پیروزی با خوش شانسی ایران مقابل هنگ کنگ

 تیم ملی ایران در مسابقه امشب مقابل هنگ کنگ که نسبت به بازی قبل برابر فلسطین پنج تغییر را داشته با بازی ضعیف به پیروزی رسید.

به گزارش راه شلمچه، دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و هنگ کنگ از دور دوم مرحله گروهی جام ملت های آسیا از ساعت ۲۱ امروز جمعه در ورزشگاه خلیفه دوحه قطر و در حضور ۳۶ هزار تماشاگر برگزار شد که این بازی با برتری یک بر صفر شاگردان امیر قلعه نویی به پایان رسید. مهدی قایدی(۲۴) برای ایران گل زد. 

ترکیب تیم ملی ایران
علیرضا بیرانوند، محمدحسین کنعانی‌زادگان، سید مجید حسینی('65- سعید عزت‌اللهی)، رامین رضاییان، میلاد محمدی، روزبه چشمی، سامان قدوس، علیرضا جهانبخش('81- احسان حاج‌صفی)، مهدی قایدی('65- محمد محبی)، مهدی طارمی('76- امید ابراهیمی)، شهریار مغانلو('65- کریم انصاری‌فرد). 

امیر قلعه نویی که نخستین دیدار برابر فلسطین را با پیروزی پشت سرگذاشته بود، برای دیدار با هنگ کنگ پنج تغییر در ترکیب تیم ملی ایجاد کرد تا به بازیکنان بیشتری میدان بدهد و ترکیب نهایی برای دیدارهای بعدی را به دست بیاورد. میلاد محمدی، مجید حسینی، رامین رضاییان، روزبه چشمی و شهریار مغانلو نفراتی بودند که نسبت به ترکیب ابتدایی بازی با فلسطین از ابتدا به میدان رفتند.

لحظات حساس
دقیقه 11: شوت خطرناک مت اور از پشت محوطه جریمه اولین موقعیت جدی بازی را به وجود آورد که بیرانوند درازکش توپ را در اختیار گرفت.
دقیقه 12: شوت روی پای چپ اورتون کامارگو از پشت محوطه جریمه از کنار دروازه ایران رد شد.

دقیقه 15: ارسال تند و تیز میلاد محمدی از حناح چپ زمین را طارمی نتوانست استفاده کند و مدافع هنگ کنگ آن را دفع کرد که در ادامه توپ ربایی سامان قدوس و سانتر او روی تور دروازه فرود آمد.
دقیقه 17: نزدیک بود روی اشتباه روزبه چشمی درووازه ایران باز شود که اورتون کامارگو نتوانست از موقعیت عالی به دست آمده استفاده کند و با وجود عبور از سد بیرانوند، ضربه نهایی را به بدترین شکل زد و توپ از روی دروازه رد شد.

دقیقه 19: شوت راه دور روزبه چشمی به یاد ضربه تماشایی در جام جهانی مقابل ولز زده شد ولی این بار توپ در چارچوب نبود و از بالای دروازه هنگ کنگ به بیرون رفت.
دقیقه 22: پاس رو به جلوی علیرضا جهانبخش و ارسال چیپ رامین رضاییان از جناح راست را شهریار مغانلو در شرایط سختی با ضربه سر زد که توپ پس از برخورد به تیرک عمودی راهی اوت شد.

دقیقه 27: رامین رضاییان بهترین فرصت را برای زدن گل دوم ایران داشت که ضدحمله سریع ملی پوشان بی‌نتیجه ماند و پاس در عرض طارمی و ضربه رامین به بیرون رفت.
دقیقه 35: شوت روی پای چان فیلیپ از پشت محوطه جریمه بی دقت بود و با اختلاف زیاد از دروازه ایران به اوت رفت.

دقیقه 36: شوت جهانبخش از پشت محوطه جریمه را گلر هنگ کنگ در دو مرحله جمع کرد.
دقیقه 38: ارسال رضاییان از روی ضربه ایستگاهی و ضربه سر طارمی دقت لازم را نداشت و با اختلاف از دروازه هنگ کنگ به بیرون رفت.

دقیقه 40: توپ ارسالی هنگ کنگ از جناح چپ زمین را میلاد محمدی در شرایطی که بیرانوند بیرون آمده بود، به شکل عجیبی دفع کرد و در حالی که توپ در آستانه ورود به دروازه بود را بیرانوند با کف دست بیرون آورد و به چان فیلیپ داد، اما این بازیکن نتوانست از موقعیت عالی تیمش بهره ببرد و خیلی راحت توپ را دراختیار گلر ایران گذاشت.
دقیقه 43: ارسال رامین رضاییان از جناح راست و ضربه سر مغانلو در موقعیت آفساید را گلر هنگ کنگ دفع کرد.

دقیقه 3+45: ضربه فنی مهدی قایدی به چارچوب دروازه هنگ کنگ را یاپ هونگ فای به زیبایی برگشت داد که در ریباند دو شوت پیاپی شهریار مغانلو و سامان قدوس دقت لامز را نداشت و در نهایت توپ به بیرون رفت.

دقیقه 54: طارمی در موقعیت آفساید صاحب موقعیت شد که البته نتوانست از این فرصت بهره ببرد و توپ به گلر هنگ کنگ رسید.
دقیقه 72: ضربه ایستگاهی رامین رضاییان از پشت محوطه جریمه را یاپ فای با واکنش تماشایی برگشت داد.

دقیقه 83: پاس در عمق عالی سامان قدوس و شوت زمینی رامین رضاییان دقت لازم را نداشت و از کنار دروازه هنگ کنگ به بیرون رفت.
دقیقه 86: فرار حاج صفی از سمت چپ زمین و ارسال زمینی او پس از برخورد به پای واس نونیز که تکل زده بود، در مقابل دروازه خالی از روی سر انصاری فرد عبور کرد و به کرنر رفت.

دقیقه 1+90: بیرانوند با خروج از محوطه به نظر می‌رسید با دست توپ را دفع کرده که داور بازی را ادامه داد.
دقیقه 7+90: بازیکنان هنگ کنگ به شدت اعتقاد به خطای پنالتی روی خطای چشمی داشتند و از داور سوریه‌ای خواستند صحنه را بازبینی کند که این اتفاق رخ نداد.

اگر خوشت اومد لایک کن
1
آخرین اخبار