سخت‌ترین شب فوتبالی ایران به خیر گذشت!

آخرین بازی دور یک‌هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا بین تیم‌های ایران و سوریه در وقت‌های اضافه با تساوی یک بر یک به پایان رسید و در ضربات پنالتی ایران توانست به سختی به مرحله یک چهارم نهایی صعود کند و حریف ژاپن شد.                      

به گزارش راه شلمچه، در مرحله یک هشتم نهایی جام ملت های آسیا تیم ملی فوتبال کشورمان در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی در ورزشگاه 10 هزاری نفری خلیفه شهر دوحه امروز (چهارشنبه 11 بهمن ماه) از ساعت 19:30 به مصاف سوریه رفت. 

یران یک - سوریه یک

 

گل‌: مهدی طارمی برای ایران - عمر خربین برای سوریه
 کارت زرد: شجاع خلیل زاده، علیرضا بیرانوند، سعید عزت اللهی، محمد محبی و مهدی طارمی(۲ کارت) از ایران - محمو الاسود و ابراهیم هیسار از سوریه
 کارت قرمز: مهدی طارمی از ایران

 

ترکیب ایران: علیرضا بیرانوند، روزبه چشمی، شجاع خلیل‌زاده، رامین رضاییان، احسان حاج‌صفی، سعید عزت‌اللهی، سامان قدوس(۶۳ - امید ابراهیمی)، علیرضا جهانبخش(۷۴ - علی قلی زاده)، مهدی قایدی(۶۳ - محمد محبی)، مهدی طارمی و سردار آزمون(۸+۹۰ - کریم انصاری‌فرد)

 

ترکیب سوریه: احمد مدنیه، ثائر کروما، ایهم اوسو، موید العجان، عبدالرحمن ویس، خلیل الیاس، ایزاکیل العلم، محمود الاسود(۵۸ - پابلو صباغ)، عمار رمضان(۸۶ - فهد یوسف)، ابراهیم هیسار و عمر خربین(۸۷ - علا الدالی)


دقایق حساس مسابقه؛

دقیقه 4: اولین خطای مسابقه روی مهدی قائدی انجام شد.

دقیقه 8: پاس عزت الهی در پشت مدافعان به آزمون رسید که شوت او را دروازه بان سوریه دفع کرد و توپ برگشتی را بازهم سردار زد که این مرتبه توپ از بالای دروازه به بیرون رفت. با این حال کمک داور آفساید اعلام کرد.

دقیقه10: شجاع خلیل زاده با بازیکن سوریه سر به سر شد و برای لحظاتی دچار مصدومیتی جزیی شد.

دقیقه 11: اولین کرنر تیم ملی را حاج صفی روی دروازه سوریه ارسال کرد که دروازه بان سوریه توپ را با مشت دور کرد.

دقیقه 13: رحمان اویس بازهم روی قائدی مرتکب خطا شد که بازیکنان تیم ملی و خود قائدی معتقد بودند داور کره ای باید به این بازیکن سوریه کارت زرد نشان بدهد که در کمتر از 10 دقیقه دو خطا مرتکب شد.

دقیقه 16: شجاع خلیل زاده به دلیل خطا روی بازیکن سوریه کارت زرد از داور گرفت.

دقیقه 18: شوت  ابراهیم حصار با اختلاف زیاد از بالای دروازه تیم ملی به بیرون رفت.

دقیقه 20: شوت بی دقت طارمی با اختلاف زیاد از کنار دروازه سوریه به بیرون رفت.

دقیقه 21: عمر خربین مهاجم تیم سوریه به داور معترض شد که چرا اوت تیم ایران  را اعلام نکرده است!

دقیقه 23: کرنر دوم تیم ملی ایران را حاج صفی روی دروازه ارسال کرد که حاصلی برای تیم ملی نداشت.

دقیقه 24: خطا محممد اسود روی سامان قدوس یک ضربه کاشته برای تیم ملی از جناح چپ برای مان به ارمغان آورد که رضائیان این ضربه را روی دروازه سوریه فرستاد اما حاصلی برای ما نداشت.

دقیقه 25: شوت مهدی قائدی را دروازه بان سوریه با یک شیرجه راهی کرنر کرد و بعد از این واکنش این بازیکن دچار مصدومیت شد و بازی برای چند لحظه متوقف شد.

دقیقه 27: ضربه کرنر را را رضائیان زد که مدافعان توپ را دفع کردند و توپ برگشتی را حاج صفی شوت کرد که احمد مدینه دروازه بان سوریه توپ را مهار کرد.

دقیقه 29: پاس در عمق قایدی به طارمی رسید و مهدی با خیال اینکه سردار در کنار او حضور دارد موقعیت تک به تک را به بغل پاس داد و فرصت طلایی از دست رفت.

دقیقه 32: پاس در عمق چیپ و تماشایی علیرضا جهانبخش در محوطه جریمه به مهدی طارمی رسید که ایهم اوسو با دست مهاجم ایران را شارژ کرد تا داور نقطه پنالتی را نشان بدهد.

دقیقه 39: شوت راه دور تماشایی ابراهیم حصار از پشت محوطه جریمه دقت لازم را نداشت و در دستان بیرانوند جای گرفت.

دقیقه 43: شوت طارمی از پشت محوطه جریمه دقت لازم را نداشت و در دستان احمد مدنیه جای گرفت.

