس با ضربه سر سئول را با ضربه سر دیگری از روی خط دروازه همراه کرد تا کره جنوبی در واپسین ثانیه‌های بازی به ماندن در جام ملت‌ها امیدوار بماند.

در وقت های اضافه نیز گلی به ثمر نرسید تا ضربات پنالتی تکلیف تیم برنده را مشخص کند. سامی النجعی و عبدالرحمن غریب دو بازیکن النصر ضربات خود را از دست دادند تا کره ای ها در نهایت با نتیجه چهار بر دو و در مجموع با حساب پنج بر سه از سد عربستان گذشته و راهی مرحله بعد شوند.

عربستان در مرحله بعد باید با استرالیا بازی کند.



اگر خوشت اومد لایک کن
1
آخرین اخبار