دقیقه 44: اشتباه بازیکنان سوریه نزدیک بود ایران را به گل دوم برساند که سردار آزمون پس از تصاحب توپ و پیشروی تا محوطه جریمه شانس گلزنی به دست آورد ولی به یکباره تعادل خود را از دست داد و روی زمین افتاد تا مدافعان سوری توپ را دفع کنند. 

دقیقه 45: ضربه سر بازیکن سوریه در دستان بیرانوند جای گرفت.

دقیقه 3+45: اویس بازهم روی قائدی مرتکب خطا شد که داور این مرتبه به بازیکن سوریه تذکر جدی داد.  برای نیمه اول 5 دقیقه وقت اضافه محاسبه شده است.

دقیقه 5+45: ارسال بازیکنان سوریه را بیرانوند به راحتی مهار کرد.

نیمه دوم

دقیقه 50: مهدی قایدی از سمت چپ وارد محوطه جریمه شد و پس از چند سر توپ، نتوانست از بازیکنان مقابلش رد شود و توپ را از دست داد.

دقیقه 52: روی پاس خوب جهانبخش، سردار آزمون مقابل دروازه صاحب موقعیت تک به تک شد که ضربه اول او را گلر سوریه برگشت داد و شوت دوم آزمون نیز توسط مدافع سوری از روی خط برگشت داده شد.

دقیقه 53: ارسال کرنر رامین رضاییان با ضربه سر آزمون همراه شد که عبدالرحمن ویس توپ را با سر از روی خط دروازه برگشت داد. بازیکنان تیم ملی در این صحنه اعتقاد به خطای پنالتی داشتند.

دقیقه 57: روی یک پاس در عمق دیدنی از جهانبخش، توپ به طارمی رسید که ضربه او در حالت تک به تک را احمد مدینه سنگربان سوریه مهار کرد.

دقیقه 59: پابلو صباغ یک دقیقه پس از ورود به زمین با فرار عالی از بین مدافعان ایران در موقعیت تک به تک قرار گرفت و پاس در عمق را به بهترین شکل تبدیل به موقعیت جدی کرد که در فرصت تک به تک پس از تکل و خطای کف پای بیرانوند روی مچ پا، سرنگون شد تا داور پس از بازبینی صحنه در وی‌ای‌آر، آفساید کمک داور دوم را رد کرده و خطای پنالتی بیرانوند را بگیرد. 

دقیقه 67: شوت محکم و راه دور عزت اللهی به شکل خطرناکی از بالای دروازه سوریه رد شد.

دقیقه 69: شوت زمینی جهانبخش از پشت محوطه جریمه در دستان گلر سوریه قرار گرفت.

دقیقه 76: پاس در عمق تماشایی سردار آزمون می‌توانست ایران را به گل دوم برساند که توپ به دست مهدی طارمی خورد تا داور اعلام خطای هند کند.

دقیقه 79: شوت زمینی و فنی سردار آزمون قدرت لازم را نداشت و در دستان گلر سوریه جای گرفت.

دقیقه 80: علی قلی‌زاده با حرکت تکنیکی و چشم‌نواز تا محوطه جریمه سوریه پیش رفت و پس از یک-دو با مهدی طارمی در موقعیت عالی قرار گرفت که ضربه پای چپ او را احمد مدنیه با سوپر واکنش دفع کرد.
دقیقه 81: مهدی طارمی به‌خاطر تمارض در محوطه جریمه سوریه روی پاس در عمق سردار آزمون کارت زرد گرفت.

دقیقه 1+90: علاءالدین دالی که پس از حضور تعویضی در زمین درخشان کار کرده بود، در این لحظه با فرار سریع از سمت چپ زمین استارت زد و سعی داشت به سمت محوطه جریمه ایران برود که مهدی طارمی با بی احتیاطی روی او خطا کرد تا 10 دقیقه پس از کارت زرد اول بخاطر تمارض، اخطار دوم را بگیرد و اخراج شود. 

دقیقه 6+90 ارسال توپ از سمت راست زمین با اشتباه بیرانوند و رها شدن توپ از دست او خطرساز شد ولی سه شوت پیاپی بازیکنان سوریه تبدیل به گل نشد و برخورد توپ به سعید عزت‌اللهی کاری کرد تا دروازه ایران نجات پیدا کند و خطر برطرف شود.

وقت اضافه

دقیقه 92: شوت روی پای علاءالدین دالی به شکل خطرناکی از بالای دروازه ایران راهی اوت شد.

دقیقه 107: پرتاب بلند اوت از حاج صفی و ضربه پشت سر به سمت دروازه سوریه را نزدیک بود انصاری فرد تبدیل به گل کند که احمد مدنیه توپ را جمع کرد.

دقیقه 114: شوت عجیب محمد محبی از پشت محوطه جریمه با اختلاف از بالای دروازه سوریه رد شد.

دقیقه 119: مهدی ترابی جانشین علی قلی زاده شد! بازیکن تعویضی دوباره تعویض شد!

بازی به ضربات پنالتی کشیده شد.

 پنالتی اول: کریم انصاری فرد (ایران - گل)، پابلو صباغ (سوریه - گل)

پنالتی سوم: امید ابراهیمی (ایران - گل)، آیهم اوسو (سوریه -گل)

پنالتی چهارم: مهدی ترابی (ایران - گل)،  علاءالدین یاسین (سوریه - گل)

پنالتی پنجم: احسان حاج صفی (ایران - گل)




اگر خوشت اومد لایک کن
1
آخرین اخبار